Gjest Olè Skrevet 5. mai 2005 #1 Skrevet 5. mai 2005 Hei! Håper noen kan hjelpe meg nå... Har noenlunde normal/fet hud,men sliter med uren hud-særlig mye underjordiske kviser særlig på haka og i panna. Har også en del talgprikker på nasa som jeg vil bli kvitt. Jeg har litt sensitiv hud. Har kjøpt ny renseserie,men har ikke fått noe særlig erfaring med dem enda. de jeg bruker er: Dermalogica Dermal Clay Dermalogica Active Moist Dette var den daglige hudpleierutinen,så ukentlig: Dampe huden Peele med Shiseido peeling eller Estee Lauder Idealist Leirmaske fra Mudd(vurderer å kjøpe èn fra Decleor??) Men har lest en del her inne om serum/tilleggsprodukter mange av dere bruker. Har sett på en del som lover å hjelpe på sånn hud som min. Vil gjerne ha noen tips om hvilket/hvilke jeg bør bruke og hvordan. Her er de jeg har sett på: Decleor Ylang Ylang MD Formulation Glykose Lotion .... Vit a pluss Skin Clearing Complex eller Dermalogica Special Clearing Booster (andre tips tas imot med takk) Håper noen kan hjelpe!
Intego Skrevet 6. mai 2005 #2 Skrevet 6. mai 2005 Hei! Jeg vil anbefale Dermalogica Medicated Clearing Gel. Den er veldig god!
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2005 #3 Skrevet 6. mai 2005 Decleor Ylang Ylang MD Formulation Glykose Lotion .... Vit a pluss Skin Clearing Complex eller Dermalogica Special Clearing Booster (andre tips tas imot med takk)
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2005 #4 Skrevet 6. mai 2005 Og Decleor Ylang Ylang gjør ingen verdens ting for uren hud..
Gjest Gjesta Skrevet 6. mai 2005 #5 Skrevet 6. mai 2005 Jeg antar du mener Glycare Lotion, ikke glycose? Uansett, jeg vil foreslå at du starter med MD Formulations Facial Lotion (litt mildere enn glycare, som kun er for skikkelig problemhud) under kremen din på kveldstid. Den løser opp døde hudceller og fett og vil på sikt hjelpe mot de underjordiske kvisene. Jeg har selv tørr hud, og bruker derfor Facial Cream (seigere konsistens), og alle kulene jeg tidligere kunne få på haken er totalt forsvunnet, i tillegg til at jeg knapt trenger peeling mer. Vit-A-Plus Clearing Complex er veldig uttørkende, men er lur å ha i skapet som en slags nødhjelp som kan smøres rett på eventuelle kviser. I løpet av en natt eller to er de kraftig redusert. Ellers: drikk masse vann, og tilfør nok fuktighet til huden; du kan for eksempel bruke Active Moist fra Dermalogica.
Gjest Olè Skrevet 6. mai 2005 #6 Skrevet 6. mai 2005 Takk for svar! Men må si jeg ikke ble heeelt klok på hva jeg skal velge. Eller så slik ut at dere anbefaler enten MD f eller Dermaogica. Intego, hva er forskjellen på Medicated Clearing Gel og Special Clearing Booster? Har gjerne lyst til å prøve MD f glycare lotion/facial lotion som jeg hører mange skryter av! Bør jeg bruke èn av disse+ Medicated Clearing gel(eller special clearing booster) eller holder det med enten den fra MD F eller Dermalogica? Lilith: Så jeg bør/treger ikke bruke Vit-A-Pluss skin clearing complex hver dag...bare etter behov? Gjest: Dermalogica Daily Microfoliant...Er det ikke litt for mye å peele huden(selv om den ikke tar så mye) hver dag....særlig hvis jeg brgynner med MD Formulation(dessuten er jeg fornøyd med peelingen fra Shiseido og Estee Lauder) Ikke noen innvendinger på daglig rensprogrammet mitt? Tror dere det vil funke?
Gjest Gjesta Skrevet 6. mai 2005 #7 Skrevet 6. mai 2005 Det programmet du beskriver vil kun gi deg tørr, sår, irritert hud, fordi den får for mange uttørkende stoffer. Mange serier har produkter som ligner hverandre, men disse bør ikke kombineres, da det kan bli overdose, rett og slett. Jeg vil helt konkret foreslå følgende som en start, så kan du heller bygge på etterhvert: Rens: Dermalogica Special Cleansing Gel (skummende rens for alle hudtyper) deretter: MD Formulations Facial Lotion Tilslutt: Dermalogica Active Moist Dette gjør du både morgen og kveld. En gang pr uke: peeling, etter hva du liker, kanskje Gentle Cream Exfoliant (Dermalogica), men med Facial Lotion trenger du knapt peeling. Viktig: Unngå sol når du bruker MD Formulations, for det setter ned motstandskraften mot sol, bruk et produkt med solfaktor 15 på dagtid (finnes i mange merker, jeg vil anbefale apoteket). Vit-A-Plus Clearing Complex ville jeg kun brukt i nødstilfeller, fordi det tørker ut overhuden ganske kraftig.
Gjest Olè Skrevet 7. mai 2005 #8 Skrevet 7. mai 2005 Tusen takk for hjelp,Lilith! Da prøver jeg det programmet jeg,så håper jeg at det gir resultater! Helst ganske fort siden jeg er så siinsykt utålmodig! :-x
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå