AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #1 Skrevet 13. juli 2019 Jeg har aldri likt smør på brødskive. Det er noe av det værste jeg vet. Smaker så vondt at jeg brekker meg. Men har hele livet opplevd dette som et problem å ikke like noe så enkelt som smør. Er en i selskap med snitter, så sitter jeg der uten mat eller plukker av pålegg hvis det er mulig. Ønsker jeg meg noe rask å spise ute, så er ofte baguetter o.l påsmurt med smør. Noen ganger er det brukt majones istedet, så da går det fint. Men det jeg lurer på, er hvorfor må det være smør på all brødmat? Ser på folk at de tar smør på skiven uansett hva de skal ha på. Under syltetøy, leverpostei, sjokoladepålegg. Smør er fett og smør koster penger. Er vel bare positivt å kutte det ut. Eller? Anonymkode: c25f3...cce 7
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #2 Skrevet 13. juli 2019 Syns ikke det smaker noen verdens ting? Men slipper at brødskivene blir tørre som sandpapir 😛 Anonymkode: 89e78...fb9 20
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 13. juli 2019 #3 Skrevet 13. juli 2019 Brødskiver føles tørt uten. Men jeg bruker mest plantemargarin.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #4 Skrevet 13. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Syns ikke det smaker noen verdens ting? Men slipper at brødskivene blir tørre som sandpapir 😛 Anonymkode: 89e78...fb9 Har hørt folk si det mange ganger, at det ikke smaker noe. Men jo det smaker. Mye smak. Hvis det ikke smaker noe, hvorfor skal en da ha dette under pålegg som syltetøy? 😉 Anonymkode: c25f3...cce 7
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #5 Skrevet 13. juli 2019 Når det kommer til smak, så tror jeg det er mer smak i enkelte typer smør. Særlig lett smør. Anonymkode: c25f3...cce
Hmmmmmm Skrevet 13. juli 2019 #6 Skrevet 13. juli 2019 Skulle ønske jeg ikke likte smør jeg også. Men bremykt feks, syns jeg er veldig godt. Kan fint droppe pålegg og kun ha smør. Lettere å slanke seg hvis en ikke liker smør da 9
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #7 Skrevet 13. juli 2019 Huff, var på et sted de serverte baguetter uten smør, det var ikke verdt å spise. Man kan ikke droppe smøret bare fordi et par ikke liker det. Det hever hele brødmaten. Anonymkode: c5d00...aa4 20
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #8 Skrevet 13. juli 2019 Brødmat uten smør blir ufattelig tørt og kjedelig, med unntak av der det er salater av ymse slag eller syltetøy. Anonymkode: dab5c...c55 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #9 Skrevet 13. juli 2019 Ordentlig smør smaker, margarin smaker ikke så mye. Jeg synes bremykt og meierismør er kjempegodt, dessverre. Men jeg må jo moderere meg, men kan fint ha bare smør på brødskiva. Smør hever smaken på brødet. Anonymkode: 594b7...bf9 11
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #10 Skrevet 13. juli 2019 Jeg var slik som deg da jeg var yngre. Nå tolererer jeg smør litt bedre, men jeg kunne aldri ha funnet på å ha smør under det meste av pålegg. Nå spiser jeg heller ikke majones. Jeg opplever egentlig ikke dette som et problem, men nå spiser jeg sjeldent snitter eller ferdigsmurte baguetter. Anonymkode: a4d23...612 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #11 Skrevet 13. juli 2019 Åååååååh masse deilig smør på rundstykker😍😍 Smaker salt og deilig. Anonymkode: f5b1e...56a 10
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #12 Skrevet 13. juli 2019 Her spiser vi smør med skive, ikke motsatt. Sørger alltid for at det er tjukkere lag smør enn brød. ❤️ Vi spiser kun surdeigsbrød, og minst to pakker upasteurisert smør fra gressfôra kuer i uka (familie på 4). Vi er middels aktive, men slanke og veldig friske. ☺️ Anonymkode: 0feff...8e2 3
FrankDrebin Skrevet 13. juli 2019 #13 Skrevet 13. juli 2019 Som flere har nevnt blir det utrolig tørt uten smør. Kommer selvsagt an på pålegget, det går forsåvidt greit uten dersom det er smørepålegg, men har gjerne litt smør under dem også. Dog husker jeg en gang jeg var i Danmark og hadde kjøpt med meg en pakke med salami før jeg dro hjem. Det er kanskje den feiteste salamien jeg har vært borti, så der var smør helt unødvendig. 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #14 Skrevet 13. juli 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her spiser vi smør med skive, ikke motsatt. Sørger alltid for at det er tjukkere lag smør enn brød. ❤️ Vi spiser kun surdeigsbrød, og minst to pakker upasteurisert smør fra gressfôra kuer i uka (familie på 4). Anonymkode: 0feff...8e2 Anonymkode: 0cb54...ef9 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #15 Skrevet 13. juli 2019 3 timer siden, Hmmmmmm skrev: Skulle ønske jeg ikke likte smør jeg også. Men bremykt feks, syns jeg er veldig godt. Kan fint droppe pålegg og kun ha smør. Lettere å slanke seg hvis en ikke liker smør da Ikke hvis du spiser lavkarbo 😂 Anonymkode: acae4...4a6 5
chouette Skrevet 13. juli 2019 #16 Skrevet 13. juli 2019 Smør er godt men det funker uten også synes jeg. Og jeg bruker ofte kaviar eller sennep som alternativ. 1
Mrs Robinson Skrevet 13. juli 2019 #17 Skrevet 13. juli 2019 Plantemargarin som f.eks soft flora smaker ingenting. Sier til og med min smørhatende gubbe Smør derimot smaker høgg. Brelett kan gå, men ikke meierismør. Majones er 10 ganger verre enn smør - at de skal putte DET på alt, er langt utenfor min fatteevne. For øvrig brukes smør kun ved tørt pålegg - ikke smørepålegg 1
NBA Skrevet 13. juli 2019 #18 Skrevet 13. juli 2019 Ekte, kjerna meierismør er det beste som finnes. Spesielt på nystekt landbrød, eller nybakt julekake. 11
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #19 Skrevet 13. juli 2019 Åh jeg eeelsker smør. Det er jo bra siden jeg spiser så magert ellers. Hjernen trenger fett. Anonymkode: 5555c...055 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #20 Skrevet 13. juli 2019 Vet du hva. Det finnes mat du liker godt, som andre virkelig ikke ser vitsen med. Som bare er "kalorier og penger". Selv spiser jeg ikke brød. I det hele tatt. Det smaker ikke godt, blir til en seig masse i munnen, og er bare "kalorier og penger". Men har da full forståelse for at dette er mat andre liker. Anonymkode: 21ae6...216 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå