Gå til innhold

Flere fordeler med to barn av samme kjønn, eller en av hver?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det flere fordeler å ha to barn med samme kjønn hvis man stopper på to barn? Disse familiene går glipp av det andre kjønnet, men kanskje det er fordeler også? Aldri noen garanti for et nært søskenforhold uansett har jeg hørt. Tror at i utgangspunktet ønsker de fleste foreldre ønsker en av hvert kjønn. Spesielt hvis man stopper på to barn. 

Anonymkode: f0e66...b1f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjønn på barnet er jo ikke noe man kan planlegge. Så tiden du bruker på å gruble på dette, er ikke til særlig nytte. Naturen bestemmer heldigvis fortsatt noe.

Jeg tror det handler mer om personlighet enn om kjønn, i hvilken grad søsken "passer sammen". Rent praktisk, så er det greit med likt kjønn pga klær, leker og fritidsinteresser. Men du kan jo bare se litt rundt deg, på de ulike søskenparene du kjenner, så vil du se at kjemien ofte ikke har sammenheng med kjønnet.

Anonymkode: 5a092...708

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv to søsken, en av hvert kjønn. Vi er kjempe gode venner alle tre. Har en venninne som har fire brødre og ingen søstre (hun er nest eldst), de er også nært knyttet til hverandre. Dette handler om personlighet, ikke kjønn. 

Anonymkode: a5105...d3f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror det uansett kjønn har med personlighet å gjøre hvor godt de kommer overens. Men har lest forskning på at det et noe mindre krangling generelt mellom barn av ulike kjønn. Dette stemmer hvertfall her hvor jeg har en jente og en gutt. Gutten er en skikkelig gutte-gutt som elsker alt av biler, motorer, fotball osv mens jenta elsker dukker, kjoler, smykker og dill. Blir lite krangling om lekene. Så klarer de som regel å møtes på halvveien å leke sammen med noe de begge vil. 

Anonymkode: ed99a...223

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Den eneste fordelen man kan snakke om, er at mer tøy kan arves videre om man får samme kjønn. Ellers avgjøres oppdragelse, utvikling etc av personlighet.

Anonymkode: cae10...1ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er fordeler og ulemper ved alt, og at man gjerne finner det man leter etter.

Anonymkode: ea0be...a91

• Liker 2
Skrevet

Man får vel ikke gjort så mye med det, men som en annen her sa, går vel generelt sett to av forskjellig kjønn bedre sammen? Min erfaring er at det gjelder både mennesker og dyr :)

Det vil ofte være et eller annet konkurranseelement mellom to av samme kjønn, spesielt ved liten aldersforskjell.

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at det er rart å være så fokusert på kjønn i det hele tatt. Barn er vel individer, og kommer ikke nødvendigvis til å følge kjønnsnormene. Jeg er tante til en superaktiv jente som driver med snowboard, og til en rolig sjenert gutt som elsker dyr og tegning. Sånn er det for mange i dag.

Anonymkode: 67c0a...a6b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Den eneste fordelen man kan snakke om, er at mer tøy kan arves videre om man får samme kjønn. Ellers avgjøres oppdragelse, utvikling etc av personlighet.

Anonymkode: cae10...1ce

Så gutter og jenter kan ikke Arve hverandre? Det er vel strengt tatt ikke noen konsekvens men foreldrenes eget valg. 

Anonymkode: c32df...0fa

AnonymBruker
Skrevet
On 7/13/2019 at 9:50 PM, AnonymBruker said:

Så gutter og jenter kan ikke Arve hverandre? Det er vel strengt tatt ikke noen konsekvens men foreldrenes eget valg. 

Anonymkode: c32df...0fa

Der er ikke til å unngå at ikke alt kan arves imellom kjønn. 

Så, fordel med 2 barn av samme kjønn: la oss si det sånn, større andel av klær og leker som kan arves.

Fordel med barn av forskjellige kjønn, spesielt om du velger å få de nokså tett: litt mindre krangel og konkuranse i småbarnsperioden. Og egentlig helt opptil tenårene. 

Resten er jeg veldig enig at det kommer mer på personlighet og andre ting enn kjønn. 

Anonymkode: 123f3...32e

AnonymBruker
Skrevet

Så har man de tilfellene hvor barn av samme kjønn ikke kan arve særlig, fordi lillebror er høy og storebror er lav, så de bruker størrelsene samtidig...

Tror man skal bare ta de barna man får uten å tenke så mye her.

Anonymkode: d660a...c49

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...