Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva jobber du med, helt konkret, og hvordan fikk du jobben?

Anonymkode: 0bcf1...469

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva jobber du med, helt konkret, og hvordan fikk du jobben?

Anonymkode: 0bcf1...469

Jobber i BUP. Har 10 års høyere utdannelse.

Anonymkode: 39327...f3d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Digital markedsføring. Har gjerne mye å gjøre, men må ikke snakke med noen og styrer tempoet selv. Søkte og fikk på bakgrunn av totalkvalifikasjoner.

Anonymkode: 1b859...c0e

AnonymBruker
Skrevet

Saksbehandling. Jobben var utlyst som vanlig og jeg fikk den etter å ha levert søknad og deltatt på ett intervju. 

Anonymkode: 04465...1fd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Advokat 

Anonymkode: c8f2f...abc

AnonymBruker
Skrevet

IT, ble "headhunta" via LinkedIn. Blir kontakta over LinkedIn ca. en gang i måneden, har og hendt at rekrutterere har funnet nummeret mitt og ringt meg.

Har man en etterspurt kompetanse er det lett å få jobb.

Anonymkode: 0de93...3bc

AnonymBruker
Skrevet

Regnskap. Bakgrunnen er en bachelor

Anonymkode: ce784...e0d

Skrevet

Administrasjon og annen saksbehandling. Fikk jobben gjennom først å begynne i annen avdeling. Søkte meg over til en avdeling før jeg fikk jobb i nåværende avdeling. Første jobben fikk jeg gjennom vanlig utlysning og søknad.

AnonymBruker
Skrevet

Kundekonsulent i et dataprogram. Søkte på vanlig stilling. Ingen kjemperelevant utdanning, men de ansatte mer på personlighet og noen som passet godt inn heller enn relevant erfaring som de mener kan læres.

Anonymkode: 1c0da...427

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er siviløkonom. I mange år hadde jeg krevende stillinger og ledelsesoppgaver i privat næringsliv.  Kontorjobber, men absolutt ikke rolig. 
Da jeg nærmet meg 60 år fikk jeg telefon fra en direktør i offentlig sektor.  Om jeg hadde sett stillingsannonsen deres?  Det hadde jeg ikke, og grunnen var at jeg aldri hadde sett for meg at jeg skulle jobbe i annet enn privat sektor.  Jeg sa ja til å komme på intervju.  Det beste med stillingen var at jeg ville slippe personalansvar.  Å kun konsentrere meg om faget, sitte rolig ved en pc og slippe mye reising,  virket forlokkende. 

Jeg angrer ikke på at jeg da søkte og takket ja.  Gikk vesentlig ned i lønn, og jobben er på langt nær så utfordrende og spennende som jeg var vant til.   En utmerket stilling når man nærmer seg pensjonsalder, egentlig :)  Men jeg hadde aldri valgt denne jobben om jeg var 40. 

Jobber med ledelses- og analyseoppgaver i offentlig sektor. 

Anonymkode: c5eeb...daa

• Liker 1
Gjest Albbas
Skrevet

Jeg er økonom i offentlig sektor. 

I nåværende jobb er det mye saksbehandling. 

Mine tidligere jobber har vært mest analyserettet. 

AnonymBruker
Skrevet

Purchaser i industri. Headhunted

Anonymkode: 3516b...c49

AnonymBruker
Skrevet

Administrasjon i domstol. Litt enkel saksbehandling, mye arkiv, klargjøring til rettssaker, innkjøp og div administrativt. Stillingen var utlyst på Finn (hadde varsel på ledige stillinger i Norges Domstoler)

Anonymkode: 46f2e...090

AnonymBruker
Skrevet

Elkraftingeniør, jobber med å prosjektere varmekabelanlegg i prosessindustrien. Er utdannet elektriker før jeg gikk videre på høyskole. 

Anonymkode: b1719...7a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...