AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #1 Skrevet 13. juli 2019 Jeg har vært utenlands på ferie og har gjort en feil på meldekortet. På det forrige meldekortet for to uker siden skulle jeg ha krysset av for lørdag og søndag i andre uke, og så krysset jeg av riktig på meldekortet i dag for den første uka (mandag-lørdag), altså uka etter lørdag+søndag som jeg glemte. Jeg var litt for rask for to uker siden og antok at all ferien havnet på samme meldekort. Noe jeg så i dag at ikke var tilfelle. Jeg skal ringe nav på mandag og forklare situasjonen, men jeg er litt stresset nå. Jeg mente ikke å gjøre feil, og er redd det får konsekvenser. Jeg har krav på 20 feriedager fra nav, så jeg er redd de tror at jeg prøvde å unngå å skrive opp 2 av dagene jeg var borte. Samtidig var det lørdag og søndag jeg ikke førte opp, så kanskje de ikke telles med uansett? Jeg vet ikke. Noen som har erfaring med å krysse av feil på meldekortet? Gikk det greit, eller ble det mye styr i etterkant? Jeg meldte selvsagt i fra før jeg dro. Anonymkode: ba581...8ef
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #2 Skrevet 13. juli 2019 Du skal kunne korrigere opptil fem meldekort tilbake i tid selv nå. Prøv å logg inn og se om du får det til. Anonymkode: 954df...c11
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #3 Skrevet 13. juli 2019 Hvis du oppdager at du har svart feil på noen spørsmål i meldekortene, kan du selv endre dette i oversikten over tidligere innsendte meldekort på Ditt NAV. For å gjøre korrigeringer må du klikke på meldekortet du ønsker å endre. På Ditt NAV kan du gjøre endringer i meldekortene for de 10 siste ukene. Hvis du har korrigert et meldekort som allerede er beregnet, vil vi vurdere om du har rett til mer penger eller om du har fått for mye utbetalt. Dette vil ta noe tid. Hvis vi trenger mer informasjon eller dokumentasjon, vil vi kontakte deg. Hvis vi ikke har beregnet meldekortet du har korrigert, vil vi bruke de nye opplysningene når vi beregner utbetalingen din. Anonymkode: cf526...3de
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #4 Skrevet 13. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært utenlands på ferie og har gjort en feil på meldekortet. På det forrige meldekortet for to uker siden skulle jeg ha krysset av for lørdag og søndag i andre uke, og så krysset jeg av riktig på meldekortet i dag for den første uka (mandag-lørdag), altså uka etter lørdag+søndag som jeg glemte. Jeg var litt for rask for to uker siden og antok at all ferien havnet på samme meldekort. Noe jeg så i dag at ikke var tilfelle. Jeg skal ringe nav på mandag og forklare situasjonen, men jeg er litt stresset nå. Jeg mente ikke å gjøre feil, og er redd det får konsekvenser. Jeg har krav på 20 feriedager fra nav, så jeg er redd de tror at jeg prøvde å unngå å skrive opp 2 av dagene jeg var borte. Samtidig var det lørdag og søndag jeg ikke førte opp, så kanskje de ikke telles med uansett? Jeg vet ikke. Noen som har erfaring med å krysse av feil på meldekortet? Gikk det greit, eller ble det mye styr i etterkant? Jeg meldte selvsagt i fra før jeg dro. Anonymkode: ba581...8ef lør/søn teller ikke. Men drit i det, du kan ta ferie som du vil uansett. De merker ikke om du har vært utenlands, meldekortet sendes jo etterskuddsvis. Bare pass på å send det hjemmefra med din vanlig IP, eller i norge da. Anonymkode: 868a8...a4e
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #5 Skrevet 13. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: lør/søn teller ikke. Men drit i det, du kan ta ferie som du vil uansett. De merker ikke om du har vært utenlands, meldekortet sendes jo etterskuddsvis. Bare pass på å send det hjemmefra med din vanlig IP, eller i norge da. Anonymkode: 868a8...a4e Idiot. Anonymkode: 3bc15...1ba 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #6 Skrevet 13. juli 2019 Tusen takk! Da fikk jeg endret det forrige meldekortet! Jeg visste ikke at det var mulig. Da kan jeg slappe av Anonymkode: ba581...8ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå