AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #1 Skrevet 12. juli 2019 Noen som har hatt tinnitus (øresus i over 1 uke) og så ble kvitt det? Anonymkode: 0d80e...69b
stan Skrevet 13. juli 2019 #2 Skrevet 13. juli 2019 I den første tiden er det lurt å få mye søvn, unngå stress og basert på egen erfaring unngå å bli kald særlig på ørene. For mange går det over etter noe tid, men oppsøk lege, særlig om det går utover søvnen. Det viktigste er å ikke bry seg om susingen, la det være en lyd som ikke angår deg. Jeg har hatt tinnitus i over ti år, men legger ofte ikke merke til lyden. Slik som nå, måtte jeg sjekke om det fortsatt var der, og jo det var det 🙂 1
Eneri Skrevet 13. juli 2019 #3 Skrevet 13. juli 2019 Ja, har hatt episoder med tinnitus som har vart noen dager for så å gå over. Støtter det Stan sier om søvn og hvile. Jeg tror jeg er disponert for tinnitus siden jeg etterhvert har fått litt nedsatt hørsel på det ene øret, og min mor har tinnitus nå i en alder av 65. Hos meg kommer det gjerne tilknyttet stressperioder på jobb+ på privaten, og da sover jeg også dårligere. Jeg forsøker å legge vekk stresset, prioritere hvile og nok søvn, og prøver å la være å ha så mye fokus på pipelyden i øret.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå