Gå til innhold

Dramatikk i bryllupstiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en liten skrekk i livet i dag - min kjære har utdrikningslag, og ringte meg plutselig opp for å fortelle at de heldigvis hadde overlevd en ganske alvorlig ulykke...

:hår:

Er bare litt over en uke til vi skal gifte oss, og jeg er typen som er livredd for at noe skal skje med noen av mine kjære - dobbelt sett nerver, altså.

Fått meg til å innse hvor flyktig livet kan være, og hvor sårbare vi er. Gleder meg til å love at vi skal holde sammen for alltid, men det er jo bare 'til døden skiller oss'...

Jeg vil ha barn med min kjære, vil se barna vokse opp sammen med ham, vil bli gammel med ham, mens vi erter hverandre med hvem som har fått størst mage og flest grå hår... :wink:

Får vel bare krysse fingrene for at det blir slik - fryktelig dystre tanker å få sånn like før bryllupet, må jeg innrømme. :-?

Men det gikk jo bra - kanskje det er et tegn på at det blir oss to, at det er 'meant to be'? :-)

Satser på det vi, eller hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:trøste:

Uffa, ja... Det er vonde tanker å få sånn midt i alt som skal være en sann glede!

Er ikke mange dagene siden jeg selv visste sambo drev med motorsagen for å felle et digert tre på tomta, og naboen plutselig ringer! :hakeslepp: Da trodde jeg han lå panneflat under treet eller hadde kappet av seg ett og annet! :roll:

Men helvdigvis var det ikke tilfellet! *puh*

Slikt får en uansett til å tenke, og en kjenner ikke dagen før solen går ned... Men vi må bare skyve slike stygge skyer vekk og leve i nuet mens vi gleder oss over de små tingene og ser frem til å erte hverandre for mager, grå hår og alt det der! :wink:

Skrevet

Har tenkt de samme tankene, jeg og.... :roll: Blir helt tussete av å tenke på alt som kan hende.... Burde ikke tenke så mye på det, men likevel.... Føler det blir nesten slik at når vi er gift, er vi vel "i havn" eller noe sånt... Hmmm, ble litt klisjeaktig dette... :-? Liker heller ikke ordene "til døden skiller dere".... Vi skal jo være sammen i all evighet................! (jeg er litt rar....vet det.... :) )

Skrevet

Rar er du ihvertfall ikke. Jeg har samme tankene... Tror ikke det er unormalt å ha slike tanker når man står foran et bryllup. Man har jo en tendens til å tenke på alt som kan gå galt...

Skrevet

Usj.. Jeg har også sånne tanker.

Har aldri følt meg vel med ordene "til døden skiller dere" heller.. Vi skal være sammen lenger enn det!! :D

Fikk også et stikk i magen da vi skulle finne dato for bryllupet og leste på betydningen av månedene.

Jeg har alltid hatt lyst på et vinterbryllup i desember (vi har omtrent alle "våre" dager samlet i desember), og synes betydningen "Kjærligheten varer livet ut" var nydelig..

MEN, så begynte jeg å tenke at "Ja, dør man samme dagen så varer jo kjærligheten livet ut..."

Totalt idiotisk tanke, men den bunner nok i redselen min for bryllup og brylupsreiser. Jeg var nemlig øyenvitne til et brudepar som ble drept på autobanen i Frankrike..

Jeg var ikke så veldig gammel, men synet av to mennesker liggende der blodig og maltraktert i fineste bryllupsstasen har virkelig brent seg fast på netthinnen..

Fremdeles grøsser jeg over navnet "Brudesløret" på fossen/elven hvor et annet par på bryllupsreise visstnok ble drept også. I tillegg så leste jeg en artikkel ifjor om et tysk ektepar som ble drept på bryllupsdagen da ballongen de var oppe i styrtet...

Nei, pokker.. der kom angsten tilbake... :roll:

Trøsten bør ihvertfall være at de aller, aller fleste gangene går det jo kjempebra! Selvfølgelig legger jeg ekstra godt merke til de gangene det ikke har gått bra, etter den hendelsen i Frankrike. Vi tar sjansen og gifter oss likevel, så håper og tror jeg at alt kommer til å gå bra! :sjenert::kline:

Skrevet
Rar er du ihvertfall ikke. Jeg har samme tankene... Tror ikke det er unormalt å ha slike tanker når man står foran et bryllup. Man har jo en tendens til å tenke på alt som kan gå galt...

Jeg har slike tanker også, enda vi har ikke satt noen dato for bryllupet eller noe enda. Hadde slike tanker før sambo fridde til meg også, jeg. Så det er nok ikke bare når man står foran et bryllup man kan få slike tanker.

Til Minerva: Forstår godt hva du snakker om. Men vi må bare leve i nuet og se på det som skjer som et tegn på at det vi gjør er rett :wink:

Lykke til med bryllupet neste uke!

Skrevet

Æsj.. min kjære skal visst kjøre både motorsykkel, racerbil og helikopter i utrikningslaget sitt....

Og han blir borte i 2 dager...

Meg IKKE like!!!

:-?

Jeg unner ham å ha det gøy, men kommer til å være livredd for "ulykker"... Kommer nok ikke til å sove mye den natta han er der... :cry:

Skrevet
Æsj.. min kjære skal visst kjøre både motorsykkel, racerbil og helikopter i utrikningslaget sitt....

Og han blir borte i 2 dager...

Meg IKKE like!!!

:-?

Jeg unner ham å ha det gøy, men kommer til å være livredd for "ulykker"... Kommer nok ikke til å sove mye den natta han er der... :cry:

Huffda! Hørtes ikke morsomt ut for deg som må sitte hjemme og lure.. :trøste:

Skrevet

Når tiden er satt for dato for vårt bryllup og slikt og sambos forlover skal fikse utdrikningslag, så kommer jeg til å si ifra at f.eks. å hoppe i fallskjerm er uaktuelt. For jeg vil gjerne gifte meg før han forsvinner. Har skrekk for alt slikt, og jeg vet at han som kommer til å bli bedt om å være forlover + sambo kommer til å forstå det.

Gjest gjest1
Skrevet
Når tiden er satt for dato for vårt bryllup og slikt og sambos forlover skal fikse utdrikningslag' date=' så kommer jeg til å si ifra at f.eks. å hoppe i fallskjerm er uaktuelt. For jeg vil gjerne gifte meg før han forsvinner. Har skrekk for alt slikt, og jeg vet at han som kommer til å bli bedt om å være forlover + sambo kommer til å forstå det.[/quote']

Å hoppe tandemhopp er da ikkje forbunde med særleg risiko. Det er farlegare å kjøre bil, for å sei det sånn!! Ein hoppar med personar som har GOOOD peiling, det verste ein kan risikere er å vrikke foten når ein landar. Fallskjermhopp kan ANBEFALAST!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...