Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Smerter i endetarmen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei kvinneguiden!

For et par dager siden eksperemiterte jeg litt «analsex» med med selv. Nå har jeg smerter i endetarmen, det stikker og svir. Spesielt etter jeg har vært på do må jeg ta smertestillende. Smerte/svie er det eneste symptonene jeg har, null blod osv... Jeg har en mistanke at jeg klarte å klore meg, men er ikke sikker. Analen er så smertefull at jeg ikke klarer å stappe lillefingeren i for å «skjekke» situasjonen. Hva kan dette være? Går det over etterhvert? Hjelp!

Anonymkode: ca6a5...ee4

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en rift, siden det svir. Det må bare få gro i fred, dessverre. Om det ikke er noe bedre til mandag så kan det være lurt å bestille en legetime.

Anonymkode: 3f47e...0dc

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som en rift, siden det svir. Det må bare få gro i fred, dessverre. Om det ikke er noe bedre til mandag så kan det være lurt å bestille en legetime.

Anonymkode: 3f47e...0dc

Takk for svar!

AnonymBruker
Skrevet

Du bør sørge for at avføringen er myk. Drikk mye vann, ta gjerne laktulose og/eller svisker. 

Anonymkode: 400c4...060

Skrevet

Gode råd du har fått. Høres ut som du kan ha fått en fissur, som er en noe dypere rift. Typisk er sterke smerter etter avføring. Hvis du ser for deg at du sitter foran en person i gyn-stol/beinholdere og anus er en klokkeskive kommer fissurene i ca 85-90% av tilfellene kl 6, altså baktil. 

En stram ringmuskel (det er faktisk to) disponerer for tilstanden, det kan derfor være bra å lære seg avslappingsteknikker for bekkenet. Dette kan fysioterapeut hjelpe deg med. 

Fissurer gror ofte av seg selv, og gjlr det da innen 2 uker. Men er det ingen bedring å spore etter ca ei uke må du til lege. Det kan da hjelpe med en salve som inneholder nitroglycerin. 

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Tekopp1 skrev:

Gode råd du har fått. Høres ut som du kan ha fått en fissur, som er en noe dypere rift. Typisk er sterke smerter etter avføring. Hvis du ser for deg at du sitter foran en person i gyn-stol/beinholdere og anus er en klokkeskive kommer fissurene i ca 85-90% av tilfellene kl 6, altså baktil. 

En stram ringmuskel (det er faktisk to) disponerer for tilstanden, det kan derfor være bra å lære seg avslappingsteknikker for bekkenet. Dette kan fysioterapeut hjelpe deg med. 

Fissurer gror ofte av seg selv, og gjlr det da innen 2 uker. Men er det ingen bedring å spore etter ca ei uke må du til lege. Det kan da hjelpe med en salve som inneholder nitroglycerin. 

Tusen takk for svar! Du er god:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...