AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #1 Skrevet 12. juli 2019 Hei, er det farlig å få orgasme i første trimester? Har lest litt at det kan være begge deler. Har hatt en MA, og vil helst unngå å miste igjen. Var noe med risikosvangerskap og man ikke burde få orgasme eller unngå sex og noen sier at de får veldig vondt etterpå, men det har gått bra og mye andre ting. Anonymkode: a42b3...08b
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #2 Skrevet 12. juli 2019 Det har ikke vært farlig her og ser heller ikke en grunn til at det skal være det, men jeg synes du skal ta en prat med jordmor slik at du er helt sikker. Anonymkode: f09e5...ca1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #3 Skrevet 12. juli 2019 Det vi har fått beskjed om, er å avstå fra sex da jeg har hatt en del blødninger i første trimester. Det gjaldt sex med penetrering, ikke orgasme i seg selv. Da blødningene ga seg, var det ikke noe problem mer. Vi syntes imidlertid det var så skummelt at vi ventet noen uker til. Man kan få smerter/kramper i livmoren etter orgasme i svagerskapet, men det er ufarlig (men skikkelig vondt). Anonymkode: f84e1...e44
Gjest BethD Skrevet 12. juli 2019 #4 Skrevet 12. juli 2019 Nei ikke med mindre du har en tilstand som tilsier det. Jeg hadde morkaka foran åpningen så etter blødning etter orgasme fikk jeg beskjed om det og å avstå fra sex til den eventuelt flytta seg.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #5 Skrevet 13. juli 2019 I et normalt svangerskap så skal ikke sex være farlig. Da hører jo gjerne orgasme med. Jeg hadde en SA, og vi hadde fortsatt hyppig sex (med orgasme) gjennom hele første tri ved neste graviditet. Det har gått fint sålangt. 26 uker nå👌🏻 Men som noen over skriver, hvis du opplever blødninger eller lignende så ville jeg sjekket med lege 😊 lykke til! Anonymkode: 506f8...3ad
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #6 Skrevet 13. juli 2019 HELT trygt, med mindre du har fått beskjed om å avstå fra sex. Anonymkode: f8729...088
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå