Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det er mange som skriver at en bok er bra dersom den "holder dem oppe lenge kveld etter kveld"..

Selv er jeg ikke i stand til å legge fra meg en bok før den er ferdig, og når jeg først er så dum å starte kan jeg lese mange hundre sider om dagen.. Leser mens jeg spiser, har forelesninger, ser på TV og tilogmed når jeg er på do :roll: :oops:

Er jeg helt alene, eller finnes det flere som leser hele boka i ett? Eller er de fleste av den typen som leser tre sider hver kveld? Har aldri forstått meg på dem, men det er sikkert praktisk..

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg leser mye på en gang - men ville ikke føle meg fristet til å ta med lesestoffet på toalettet :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Når jeg begynner på en ny bok leser jeg den ganske raskt ut. Men det kommer mye an på om jeg har ferie eller ikke. Jeg leser gjerne på sofaen om for- og ettermiddagene, og på senga om kvelden. Noen bøker klarer man rett og slett ikke å legge fra seg. Om jeg bestemmer meg for å bare lese tre sider en kveld, klarer jeg det sjelden. :)

Skrevet

Det er sjelden jeg leser en bok i ett, rett og slett fordi jeg ikke har tid, evt prioriterer å gjøre andre ting også i løpet av dagen. Jeg leser mest på senga før jeg legger meg, og i helgene. Men jeg pløyer lett gjennom 20 sider på sengekanten, så en bok varer ikke lenge selv om jeg ikke leser i ett.

Skrevet

DEt kommer an på om boka er bra eller ikke. Er det en bok som virkelig er bra, leser jeg konstant, på do, mens jeg lager mat, går ned trappa osv, men sjeldent at jeg kommer over en sånn bok. Ellers leser jeg litt nå og da.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har rett og slett ikke tid til å lese en bok i ett strekk, selv om jeg gjerne skulle hatt muligheten... Bortsett fra at jeg var deprimert for noen uker siden, og da murte jeg meg inne i tre dager. Og bare leste og leste bøker (de tre første Harry Potter faktisk, og selv om jeg har lest dem før, var det så lenge siden! Hyggelig gjensyn!). Det var deilig!

Skrevet

Leser kun av og til, og bruker et år eller to på en bok..

Men jeg leser flere samtidig.

Skrevet
Vet det er mange som skriver at en bok er bra dersom den "holder dem oppe lenge kveld etter kveld"..

Selv er jeg ikke i stand til å legge fra meg en bok før den er ferdig, og når jeg først er så dum å starte kan jeg lese mange hundre sider om dagen.. Leser mens jeg spiser, har forelesninger, ser på TV og tilogmed når jeg er på do :roll: :oops:

Er jeg helt alene, eller finnes det flere som leser hele boka i ett? Eller er de fleste av den typen som leser tre sider hver kveld? Har aldri forstått meg på dem, men det er sikkert praktisk..

Jeg er akkurat likedan. Nå har det blitt lite lesing siden jeg traff mannen, men før var jeg en ekte lesehest. Og jeg la ALDRI fra meg ei bok uten å ha lest hele.

Unntaket var Ringenes Herre, men det sier seg selv :wink:

Skrevet

Men jeg leser flere samtidig.

Samme her. Glemte å nevne det tidligere, og det er faktisk en ganske vesentlig del av lese-måten min. Jeg leser alltid 10-20 bøker på en gang, og velger bok etter humøret. Samboeren min skjønner ikke hvordan jeg husker alle historiene, men det er aldri noe problem. Selv om jeg har latt en bok ligge halvlest et par uker kommer jeg rett inn i historien, husker alle.

Skrevet

Samme her. Glemte å nevne det tidligere, og det er faktisk en ganske vesentlig del av lese-måten min. Jeg leser alltid 10-20 bøker på en gang, og velger bok etter humøret. Samboeren min skjønner ikke hvordan jeg husker alle historiene, men det er aldri noe problem. Selv om jeg har latt en bok ligge halvlest et par uker kommer jeg rett inn i historien, husker alle.

Samme her!

Jeg leser sjelden èn bok ut i strekk, dels fordi jeg ikke har tid, dels fordi jeg sjelden er i samme humør så lenge at jeg rekker å lese den ut.

Da bytter jeg bok - og det går helt fint.

Gjest Sienna ikke innlogget
Skrevet

Jeg leser MYE når jeg først er i gang, hvilket er grunnen til at jeg nå i eksamensperioden (for første gang på flere år) ikke har en eneste bok "på nattbordet".

Jeg veksler også mellom flere bøker, ikke så mye som 20- mer i retning av 3-5.

Ang.å lese på do: Mennesker som tar med seg bøker inn på do burde fratas retten til å eie bøker! Det er bok-mishandling!! :ler:

(Jeg synes egentlig alt lesestoff på do er ekkelt).

Gjest Gjesta
Skrevet

Det er vel det samme som å følge med på flere tv-serier.....

Jeg ville aldri tatt med meg en bok på do.............

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg leser mye og fort når jeg først er gang. Kan godt pløye gjennom en tre-fire hundre sider om dagen. Men da er boka med omtrent overalt ( men ikke på do....)

I det siste har jeg hatt litt dilla på gamle klassikere. Svelget unna Amalie Skrams ekteskapsromaner på to dager, en kjapp tur gjennom "Stormfulle høyder", litt Ibsen og ikke minst, Hamsun " Sult". :-)

Leser sjelden flere bøker på en gang, unntaket er Tolstoj. Der går det litt tregt, og jeg trenger noe litt mere lettlest innemellom.

Gjest Leola
Skrevet

Før var jeg en skikkelig lesehest og leste bestandig.

Etter at jeg fikk unger, hus, hage, jobb og hund så sier det seg selv av man må lese når man har tid ... som regel er det kun om kvelden når jeg legger meg ...

Savner å kunne ligge på sofaen en hel dag og bare lese..

Gjest gjest1
Skrevet

Før kunne jeg sitte i timesvis og bare lese, lese, lese. Det går ikke lenger, nå er jeg for rastløs til det. Derfor er det i hovedsak to steder jeg leser: i seng (der kan jeg lett bli liggende og lese i en time, med mindre mannen ligger ved siden av og klager over lyset...), eller når jeg er ute og går. Å lese når jeg går er suverent, for det er ikke noe så døllt som å gå de samme, trøtte veiene dag ut og dag inn. Med ei bok i hånda blir det mye mer interessant - så sant det er oppholdsvær da!

Gjest Spacegirl
Skrevet

Det kommer helt an på boka. Hvis den er veldig bra, leser jeg hele tida og overalt. Det var et problem da jeg bodde i Oslo, for siden jeg sto med nesa i boka mens jeg ventet på t-bane og trikk, fikk jeg aldri med meg at den kom og gikk, og jeg kom selvfølgelig for sent til alt mulig :ler: . Hvis boka ikke fenger veldig, leser jeg litt på senga hver kveld.

Skrevet

Jeg mikser mellom alt mulig... noen bøker leses i ett strekk, andre leser jeg litt av gangen - og jeg leser alltid flere bøker om gangen. Jeg føler noen bøker krever mer tid enn andre, mens andre går greit å lese raskt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...