Gjest Gjesta Skrevet 5. mai 2005 #1 Skrevet 5. mai 2005 Nå har jeg gjort noe lurt! Jeg har kritisert penskoene til min kjære, og sagt at han bør skaffe seg et par nye til bryllupet...Og det falt ikke i god jord. Han mener de er fullt brukbare - de er jo helt nye. Saken er at de er et par sko uten snøring - av den typen som minner om mokasiner - og det er absolutt ikke den type sko jeg syns passer til smoking... Vi har bladd gjennom alle bryllupsbladene mine nå for å se på brudgommens sko, og de aller, aller fleste har sko med snøring - gjerne blankpussede. Så nå er både min kommende brudgom og jeg spente på hva slags sko DERES brudgom skal ha/hadde! K
Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2005 #2 Skrevet 5. mai 2005 Min elskling skal ha lakksko til sin sjakett...... Synes uansett at det bør være svarte,blanke sko til bryllup .....
Gjest Gjesta Skrevet 5. mai 2005 #4 Skrevet 5. mai 2005 Jeg er enig - svarte, blankpussede sko MED snøring/lisser. Han kan pusse disse skoene sine så mye han bare orker, de kommer likevel ikke til å se ut som bryllupssko!
Kristin S Skrevet 5. mai 2005 #5 Skrevet 5. mai 2005 Det blir svarte, blankpusset med snøring på han ja! Gjenstår bare å få kjøpt de inn...=)
TeddyToria Skrevet 5. mai 2005 #6 Skrevet 5. mai 2005 Gommen her i huset skal ha halvblanke (eller halvmatte om du vil) pensko som har en lettere spiss tupp og snøring. Knallstilige, men elegante og like fine til smoking som til jeanse om man bare skal style seg litt for en kveld på byen! Hmmm, vet ikke om noe bilde...men noe ala dette, bare i sort og mulig med en tanke smalere tupp!
Gjest gjest1 Skrevet 6. mai 2005 #9 Skrevet 6. mai 2005 Lakksko til kjole og hvitt Kverule, jeg ville nok prøvd å overtale mannen til å kjøpe seg ett par nye sko.
Gjest Gjesta Skrevet 6. mai 2005 #10 Skrevet 6. mai 2005 Jeg prøver så godt jeg kan, Heidi - uten å fornærme han for mye!
Gjest Aricept... Skrevet 6. mai 2005 #11 Skrevet 6. mai 2005 Han skal ha lakksko til smoking. Holdt på å le meg skakke i butikken, for det så helt gyselig ut til olabukse! Men kjempestilig til smokingen. Ska det verra, så ska det verra
Mex Skrevet 6. mai 2005 #12 Skrevet 6. mai 2005 La nå karen får bestemme litt han også. Ønsker han å gå med de skoene, så kan han vel gå med dem? Hvem henger seg egentlig opp i hvilke sko brudgommen går med? Sannsynligvis vil man ikke se stort mer enn tuppen på skoen uansett. Mannen min skal ha matte svarte sko med spiss. Litt "røffe" sko, men han liker dem veldig godt selv, og liker spesielt godt at han kan bruke dem etter brullupet også.
Lille smurf Skrevet 6. mai 2005 #13 Skrevet 6. mai 2005 Lakksko til smoking Gommen min skal også ha lakksko. Pappa bruker aldri smoking, og skal leie dette. Han kjøper nye pensko som han kan bruke senere også (men ikke lakk)
smilepia Skrevet 6. mai 2005 #14 Skrevet 6. mai 2005 Gommen her skal ha halvblanke sko uten snøring til sjakett. De er ganske ekslusive (etter prisen og dømme) og pene, og han har nesten ikke brukt de før, så nå spares de til bryllupet. Vi tok de med i brudesalongen og spurte der om de passet til sjaketten, og det mente de at de gjorde. Så vi stoler på dem, og gommen får bruke sko han har lysst til. jeg er i utgangspunktet lite opptatt av sko, men tror ikke så mange andre merker hvilke sko han har på heller. Jeg kan ikke huske skoa til noen jeg har vært i bryllup hos (hverken brud eller brudgomm sine) - så så lenge det ikke blir veldig kræsh i farge og stil (hvite joggesko eller brune, slitte mokasiner f.eks) tror jeg det meste går bra.
Gjest gjest1 Skrevet 6. mai 2005 #15 Skrevet 6. mai 2005 Sist jeg var å glante i kirka så var jeg selvsagt mest opptatt av bruden og hennes tilbehør siden jeg selv skal gifte meg snart. Men det første svigermor sa var "Men brudgommen hadde ikke noe pene sko". Selvsagt blir det lagt mere til hvilke sko han har. Det blir jo for dumt å dresse seg opp i sjakkett, kjole og hvitt eller smoking og ikke ha skikkelig sko til. Antrekket er jo ikke komplett uten skikkelige sko!
TeddyToria Skrevet 6. mai 2005 #16 Skrevet 6. mai 2005 Sist jeg var å glante i kirka så var jeg selvsagt mest opptatt av bruden og hennes tilbehør siden jeg selv skal gifte meg snart. Men det første svigermor sa var "Men brudgommen hadde ikke noe pene sko". Selvsagt blir det lagt mere til hvilke sko han har. Det blir jo for dumt å dresse seg opp i sjakkett, kjole og hvitt eller smoking og ikke ha skikkelig sko til. Antrekket er jo ikke komplett uten skikkelige sko! Det er sikkert ikke alle som legger merke til det - men gommens sko synes jo klart bedre enn brudens, og jeg legger merke til det med én gang om gommen f.eks har noen store kladder av noen sko ol. Det ser jo IKKE bra ut til smoking eller sjakett!!!
Gjest Gjesta Skrevet 6. mai 2005 #18 Skrevet 6. mai 2005 Mannen min skal selvsagt bestemme hvilke sko han skal ha selv, det har jeg sagt til han også - men jeg kommer til å si meninga mi om de skoene han velger. Og jeg syns faktisk han bør velge noen som passer til antrekket ellers. Men som sagt - det er jo selvsagt hans valg!
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2005 #19 Skrevet 6. mai 2005 Gommen har bestemt seg for noen kjempefine tøffe brune sko uten snøring til en beigeaktig dress. Han blir kjempefin !!
linky Skrevet 7. mai 2005 #20 Skrevet 7. mai 2005 Sorte matte finsko med snøring. Det hadde min kjære og på dagen vår..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå