Gå til innhold

Små barn i telt, noen tips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tror hovedproblemet vårt blir lyset. Har lyst til å tre på henne en ansiktsmaske, men det går jo ikke med en 2-åring. Noen tips? Har ikke lyst til å måtte stå opp med sola😫

Anonymkode: 01845...338

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legg dere et sted hvor sola ikke treffer om morgenen. 

Anonymkode: ee6d2...ef6

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legg dere et sted hvor sola ikke treffer om morgenen. 

Anonymkode: ee6d2...ef6

Ja, det kan vi gjøre, men det blir fremdeles dagslys veldig tidlig  liksom...

Skrevet

Anbefaler øyelapper. Selv har jeg brukt en buff eller lue for å tre over øynene. ;)

Skrevet

Hjelper det at hun ser at dere legger dere med madke? 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Nonchalant skrev:

Anbefaler øyelapper. Selv har jeg brukt en buff eller lue for å tre over øynene. ;)

På så små? 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Palme skrev:

Hjelper det at hun ser at dere legger dere med madke? 

Neppe

ts

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Neppe

ts

Nei da blir det vanskelig. Blir lyst I telt og barn gjør som barn gjør. Enten la henne våkne tidlig eller droppe turen. 

Kan jo hende hun sover godt og lenge i den friske lufta. Jeg var mye på telttur som liten. Vet ikke når jeg våknet, men mamma sa jeg sov som en stein

• Liker 1
Skrevet

Hos oss har barna sovet godt selv om det blir lyst. Eventuelt kjøp et slikt telt som er mørkt inni 

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

På så små? 

Ts

For deres del så kan vi ikke forvente at de ønsker bind for øynene akkurat. 😛 men du kan selvfølgelig prøve å plassere teltet i et område som har skygge på morgenen.

Skrevet

Mitt tips er å drite i telt med små barn - aller helst alltid...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Går det an å tre på øyemasken etter at barnet har sovnet kanskje om barnet bare vil rive det av?

Anonymkode: b040b...e82

AnonymBruker
Skrevet

Skal hun sove i reiseseng kan dere kle sidene av sengen, og når hun har sovnet så legger dere et teppe over hodeenden av sengen!

Anonymkode: ef46e...0c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er på telttur med unge på 18 mnd. Våkner ikke noe tidligere nå enn ellers. Har det vanligvis ikke bekmørkt på rommet, og det er kanskje like greit. Kan være like stor utfordring å få små barn til å sovne når det er veldig lyst ved leggetid. Hvis ungen er var for lyder er det lurt å dele rom før turen, slik at ungen er vant til litt lyder. 

Skygge både morgen og kveld kan være greit, men mest pga telt gjerne blir varmt, med mindre du har tenkt deg til kjøligere områder. Kan bli kaldt på natten, men ved leggetid er det kjedelig med varmt telt. 

Skal dere sove på luftmadrass er det gjerne litt kjølig, legg noe isolerende under. 

Telt med små barn er veldig morsomt! 

Anonymkode: 3bddd...fd4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Legg teppe over teltet eventuelt eller så forvent å stå opp tidlig.  Sånt kan man overleve på telturer. Har hatt med barna fra de var født og de sov lenge noen ganger. Andre ganger våknet de fire eller fem. Da ble det til å si at vi skal sove lenger og barns tulla rundt i teltet til vi stod opp. 

Anonymkode: e704f...8de

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...