AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #1 Skrevet 12. juli 2019 Kjøkkenvasken her tettet seg i dag - den gikk fra helt åpen til dønn tett på 10 minutter uten at jeg helt skjønner hvordan det skjedde. Jeg har nå prøvd en runde Mudin, lot den virke i 30 minutter og etterskylte med glovarmt vann. Men det hjalp ikke, så nå er vasken fylt til randen med glovarmt vann blandet med Mudin. Hva gjør jeg nå? Musin er jo ikke akkurat så bra å bare ha stående i vasken og hvis jeg begynner å skru opp rør under vasken vil det jo sprute Mudinvann over alt 😐 Anonymkode: 00c17...c44
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #2 Skrevet 12. juli 2019 Veldig forsiktig skru opp rør, få tømt vasken og prøve å se om du finner en propp. Er det eneste jeg kan komme på, for nei vil ikke tro det er bra å ha det stående slik over lengre tid. Om du ikke finner noe fysisk selv, kontakte rørlegger så fort de er tilgjengelig. Anonymkode: 17eac...54d
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #3 Skrevet 12. juli 2019 Tusen takk for svar. Alltid skjer sånne ting på fredag ettermiddag... 😖 Anonymkode: 00c17...c44 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #4 Skrevet 12. juli 2019 Jeg ville prøvd øse vannet over i en bøtte først, slik at det er minst mulig igjen i vasken. Bruk litersmål og hansker. Er vasken fylt til randen, så er sjansen for at en bøtte under ikke vil være nok for å ta imot alt. Så om mulig, prøve skru opp rørene med en bøtte under for å ta i mot resten av vannet. Anonymkode: 29210...4f1 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #5 Skrevet 12. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville prøvd øse vannet over i en bøtte først, slik at det er minst mulig igjen i vasken. Bruk litersmål og hansker. Er vasken fylt til randen, så er sjansen for at en bøtte under ikke vil være nok for å ta imot alt. Så om mulig, prøve skru opp rørene med en bøtte under for å ta i mot resten av vannet. Anonymkode: 29210...4f1 Takk for tips, men du er dessverre litt for sent ute. Vi har en veldig liten vask, så ville på forhånd trodd at en bøtte var nok til å ta det imot, men det var det ikke. Ikke at vannlåsen vår er plassert slik at man får noe som helst under heller, men jeg rakk ikke engang å prøve før røret som var festet til selve vasken løsnet (sannsynligvis pga trykket?) og alt vannet strømmet utover gulvet. Bøtta jeg etterhvert fikk kastet under var definitivt ikke nok og jeg har svømt i Mudinvann her og definitivt både pustet det inn og fått plenty av sprut på meg. For ikke å snakke om at kjøkkeninnredning, laminat, klær og alt jeg har brukt til å tørke opp muligens er ødelagt. Så dette gikk jo supert... Anonymkode: 00c17...c44
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #6 Skrevet 12. juli 2019 I fremtiden bør du alltid åpne og rense vannlåsen aller først før du prøver andre ting. Anonymkode: 33e14...9ab 3
Ariam Skrevet 12. juli 2019 #7 Skrevet 12. juli 2019 La mudin virke over natta, gjorde det her og rørene ble helt fine igjen. 30 min er nok for lite. Men sjekk vannlås først😊
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #8 Skrevet 12. juli 2019 Usj, jeg føler med deg. 😣 Mudinvann, møkk fra rørene og vann i ei salig suppe utover hele gulvet.... Du må spandere på deg noe godt etter at du har tørket opp, det har du fortjent. Anonymkode: d35bb...293 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #9 Skrevet 12. juli 2019 Giftsentralen sier det går bra med meg og det ser ut til at gulvet har tålt dette fint. Fotlistene på kjøkkeninnredningen er ødelagte, men det er jo tross alt et veldig lite problem, så dette her går bedre enn venta. Men gud for en vaskejobb... 😳 Ikke bare er det overalt på de verst fremkommelige steder, men det er SÅ seigt! Det kjennes som om jeg har hellt flytende karamell over hele kjøkkenet og det er jo pokker meg like vanskelig å vaske bort også fra mange av overflatene. 😖 Anonymkode: 00c17...c44
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #10 Skrevet 12. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Usj, jeg føler med deg. 😣 Mudinvann, møkk fra rørene og vann i ei salig suppe utover hele gulvet.... Du må spandere på deg noe godt etter at du har tørket opp, det har du fortjent. Anonymkode: d35bb...293 Jeg er på lavkalori diett og har vært det i tre år uten en eneste sprekk, men i dag har samboeren (han måtte ut herfra fort når dette skjedde pga alvorlig lungesykdom som går veldig dårlig sammen med innånding av kjemikalier) kjøpt med seg potetgull og rømme hjem til meg uten å spørre en gang. Og jeg tror jeg velger å spise det når jeg er ferdig med vaskinga en eller annen gang utpå morgenkvisten eller noe. Dette med mudinen er hverken den første eller den dårligste nyheten jeg har fått i dag - først ringte de fra sykehuset med en skikkelig dårlig nyhet og så ringte et familiemedlem med enda en, så det er definitivt dagen for å drite langt i alt som heter selvkontroll. Så ja, jegskal unne meg noe godt 😅 Anonymkode: 00c17...c44 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #11 Skrevet 12. juli 2019 Hvor er mannen din? Anonymkode: 72d7a...202
GammelKaktus Skrevet 12. juli 2019 #12 Skrevet 12. juli 2019 Du har hatt en skikkelig drittdag, håper morgendagen blir bedre for deg. 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #13 Skrevet 12. juli 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor er mannen din? Anonymkode: 72d7a...202 Ute på terassen. Han blir pent nødt til å sove der i natt, stakkars 😂 Anonymkode: 00c17...c44
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #14 Skrevet 12. juli 2019 2 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Du har hatt en skikkelig drittdag, håper morgendagen blir bedre for deg. Tusen takk, det håper virkelig jeg også ❤️ Anonymkode: 00c17...c44
Akay Skrevet 12. juli 2019 #15 Skrevet 12. juli 2019 Det du gjør er å få tak i om du ikke har fra før er en sugekopp (sånn du forbinder med å bruke i do). Sett den oppå sluken og pump... da klarer du muligens å flytte eller løsne nedi der slik at sluken åpnes hvertfall nok til at alt vannet renner ned. Så kan du faktisk bruke mudin en gang til. Fyll opp med så mye mudin som mulig og la det stå minimum over natta. Jeg var borti en gang at et rør nedi gulvet var tett.. kjørte på med høytrykk og stakefjør. Det var ikke snakk om at det hjalp. Siste forsøket var en 2e gang med mudin som fikk 18 timer. Kjørte på med mye kokende vann fra vannkoker og etter det har det ikke vært antydning til tett. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #16 Skrevet 13. juli 2019 19 timer siden, Akay skrev: Det du gjør er å få tak i om du ikke har fra før er en sugekopp (sånn du forbinder med å bruke i do). Sett den oppå sluken og pump... da klarer du muligens å flytte eller løsne nedi der slik at sluken åpnes hvertfall nok til at alt vannet renner ned. Så kan du faktisk bruke mudin en gang til. Fyll opp med så mye mudin som mulig og la det stå minimum over natta. Jeg var borti en gang at et rør nedi gulvet var tett.. kjørte på med høytrykk og stakefjør. Det var ikke snakk om at det hjalp. Siste forsøket var en 2e gang med mudin som fikk 18 timer. Kjørte på med mye kokende vann fra vannkoker og etter det har det ikke vært antydning til tett. Det er lurt å lese hele tråden før man svarer. Og ihvertfall når den er så kort som denne, da er det ikke uoverkommelig å lese hele. Anonymkode: e74ab...f34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå