Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det siste jeg leste nå er at Tesla biler har kamera og registrer/filmer når privat personer passerer bilen.Alt blir tatt opp på bånd, som bileier besitter. Ja, det gjelder uansett avstand. 

Dette er alvorlig, og jeg kan ikke annet forstå at her må statsminister komme på banen, dette er ren forbrytelse. 

Endret av Egenskap
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

1

Endret av Egenskap
AnonymBruker
Skrevet

Det gjør jo ingenting, så lenge man ikke har noe å skjule. Om det hadde kommet kameraovervåking på hvert gatehjørne så hadde jeg ikke brydd meg. 

Anonymkode: c8046...f12

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du vet at du blir overvåket i butikker også ? 

Anonymkode: 3b258...b3c

• Liker 2
Skrevet

Så lenge folk synes det er kult å dra nøkkelen sin over lakken på andre folks fine biler, så må dessverre slikt til. Mange synes også det er ok å slenge opp døra si og bulke bilen ved siden av, eller rygge i den og så bare kjøre sin vei.  Om folk derimot hadde oppført seg ordentlig i nærheten av andre folks verdigjenstander så hadde ikke filming vært nødvendig. Men det er vel helt utopisk...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Var det ikke en tesla som ble skrudd ut mutterne på, på en parkeringsplass på Gardemoen for noen uker siden? Jeg husker helt hva som sto i artikkelen. Om polititet fant ut hvem som sto bak, men det kanskje ikke så dumt at biler har kamera? 

Er kamera på når motoren er av? I så fall burde alle nye  biler få påmontert kamera som kan stå på mens bilen er av. 

Anonymkode: 5b4f4...795

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Var det ikke en tesla som ble skrudd ut mutterne på, på en parkeringsplass på Gardemoen for noen uker siden? Jeg husker helt hva som sto i artikkelen. Om polititet fant ut hvem som sto bak, men det kanskje ikke så dumt at biler har kamera? 

Er kamera på når motoren er av? I så fall burde alle nye  biler få påmontert kamera som kan stå på mens bilen er av. 

Du må ha minnekort i bilen og aktivere opptaksfunksjonen. Den skal vel i utgangspunktet ta opp kun hvis den merker at noe er borti/veldig nær. 

Kan også gjøre det samme mens man kjører, aktivere kameraet tilbake i tid om noe skjer.

Anonymkode: 6b2a2...a34

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det gjør jo ingenting, så lenge man ikke har noe å skjule. Om det hadde kommet kameraovervåking på hvert gatehjørne så hadde jeg ikke brydd meg. 

Men den dagen noen hadde begynt å bruke informasjonen mot deg hadde du kanskje brydd deg.

Anonymkode: f8d1e...320

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må ha minnekort i bilen og aktivere opptaksfunksjonen. Den skal vel i utgangspunktet ta opp kun hvis den merker at noe er borti/veldig nær. 

Kan også gjøre det samme mens man kjører, aktivere kameraet tilbake i tid om noe skjer.

Den tar alle bevegelser langt vekke i fra bilen. 

Anonymkode: 2a910...302

• Liker 2
Gjest xfs367
Skrevet (endret)
2 hours ago, AnonymBruker said:

Kan du poste en screenshot av nettleserhistorikken din? Du har jo ikke noe å skjule.

Endret av xfs367
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men den dagen noen hadde begynt å bruke informasjonen mot deg hadde du kanskje brydd deg.

Anonymkode: f8d1e...320

Kom med noen eksempler her i Norge i forhold til dette utsagnet 🤔  Hva skal bli brukt mot deg? Hvor? Når? 

Ikke ta sånne paranoide rare eksempler.

Anonymkode: 3222b...58c

Skrevet

Hvorfor er du så opptatt av det? Overvåking overalt.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, xfs367 skrev:

Kan du å poste en screenshot av nettleserhistorikken din her? Du har jo ikke noe å skjule.

🤣

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Javel. Jeg kjenner ikke til hvordan det fungerer. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Blondine skrev:

Hvorfor er du så opptatt av det? Overvåking overalt.

Greit å vite det liksom.

AnonymBruker
Skrevet

Tesla eier? Privat personer? Bil eier?

Anonymkode: c5f94...e0e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 12.7.2019 den 20.12, AnonymBruker skrev:

Kom med noen eksempler her i Norge i forhold til dette utsagnet 🤔  Hva skal bli brukt mot deg? Hvor? Når? 

Ikke ta sånne paranoide rare eksempler.

Anonymkode: 3222b...58c

Rundt 1700 mennesker her i landet  lever på sperret adresse (rundt 900 av disse er barn) og risikerer liv og helse hver gang de blir filmet og opptaket blir spredd videre. Så når disse bileierne legger ut sine opptak på Youtube eller Facebook fordi «Se på den frekke jævelen i Merchedesen som nesten sneia støtfangeren min på parkeringa utafor Ski Storsenter» eller «Sjekk den feite dama på vei inn på Burger King oppe på Amfi’n!» kan noen dø. Bokstavelig talt.  Folk flest er oppmerksomhetssyke idioter og det er absolutt ingen som helst grunn til  å tro at Tesla-eiere er annerledes. 

Anonymkode: 78e85...114

• Liker 7
Skrevet (endret)

Jeg blir først bekymret, hvis Tesla bilen konspirerer mot meg, eller mot folk den ikke liker, og prøver å drepe meg eller andre. Da mener jeg slik som i "skrekkfilmen" Christine.

Endret av TrekStar
AnonymBruker
Skrevet

Det burde stått med store bokstaver på bilen at den er kameraovervåket! Da først er det lov å sette i gang opptakfunksjonen. Får bare håpe det blir satt en stopper det, alle andre over må skilte for at det skal være lovlig.

Anonymkode: fc1d2...462

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...