lene24 Skrevet 5. mai 2005 #1 Skrevet 5. mai 2005 Jeg har tenkt å bestille meg nye fargede linser. Har blå øyne - og har tidligere prøvd brune, aqua, og lilla linser. Nå er jeg litt i tvil om hva jeg skal kjøpe... har lyst på noen linser som forandrer fargen. Den ene aqua linsen jeg har hatt syntes ikke på mine øyne, ingen som merket noe forskjell Noen som selv har blå øyne og som har noen linser å anbefale? Skriv gjerne hvor dere kjøpte de også
Gjest Gjesta Skrevet 5. mai 2005 #2 Skrevet 5. mai 2005 Jeg prøvde de nye fargede endagslinsene fra Acuvue (tror jeg, men det eneste merket med fargede endagslinser),og vil ikke anbefale de. Fargen var skikkelig fake, akkurat som tusj, og jeg fikk litt tåkesyn av dem i tillegg.
lene24 Skrevet 7. mai 2005 Forfatter #3 Skrevet 7. mai 2005 JA, TÅKESYN ER JO IKKE AKKURAT SÅ GØY Å GÅ MED DA
Gjest gjest1 Skrevet 7. mai 2005 #5 Skrevet 7. mai 2005 Et litt "ullent" syn på verden er vel hovedinntrykket jeg sitter igjen med etter å ha prøvd fargede linser. Pluss at det ser litt for merkelig ut( men helt hvite linser er digg når du skal skremme vannet av folk...). De bsete fargdede linsene jeg har vært borti er Fresh look radience Her Lite forandring i fargen, bare litt mere glans. Hadde i lys blå , og de var jeg egentlig ganske fornøyd med.
lillesky Skrevet 7. mai 2005 #6 Skrevet 7. mai 2005 Jeg har blå øyne og har brukt Focus (1 mnd) softcolor fargen Evergreen (grønn). Fikk utrolig mange komplimenter for den fargen! Kjøper på Lenway. De er billigere enn hos optiker og har rask levering (ca. 3 dager). Koster 456 for en eske (6 mnd. linser).
lene24 Skrevet 8. mai 2005 Forfatter #7 Skrevet 8. mai 2005 oj, det var ganske dyrt... Jeg betalte vel rundt 350 kr for linsene mine sist, på lensway... men det er en del prisforskjeller på fargelinser, så det er sikkert lurt å undersøke litt før en bestiller, kan skille flere hundre kroner... Ikke alle fargelinsene man får tåkesyn av da, de siste jeg har bestilt er kjempe behagelige å bruke Tror jeg bestiller meg 2 sett med nye linser denne gangen, grønne og brune....
lillesky Skrevet 8. mai 2005 #8 Skrevet 8. mai 2005 Tror jeg bestiller meg 2 sett med nye linser denne gangen, grønne og brune.... Hvilket merke bruker du? Mnd linser? Jeg bruker også lensway. Synes de er billig og har rask levering go god service (en gang var det ingen linse i "plastdingsen", bare vann, og da fikk jeg ny med en gang).
lene24 Skrevet 8. mai 2005 Forfatter #9 Skrevet 8. mai 2005 Jeg prøve litt forskjellige merker, men tidligere har jeg kun bestilt fra www.lensway.no ( bare positive erfaringer ). Denne gangen bestilte jeg fra www.nordiclenses.com, bestilte et par FRESHLOOK COLORBLENDS ( brune ), kom på 239,-.. Har i tillegg funnet et par som heter moonlight på denne siden, som jeg har lyst på, tror de blir fine til mine blå øyne...
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2005 #10 Skrevet 8. mai 2005 Første gang jeg prøvde fargede linser (brune) opplevde jeg også tåkesyn de første dagene, men det gikk over. Har brukt endel farger, men stort sett brune da jeg ennå misunner min yngste søster ganske mye for hennes brune øyne, mørke vipper og lyse hår. Men vær NØYE med å sjekke at det ikke er noe rusk på linsene. På nyåret satte jeg inn et par brune jeg har brukt endel før, reiste avgårde med min mor og handlet et stykke unna og følte at jeg hadde mer og mer tåkesyn på høyre øye. Da jeg kom hjem tok jeg de ut og forsøkte å sette inn et blankt par. Øyet ble vondere og vondere. Trodde det var noe inni øyet og brukte vel opp en eske med øyebadevann uten at det hjalp. Ble etterhvert kjørt til legevakten, fikk diverse salve og dråper samt at legen dryppet noe bedøvende middel på øyet. Det holdt til ca. en halvtime etter hjemkomsten. Hylte som en stukken gris, var forferdelig vondt - og jeg har virkelig opplevd smerte før - ble sendt til øyeavd på Ullevål hvor jeg hadde skrapet av 4 kvadratcm av en eller annen hinne - fordi det trolig var noe rusk på linsen som jeg ikke så. Klarte meg gjennom de neste dagene med drypping hver 20. minutt samt en boks Pinex Forte. Men nå har jeg bestilt et nytt par brune da, hos Lensway jeg og. Satser på at jeg er litt mer nøye neste gang :oops:
Gjest Alette ii Skrevet 9. mai 2005 #11 Skrevet 9. mai 2005 Dersom du har en mørk øyenfarge bør du velge opakfargede linser for at fargen skal se bra ut. Har selv mørkeblå øyne, prøvde engang grønne focus softcolors, men da fikk jeg nesten svarte øyne, for disse linsene er ikke opakfargede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå