Gå til innhold

90 i hvilepuls kvinne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dette normalt? Kan jeg ha jernmangel?

Jeg er normalvektig og har bra kondis. Helsen er generelt bra... Men 90 er jo mye... 93 for å være nøyaktig

Anonymkode: 26897...eff

AnonymBruker
Skrevet

Noen har høy hvilepuls, selv om de er i brukbar form. Det skal visstnok ikke påvirke hjertet negativt, i form av at man får kortere levealder.

Men du kan jo nevne det for fastlegen, ved neste korsvei.

Anonymkode: 2584f...a7a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det virker høyt. Er du syk, feks forkjølet osv? 

Jeg er overvektig med grei kondis og har normalt sett en hvilepuls på rundt 69. Når er jeg forkjølet og hoster, så nå er den oppe i 74. 

Anonymkode: 0e1e7...85f

AnonymBruker
Skrevet

Høres litt høyt ut. Ligger på rundt 60 selv.

Anonymkode: 3066f...993

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette normalt? Kan jeg ha jernmangel?

Jeg er normalvektig og har bra kondis. Helsen er generelt bra... Men 90 er jo mye... 93 for å være nøyaktig

Anonymkode: 26897...eff

Røyker, høy bmi, sjelden i aktivitet med høy puls? 

Anonymkode: a0fd9...661

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk dette når jeg var gravid, normalt for meg er rundt 50 i hvilepuls. Men så lå jeg på sofaen å slappa av en dag og kjente hjerte dunke og hadde puls på 90. Tok en graviditetstest og den var svakt positiv, 3 dager før mensen skulle kommet. Hadde høy hvilepuls utover i graviditeten så jeg sluttet å bruke aktivitetsbåndet mitt fordi jeg ble stresset av å se hvor høy pulsen var. 

Anonymkode: 204e2...9be

AnonymBruker
Skrevet

Jeg måler puls på mange daglig og som regel så er folk syk når de har hvilepuls på over 90 med mindre de er veldig stresset. Anbefaler å nevne det for legen og se om du har noen mangler som for eksempel jern :)

Anonymkode: ca365...05f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også hvilepuls på ca 90. Jeg har høy bmi og dårlig kondis, så regner med at det er derfor. Men jeg har målt både bt og puls hos legen flere ganger og han sier ikke noe på det. Bt er fint da. 

Anonymkode: 0fff3...65b

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Angst? 

Anonymkode: a7a2a...d6e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når du sier du er normalvektig og har bra kondis så tenker jeg muligens overtrening? Jeg hadde det en periode da jeg trente intenst for ofte, og ikke hadde nok restitusjon. Da var hvilepulsen høyere enn normalt. Ellers kan det være varmen? 

Anonymkode: 92782...0a9

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen har høy hvilepuls, selv om de er i brukbar form. Det skal visstnok ikke påvirke hjertet negativt, i form av at man får kortere levealder.

Men du kan jo nevne det for fastlegen, ved neste korsvei.

Håper du har greie på det, for da tar jeg det for god fisk. For min del økte pulsen gradvis gjennom noen tøffe år i militæret og har forblitt høy. Legene kommenterer bare at blodtrykket er fint. Men pulsen min ligger ofte på over 100. De kvinnene jeg har vært sammen med har kommentert at jeg alltid er så varm og at de har likt det. Så kan jeg glede noen med dette, så er det jo bra:)

Skrevet

Høres høyt ut. Jeg er litt overvektig og i ikke spesielt god form for tiden men likevel ligger min hvilepuls rundt 60. Jeg tror jeg er uvanlig "lavt giret" for da jeg var i bedre form lå jeg i følge pulsklokka rundt 55, men likevel... 90 høres såpass mye mer ut at hvis du ikke vet med sikkerhet at du er "høyt giret" så ville jeg tatt en liten legesjekk om jeg var deg. 

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du var KREFT!!!!!!!! 

Anonymkode: 98f23...cd0

AnonymBruker
Skrevet

Det kan hende at høy hvilepuls kompanserer for lavt blodtrykk for å få pumpet blodet raskt nok rundt i kroppen og til hjernen. Det er ikke farlig.

Vet du om du har lavt blodtrykk?

Anonymkode: 6b801...e70

AnonymBruker
Skrevet

Angst, for lite søvn eller stress som gjør at kroppen ikke får tid til å roe ned! Min hvilepuls gikk fra ca 93 til ca 76, bare ved at jeg lærte meg å puste skikkelig. Jeg var overvektig (fremdeles litt enda), men har ingen problemer med å få lavere puls, hvis jeg fokuserer på pusten og det å slappe av. Jeg var som sagt overvektig, har angst, sover 3-4 timer i døgnet og har en stressende jobb. Jeg har innsett at jeg var overvektig pga livsstil, og det handlet minst om mat, men om stressnivå og døgnrytme! Prøv å lære pusteøvelser, bare å google 😊

Anonymkode: 57917...0d2

Skrevet

Jeg har hatt høy hvilkepuls på rundt 90 og lavt blodtrykk (ca 90/60) siden jeg var 13 år (og normalvektig ikkerøyker - det er jeg fremdeles). Helt normalt for meg iallefall. 

AnonymBruker
Skrevet

Alt mellom 60-100 regnes som normal hvilepuls, så 93 er helt innafor. Så lenge dette er din normale hvilepuls og ikke noe som plutselig er endret ville jeg ikke vært bekymret.

Anonymkode: 9accf...fe0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...