AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #1 Skrevet 12. juli 2019 Jeg har trent tung styrke i noen år, men det siste året har jeg slitt med voldsom angst, som har ført til at jeg har måttet droppe mange økter, noen ganger bare trent en gang i uka. I utgangspunktet følger jeg fullkroppsprogram med tre økter ukentlig, og det er frustrerende å ikke få gjennomført det – om det ikke var for angsten, hadde jeg hatt null problemer med dørstokkmila. Nå har jeg begynt å planlegge kjøp av utstyr til hjemmebruk, slik at jeg i det minste får trent tre ganger ukentlig, selv om noen økter må modifiseres og utføres hjemme i stua. Programmet jeg følger synes å kunne tilpasses ganske lett til dette, selv om f.eks romanske markløft med stang, der jeg ofte tar tre sett på 80-90 kg x 10, nok må utføres med lettere vektbelastning (hantler), men jeg kan alltids utføre et-beins-variant der for å gjøre det tungt nok. Siden jeg har liten plass til å både trene og lagre utstyr, må jeg holde meg til hantler og kettlebells. Jeg tenker på et sånt sett som dette, og kjøpe ekstra vektskiver på 1, 5 og 10 kg, f.eks. I tillegg tenker jeg at en kettlebell eller tre vil være fint til enkelte øvelser der jeg allerede foretrekker å bruke kettlebell. Noen som har synspunkter/tips? Er det noen vits i dette overhodet? Anonymkode: aa705...22d
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #2 Skrevet 12. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har trent tung styrke i noen år, men det siste året har jeg slitt med voldsom angst, som har ført til at jeg har måttet droppe mange økter, noen ganger bare trent en gang i uka. I utgangspunktet følger jeg fullkroppsprogram med tre økter ukentlig, og det er frustrerende å ikke få gjennomført det – om det ikke var for angsten, hadde jeg hatt null problemer med dørstokkmila. Nå har jeg begynt å planlegge kjøp av utstyr til hjemmebruk, slik at jeg i det minste får trent tre ganger ukentlig, selv om noen økter må modifiseres og utføres hjemme i stua. Programmet jeg følger synes å kunne tilpasses ganske lett til dette, selv om f.eks romanske markløft med stang, der jeg ofte tar tre sett på 80-90 kg x 10, nok må utføres med lettere vektbelastning (hantler), men jeg kan alltids utføre et-beins-variant der for å gjøre det tungt nok. Siden jeg har liten plass til å både trene og lagre utstyr, må jeg holde meg til hantler og kettlebells. Jeg tenker på et sånt sett som dette, og kjøpe ekstra vektskiver på 1, 5 og 10 kg, f.eks. I tillegg tenker jeg at en kettlebell eller tre vil være fint til enkelte øvelser der jeg allerede foretrekker å bruke kettlebell. Noen som har synspunkter/tips? Er det noen vits i dette overhodet? Anonymkode: aa705...22d Glemte å nevne at jeg har pull-up bar allerede, og TRX-slynger – men sistnevnte er vanskelig å få brukt, siden de ikke riktig kan henges noe bra sted i leiligheten min. Anonymkode: aa705...22d
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #3 Skrevet 13. juli 2019 Jeg hater det settet. Ligger og samler støv hos meg. Har kjøpt 8, 10 og 12 kgs vekter i stedet. Anonymkode: f6020...33b
Påmfritt Skrevet 13. juli 2019 #4 Skrevet 13. juli 2019 Jeg tror jeg hadde gått for en 30kg kettlebell hvertfall. Den er fin til ettbens markløft og jeg syns hvertfall det er lettere å holde i en kettlebell enn en håndvekt. Særlig når de veier litt! Også kan du jo øke repetisjoner siden du ikke løfter like tungt hjemme. Også ville jeg kjøpt minibands og strikker- de funker til det meste! Lykke til💪🏻 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #5 Skrevet 15. juli 2019 Ikke kjøp det settet du linket til iallefall, det er grusomt. Bruker det som dørstopper. Anonymkode: 830c6...029 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #6 Skrevet 15. juli 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke kjøp det settet du linket til iallefall, det er grusomt. Bruker det som dørstopper. Anonymkode: 830c6...029 Grusomt på hvilken måte? Dårlig grep? Anonymkode: aa705...22d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå