Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Noen her som jobber i et sesongbasert yrke? For eksempel på gartneri, skisenter, campingplass..

Hvordan føler du det går? Tjener dere nok i sesongen til å ikke jobbe utenfor? Hva gjør dere utenfor sesongen?

Anonymkode: 14738...4c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en nær venn som jobber sesongbasert. Han har to ulike jobber, golfbanearbeid i sommersesongen og snøplogarbeid i vintersesongen. Tjener helt ok. 

Anonymkode: 6bdcb...d5d

Skrevet

Kommer vel helt an på. Tenker at om man jobber i gartneri eller på en campingplass, så er det ikke nok til å gå rundt et år. Jobber du som fisker, kan du tjene ei årslønn på et par tre måneders fiske. Om du er på rett båt.

AnonymBruker
Skrevet

Søsteren min har ikke direkte sesongbasert, men det er to tider på året hun har nesten all inntekten sin. Da det er høysesong. 

Hun tjener såpass mye da at det er null problem å få ting til å gå rund hele året. Men, da hun fikk barna sine, hadde hun nesten ikke permisjon, da det kræsjet med høysesongen.. og hun er selvstendig næringsdrivende. Så akkurat da ble det kluss, og begge ungene begynte i barnehage da de var 10 mnd.. 

Anonymkode: 7f142...d38

Skrevet

Jeg jobbet en stund på charterbåt på sommeren og på skisenter på vinteren. Stort sett lange dager og dårlig betalt. Måtte jobbe 6-7 dager i uka for å få det til å gå rundt. Å få lån i banken er i hvert fall bare å glemme.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som trafikkdirigent fra ca april til oktober-november. Tjener greit nok til å leve resten av året uten jobb, men kan ikke leve i luksus 

Anonymkode: 5f90b...2cd

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner noen som har jobbet som snowboardinstruktør. Mye jobb for lite penger! 

Vet også om folk som jobber som saueklippere - de pendler mellom Norge og New Zealand (pga omvendte årstider og tidspunkt for klipping). De tjener bra, men er også råflinke, og jobber hardt!

Anonymkode: 08026...bff

AnonymBruker
Skrevet

TS her: Jeg har søkt jobb på en del hagesentere og da er det jo sesong. Dere som sier det er mye jobb for lite penger, hvor lite er det snakk om?

Jeg trenger 15.000 i måneden for å betale regninger og handle mat. Er det urealistisk å få til med en slik jobb?

AnonymBruker
Skrevet
On 7/16/2019 at 8:34 AM, AnonymBruker said:

TS her: Jeg har søkt jobb på en del hagesentere og da er det jo sesong. Dere som sier det er mye jobb for lite penger, hvor lite er det snakk om?

Jeg trenger 15.000 i måneden for å betale regninger og handle mat. Er det urealistisk å få til med en slik jobb?

Har du søkt hagesenter er du 6 mnd for sent ute. De aller fleste innenfor det yrket tar folk inn allerede i februar/mars og noen i april mai.

Så er de aller fleste ferdig til sankthans. Ang lønnen er det nok ikke urealistisk.

Anonymkode: 377e1...50a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...