Gå til innhold

Nabo bygger ny platting like ved tomtegrensen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Siden du har uteplass så mener du at naboen ikke kan ha det?, det er jo du som er egoistisk. At du er innadvent er ditt problem og ikke naboen sitt.

Anonymkode: 66af9...3eb

• Liker 19
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke prate med naboen, på en hyggelig måte. Og si at det sikkert kommer til å bli kjempefint, men at du bekymrer deg litt for både deres eget og naboens innsyn og privatliv og høre om dere kanskje kan bygge en levegg, plante en vintergrønn tett hekk  eller noe i mellom. Jeg er nesten sikker på at det er bedre å ta det direkte med naboen enn her på kg. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er naboens hekk, kan ikke ta opp deres hekk.

Anonymkode: 79da1...af9

Da velger du skjermbrett.

Anonymkode: 4e25e...3c2

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo, hekker og skjermer skjermer også for en del av lyden. Ikke all, men litt. 

Anonymkode: f5731...833

Min erfaring er at det begrenser lyden svært lite. Nå vet jeg ikke om naboen har barn, men tenk deg lyden av barnehyl osv. fra bassenget. Da snakker vi om en ekstremt stor og tykk hekk som skal dempe den lyden. Skjermbrett likeså. 

Det er kanskje mulig at et høyt og tett plankegjerde hadde hjulpet mer. Men da vil vel eiendommen til TS framstå som et slags uinntakelig fort. Vanskelig, det der. TS har min fulle sympati.

Skrevet (endret)
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Plant deres egen - dobbelthekk ;)

Anonymkode: f5731...833

Ja, plant dobbelt, en som er grønn hele året, sett opp plankegjerde mellom.

Du har min sympati, vi er prisgitt våre naboer vi som bor tett. Uansett om det er enebolig eller blokkleilighet. 

Endret av Muskath
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Muskath skrev:

Ja, plant dobbelt, en som er grønn hele året, sett opp plankegjerde mellom.

Du har min sympati, vi er prisgitt våre naboer vi som bor tett. Uansett om det er enebolig eller blokkleilighet. 

Man velger selv å flytte til et sted med naboer tett innpå og da må man tilpasse seg. 

Anonymkode: 2b1fd...421

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere en annen solrik plass på tomta hvor dere kan bygge platting? Midt på plena f.eks? Det finnes mange måter å få en privat hage på, bare se på Pinterest. Vi nordmenn bygger en platting med noen krukker på og tror vi er kreative geni. Søk opp garden privacy f.eks.

Anonymkode: ba51a...21b

Egentlig ikke nei. Vi kjøpte dette huset i fjor sommer, og fikk da fortalt fra megler at denne siden av hagen hadde mye privatliv, siden naboen hadde sin uteplass på andre siden... Jaja, så mye for det.

Det er jo ganske hensynsløst av naboen å bygge platting rett inntil vår platting nærmest, når de har en stor hage ellers å ta av. Stygt gjort synes jeg. Skal derfor gjøre som naboen på andre siden av oss gjør; spille høy musikk ofte og mye på dagtid når vi er hjemme, og få ungene ti å bråke litt ekstra. Vi hadde vår uteplass her først, og det de driver med er ekstremt hensynsløst og egoistisk gjort. De kunne bygget platting på annet solrikt sted på sin tomt.

Skrevet

Skjønner at det er irriterende, men ikke så mye å gjøre, annet enn å flytte. Men ikke alltid så lett å flytte om man har kjøpt. Da er man som regel stuck der. Så har ingen gode råd. Naboen gjør ingenting ulovlig og må få lov til å gjøre hva de vil på egen tomt, men skjønner det er irriterende 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Hvorfor ikke prate med naboen, på en hyggelig måte. Og si at det sikkert kommer til å bli kjempefint, men at du bekymrer deg litt for både deres eget og naboens innsyn og privatliv og høre om dere kanskje kan bygge en levegg, plante en vintergrønn tett hekk  eller noe i mellom. Jeg er nesten sikker på at det er bedre å ta det direkte med naboen enn her på kg. 

Har tatt det opp direkte med naboen tidligere i dag, til ingen nytte.

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, smalls skrev:

Skjønner at det er irriterende, men ikke så mye å gjøre, annet enn å flytte. Men ikke alltid så lett å flytte om man har kjøpt. Da er man som regel stuck der. Så har ingen gode råd. Naboen gjør ingenting ulovlig og må få lov til å gjøre hva de vil på egen tomt, men skjønner det er irriterende 

Da skal jeg gjøre mitt beste for at naboen benytter plattingen minimalt ved å være ekstra høylytt når vi er ute, spille musikken litt ekstra høyt etc.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da skal jeg gjøre mitt beste for at naboen benytter plattingen minimalt ved å være ekstra høylytt når vi er ute, spille musikken litt ekstra høyt etc.

Og kanskje plassere et fotballmål rett mot deres platting, og passe på å skyte ballen utenfor mål til stadighet? ;) 

Anonymkode: a733e...2dc

• Liker 3
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Man velger selv å flytte til et sted med naboer tett innpå og da må man tilpasse seg. 

Anonymkode: 2b1fd...421

Ja, alle som bor tett må tilpasse seg.  Men det er lov å ta hensyn til hverandre, ikke bare ture fram med sitt. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ha en fontene eller vannslange med spreder plassert på det stedet, slik at det spruter vann på naboens platting? ;) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sett opp et røkeri på stedet og røk sild :hoho: så  kanskje du får naboen på andre tanker.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skaff noen blomster som lukter særdeles stygt og plant på området? ;) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Muskath skrev:

Ja, alle som bor tett må tilpasse seg.  Men det er lov å ta hensyn til hverandre, ikke bare ture fram med sitt. 

Nettopp! Jeg vet at det er deres eiendom og de kan plassere en platting hvor de vil, men hvorfor rett ved vår? Jeg ville ikke gjort noe sånt mot noen.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ha en fontene eller vannslange med spreder plassert på det stedet, slik at det spruter vann på naboens platting?

Hvis ikke det har den forønskede virkning, vil du anbefale å gå videre på forbryterbanen og brenne ned huset deres?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ha en fontene eller vannslange med spreder plassert på det stedet, slik at det spruter vann på naboens platting? ;) 

Det er vel strengt talt ikke lovlig. 

TS, du får jo gjøre alt sjenerende som du også har lov til å gjøre da. Spill høy musikk til enhver tid det er lov, klipp plenen, finn en hobby som involverer masse flott lyd, f.eks. fiolin. Er så mye irriterende du kan gjøre. Vær en pest tilbake.

Anonymkode: a6908...226

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har dere hund? Kan det passe å la hunden gjøre fra seg med rumpen vendt mot deres platting mens de ser det? (Du plukker selvsagt opp dritten etterpå).

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ganske hensynsløst av naboen å bygge platting rett inntil vår platting nærmest, når de har en stor hage ellers å ta av. Stygt gjort synes jeg. Skal derfor gjøre som naboen på andre siden av oss gjør; spille høy musikk ofte og mye på dagtid når vi er hjemme, og få ungene ti å bråke litt ekstra. Vi hadde vår uteplass her først, og det de driver med er ekstremt hensynsløst og egoistisk gjort. De kunne bygget platting på annet solrikt sted på sin tomt.

Hvis vi antar at naboen ikke er et psykiatrisk kasus som bygger plattingen akkurat der han gjør kun for å spionere på dere eller irritere dere, så tror jeg kanskje resten av hagen ikke er så egnet som du tror.

Ellers hadde de vel bygd der.

Vi har forhage og bakhage, og ved første øyekast ser bakhagen grei ut den, men vi som bor her vet at den av diverse årsaker ikke egner seg særlig til å bruke. Solforhold, togstøy, naboer på andre siden, det blir aldri til at vi bruker den noe særlig. 

Ellers synes jeg det er litt fascinerende at du klarer å legge sååå mye i det. "Ekstremt hensynsløst og egoistisk", det var da voldsomt, skulle tro han anla vei tvers over plattingen din. Naboen har retten på sin side, og bor man i byggetette områder så blir det sånn. Flytt, eller kanskje mer praktisk: plant en tujahekk. Det er en grunn til at de er så populære selv om alle hater dem ;) 

Anonymkode: 7239b...c92

• Liker 28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...