AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #1 Skrevet 12. juli 2019 Jeg er 20 og har kjempe dårlig råd og har kun kontantstøtte nå, frem til august da jeg blir student og barnet mitt skal i barnehage. Da får jeg lån av lånekassen. Har hatt lyst på hagemøbler i ca 2 år nå, så lenge jeg har bodd borte, har bare 2 klappstoler, og moren min tipset meg om en hagegruppe som kommer på salg, 50% i august som i utgangspunktet er en billig hagegruppe. Men moren min ville jeg skulle selge en sekk med barneklær (masse ullklær) å få råd til hagegruppe med de pengene, og når jeg nevnte nå at jeg har ei venninne med baby utenom den samtalen, friket hun ut å sa hun måtte se annonsene osv og jeg sa jo ja så klart jeg skal jo ikke gi vekk. Så nå plutselig nekter hun å gi de til meg å sier hun skal sende det til en familie hun har kontakt med i et annet land, der de ikke trenger ull og de har god råd. Barna der går i kjempe fine klær, dress osv. Men hun sa nå at det ikke er sant, de er fattige, men jeg har dem på Facebook og instagram å kan se alt... Hva ville dere sagt i min posisjon her? Ble så paff at jeg la på og begynte faktisk å gråte, for jeg hadde et håp nå om å få råd til den hagegruppa! Anonymkode: cbe56...8d0
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #2 Skrevet 12. juli 2019 Har moren din kjøpt disse klærne? Om hun har betalt for de så kan hun jo gjøre hva hun vil med dem. Har du kjøpt klærne så skal selvsagt du få gjøre det du vil med dem. Anonymkode: 9e2a7...b4f 6
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #3 Skrevet 12. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men moren min ville jeg skulle selge en sekk med barneklær (masse ullklær) å få råd til hagegruppe med de pengene, og når jeg nevnte nå at jeg har ei venninne med baby utenom den samtalen, friket hun ut å sa hun måtte se annonsene osv og jeg sa jo ja så klart jeg skal jo ikke gi vekk. Så nå plutselig nekter hun å gi de til meg å sier hun skal sende det til en familie hun har kontakt med i et annet land, der de ikke trenger ull og de har god råd. Barna der går i kjempe fine klær, dress osv. Men hun sa nå at det ikke er sant, de er fattige, men jeg har dem på Facebook og instagram å kan se alt... Hva ville dere sagt i min posisjon her? Ble så paff at jeg la på og begynte faktisk å gråte, for jeg hadde et håp nå om å få råd til den hagegruppa! Jeg forstår faktisk ikke hva du skriver her. Du har en veninne med en baby. Og du har en sekk med ullklær som du vil selge. Og så vil moren din ikke gi klærne til deg? hun skal sende de til noen som har god råd? Anonymkode: a201f...f79 9
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #4 Skrevet 12. juli 2019 Hvis ikke den hagegruppa er omtrent gratis, så tror jeg ikke du skal ha så høye forhåpninger om å selge nok klær til å få kjøpt den. Det er ikke store verdier i brukte klær. Anonymkode: af276...0f8 16
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #5 Skrevet 12. juli 2019 Moren din har klærne? Rotete innlegg, vanskelig å forstå hva du mener.Du selger det du vil, men med lav inntekt og skal leve på lån, så er vel ikke kjøp av hagegruppe noe man nør gjøre. Man kan finne brukt til en hundrelapp eller to. Anonymkode: 80a29...ce0 8
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #6 Skrevet 12. juli 2019 Har man kjempedårlig råd prioriterer man ikke hagegruppe Anonymkode: 6097c...d54 26
solmåneogstjerner Skrevet 12. juli 2019 #7 Skrevet 12. juli 2019 Hvem eier klærne? Om det er deg så gjør du som du vil med dem.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #8 Skrevet 12. juli 2019 Har du ikkr overgangastønad? Barnebidrag og barnetrygd? Bostøtte? Anonymkode: 6097c...d54
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #9 Skrevet 12. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har moren din kjøpt disse klærne? Om hun har betalt for de så kan hun jo gjøre hva hun vil med dem. Har du kjøpt klærne så skal selvsagt du få gjøre det du vil med dem. Anonymkode: 9e2a7...b4f Hun har fått de gratis, egentlig til barnet mitt men størrelsene var for små. Men hun har jo fortsatt sagt at jeg kan ta de å selge.. Anonymkode: cbe56...8d0
solmåneogstjerner Skrevet 12. juli 2019 #10 Skrevet 12. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hun har fått de gratis, egentlig til barnet mitt men størrelsene var for små. Men hun har jo fortsatt sagt at jeg kan ta de å selge.. Anonymkode: cbe56...8d0 Skjønner lite av dette. Anbefaler at du kjøper klær selv, de kan du gjøre som du vil med, om du arver/låner så avklarer du på forhånd hvem som eier dem. 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #11 Skrevet 12. juli 2019 Omgå hele problemet. Det ligger 175 annonser på finn med hagemøbler som gis bort. Anonymkode: 6dc2b...401 22
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #12 Skrevet 12. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hun har fått de gratis, egentlig til barnet mitt men størrelsene var for små. Men hun har jo fortsatt sagt at jeg kan ta de å selge.. Anonymkode: cbe56...8d0 Men da har du dessverre ikke noen bestemmelsesrett her. Din mor kan gjøre hva hun vil med klærne.. Du fikk tilbud om dem, men takket nei fordi de ikke passet. Jeg forstår godt at det er kjipt gjort når du hadde fått forhåpninger om noe du gledet deg til, men du må huske på at ingen skylder deg noe - du er selv ansvarlig for ditt eget liv (og dermed din egen økonomi) Anonymkode: 462d2...ff3 7
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #13 Skrevet 12. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men da har du dessverre ikke noen bestemmelsesrett her. Din mor kan gjøre hva hun vil med klærne.. Du fikk tilbud om dem, men takket nei fordi de ikke passet. Jeg forstår godt at det er kjipt gjort når du hadde fått forhåpninger om noe du gledet deg til, men du må huske på at ingen skylder deg noe - du er selv ansvarlig for ditt eget liv (og dermed din egen økonomi) Anonymkode: 462d2...ff3 Jeg takket ikke nei, jeg fikk de forsatt for å selge videre. Anonymkode: cbe56...8d0
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #14 Skrevet 12. juli 2019 Just now, AnonymBruker said: Jeg takket ikke nei, jeg fikk de forsatt for å selge videre. Anonymkode: cbe56...8d0 Men hun har mulighet til å ombestemme seg så lenge klærne er hos henne. Hvis de står hos deg, kan du jo selvsagt bare selge de. Anonymkode: 462d2...ff3 6
Armitage Skrevet 12. juli 2019 #15 Skrevet 12. juli 2019 Det er kjipt. Men det er jo ikke verdens undergang. Hagemøbler er jo ikke noe man må ha. Du kan ikke finne noe som gis bort eller selges billig på Facebook eller Finn da? 7
Armitage Skrevet 12. juli 2019 #16 Skrevet 12. juli 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis ikke den hagegruppa er omtrent gratis, så tror jeg ikke du skal ha så høye forhåpninger om å selge nok klær til å få kjøpt den. Det er ikke store verdier i brukte klær. Anonymkode: af276...0f8 Enig. Med mindre TS har spart opp litt fra før da? Et tips er å lære seg å strikke og strikke babyklær på bestilling. Det kan man tjene litt på. 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #17 Skrevet 12. juli 2019 Min første tanke er at hagemøbler må være et sted når det er vinter. Har du et sted å ha hagemøblene om vinteren? Anonymkode: 918c3...3b0 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #18 Skrevet 12. juli 2019 Ikke vær avhengig av at andre skal hjelpe deg TS, da blir du bare skuffet.. Hvorfor ikke legge ut et piknikteppe, puter og ta lunch ute du og din datter? Og så kan hun bade eller leke feks mens du ligger å soler deg på teppet. utemøbler kan du heller ta når du har ekstra penger. et uteteppe koster 100 kr Anonymkode: a201f...f79 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #19 Skrevet 12. juli 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hun har mulighet til å ombestemme seg så lenge klærne er hos henne. Hvis de står hos deg, kan du jo selvsagt bare selge de. Anonymkode: 462d2...ff3 Syntes det er frekt å gi noe å ombestemme seg Anonymkode: cbe56...8d0 6
Armitage Skrevet 12. juli 2019 #20 Skrevet 12. juli 2019 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syntes det er frekt å gi noe å ombestemme seg Anonymkode: cbe56...8d0 Mulig det, men man kan ikke styre hvordan andre tenker og handler. Man kan bare takle det på best mulig måte selv. Det vil si, finne andre løsninger for å få kjøpt hagegruppe, om det er så viktig. Du kan jo selvfølgelig ta det opp med din mor at du ble skuffet over situasjonen. Men det er jo heller ingen garanti for at du får kjøpt deg hagemøbler. Kanskje får du 500kr for sekken med klær. Det er det meste jeg tror folk gidder å gi for en sekk med brukte babyklær. Endret 12. juli 2019 av Armitage 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå