Gå til innhold

Oppussing barnerom/ungdomsrom

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi skal pusse opp rommet til 12 åringen, hun begynner på ungdomsskolen til høsten. 

Vi er så usikre på tapetvalg. Hun er veldig forsiktig som person. Jeg er redd for at hun blir mobbet 

Hun ønsker lilla farge på rom, og en unicorn tapet på den ene veggen bak senga. Jeg føler at det er "barneskole" farge og tapet valg, og at hun blir mobbet for dette. Velger vi nå så er jo tanken at rommet skal være slik gjennom flere år. Samtidig så ønsker vi at hun skal få rommet sitt som hun ønsker. Hva gjør vi? Noen med noen erfaringer på dette? 

Anonymkode: 53f56...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal pusse opp rommet til 12 åringen, hun begynner på ungdomsskolen til høsten. 

Vi er så usikre på tapetvalg. Hun er veldig forsiktig som person. Jeg er redd for at hun blir mobbet 

Hun ønsker lilla farge på rom, og en unicorn tapet på den ene veggen bak senga. Jeg føler at det er "barneskole" farge og tapet valg, og at hun blir mobbet for dette. Velger vi nå så er jo tanken at rommet skal være slik gjennom flere år. Samtidig så ønsker vi at hun skal få rommet sitt som hun ønsker. Hva gjør vi? Noen med noen erfaringer på dette? 

Første gang jeg lest at noen har linket mobbing til oppussing av barnerom gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å male hele rommet lilla, men den "tapetveggen" hvit eller noe, og så kjøpe en liten rull med den unicorn tapeten og strekke det rundt noen store canvaser, og henge de på veggen? Da kan de enkelt byttes ut om hun ombestemmer seg?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er godt voksen og kunne godt hatt enhjørningtapet på en soveromsvgg. Absolutt ikke noe galt imå like enhjørninger, uansett aleer.

Anonymkode: e4bf0...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Antoinette skrev:

Første gang jeg lest at noen har linket mobbing til oppussing av barnerom gitt.

Jeg ønsker ikke at min datter skal bli den første heller. Du kan ikke garantere hva ungdommer henger seg oppi. 

1 time siden, deedee_ skrev:

Hva med å male hele rommet lilla, men den "tapetveggen" hvit eller noe, og så kjøpe en liten rull med den unicorn tapeten og strekke det rundt noen store canvaser, og henge de på veggen? Da kan de enkelt byttes ut om hun ombestemmer seg?

Det var faktisk lurt. Skal ta det opp med de hjemme. Dette med unicorn. Har tatt opp ift nøytral farger på veggene, men gjøre rommet lilla med sengeteppe og puter og sånt. Men kanskje henge opp unicorn "bilder" i lilla farge. Det var lurt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har jente i samme alder som nok hadde oppfattet enhjørninger som barnslig. 

Jeg synesdatteren din bør få si sin mening om eget rom, samtidig er det jo ikke sånn at man pusser opp hvert år, så man bør velge noe som varer en stund. Jeg ville nok argumentert mot unicorn-tapet, ettersom det er fare for at hun fort går lei det. Men lilla vegg er vel greit. 

Anonymkode: 3bb4a...91d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har jente i samme alder som nok hadde oppfattet enhjørninger som barnslig. 

Jeg synesdatteren din bør få si sin mening om eget rom, samtidig er det jo ikke sånn at man pusser opp hvert år, så man bør velge noe som varer en stund. Jeg ville nok argumentert mot unicorn-tapet, ettersom det er fare for at hun fort går lei det. Men lilla vegg er vel greit. 

Anonymkode: 3bb4a...91d

Enhjørning tapet var i lys lilla farge, derfor tenkte jeg at det ble for "søtt" og litt sånn barneskole. 

Vi har nå sett for oss en annen tapet. Den heter Sea of the Heart, eller noe sånt noe. Fra photowall. Det er i lilla med to delfiner som kysser og halene rører hverandre. De danner et hjerte. 

Syns den var både søt og "kul". Vi gikk for den. Likt av både oss og jenta selv. Resten blir lilla sengeteppe, noen bilder i lillanyanse. Tror rommet blir fint vi. 

Da er alle fornøyde her. 😀

TS 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...