AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #1 Skrevet 12. juli 2019 Finnes det noen spesielle regler angående dette? Og eventuelt når i svangerskapet gjelder det? Tidlig/sent? Anonymkode: c31e8...225
Frostrose Skrevet 12. juli 2019 #2 Skrevet 12. juli 2019 Offentlige boblebad er ikke anbefalt grunnet bakterier. Hjemme kan man bruke boblebsdekar, men man må ikke bli for varm (pga faren for overoppheting og blodtrykksfall) 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #3 Skrevet 12. juli 2019 Med mindre slimproppen har gått, er det ingen grunn til å bekymre seg for infeksjonsfare fra boblebad. Derimot skal man helst ikke bli overopphetet, spesielt i første trimester, men da snakker vi om økning av flere grader. Så boblebad (eller badekar, eller badstu) går generelt helt fint, bare pass på at du ikke blir alt for varm. Anonymkode: 56f8a...723 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #4 Skrevet 12. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Finnes det noen spesielle regler angående dette? Og eventuelt når i svangerskapet gjelder det? Tidlig/sent? Anonymkode: c31e8...225 Alt av boblebad og hagebadebassenger av ulik art er sterkt frarådet. Du risikerer infeksjoner. Huseiernes landsf. Hadde nylig en sak om at selv små plaskebasseng folk har stående er bomber av sykdomsfremkallende bakterier med mindre man tømmer vannet og vasker plaskebassenget daglig. For litt siden var det en som skrev her inne at barnet hennes hadde typisk sydenbaderinfeksjon. Og hva er det? Jo, infeksjoner grunnet basseng med dårlig hygiene. Anonymkode: 3f17e...d87
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #5 Skrevet 12. juli 2019 Takk for svar alle sammen I min situasjon er det snakk om hjemme-boblekar og akkurat testet positivt på graviditetstest, altså 3 uker på vei ca Anonymkode: c31e8...225
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #6 Skrevet 12. juli 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar alle sammen I min situasjon er det snakk om hjemme-boblekar og akkurat testet positivt på graviditetstest, altså 3 uker på vei ca Anonymkode: c31e8...225 Da vil du vel ikke ha urinveisinfeksjon, luftveisinfeksjon, hudinfeksjon eller mageinfeksjon? Anonymkode: 3f17e...d87
Antoinette Skrevet 12. juli 2019 #7 Skrevet 12. juli 2019 Slik basseng er bakteriebomber. Hdde ikke badet der gravid eller ikke. Nasty harry shit som folk er SÅÅÅ stolte av.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #8 Skrevet 12. juli 2019 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da vil du vel ikke ha urinveisinfeksjon, luftveisinfeksjon, hudinfeksjon eller mageinfeksjon? Anonymkode: 3f17e...d87 Tror du skulle tatt deg en leserunde på det O store Internett.. Er ikke farlig med basseng/boblebad 😊 Anonymkode: c31e8...225
Frostrose Skrevet 12. juli 2019 #9 Skrevet 12. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar alle sammen I min situasjon er det snakk om hjemme-boblekar og akkurat testet positivt på graviditetstest, altså 3 uker på vei ca Anonymkode: c31e8...225 Da går det veldig fint! Nyt badekaret. Det er fantastisk å ha om du skulle være uheldig og få bekkenproblemer. Og minst like fantastisk under åpningsfase under fødsel! Jeg badet i timesvis både hjemme og på sykehuset. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #10 Skrevet 12. juli 2019 3 hours ago, Frostrose said: Offentlige boblebad er ikke anbefalt grunnet bakterier. Hjemme kan man bruke boblebsdekar, men man må ikke bli for varm (pga faren for overoppheting og blodtrykksfall) Jeg har lest akkurat motsatt. At offentlig er rene nok, men private kan man ikke gå god for. Anonymkode: c96d2...f10
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #11 Skrevet 12. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lest akkurat motsatt. At offentlig er rene nok, men private kan man ikke gå god for. Anonymkode: c96d2...f10 Der de klarer å holde hygienekravene og tar hyppige prøver og stenger når bakterienivået er for høyt er det godt nok for folk flest. Ellers er ingen steder innenfor anbefalte normer til en hver tid. 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du skulle tatt deg en leserunde på det O store Internett.. Er ikke farlig med basseng/boblebad 😊 Anonymkode: c31e8...225 Akkurat dette temaet trenger jeg ikke søke på nettet eller andre teoretiske områder. Her sitter jeg på erfaring fra den virkelige verden, i rikelig mon. Anonymkode: 3f17e...d87
Frostrose Skrevet 12. juli 2019 #12 Skrevet 12. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lest akkurat motsatt. At offentlig er rene nok, men private kan man ikke gå god for. Anonymkode: c96d2...f10 I følge NHI er det trygt å bruke det begge steder. De skriver bare at man bør vise moderasjon om det er veldig varmt (max ti min ved over 40 grader) pga fare for overoppheting. Både legen og jordmoren min frarådet likevel boblebad i offentlige anglegg grunnet faren for mye bakterier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå