AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #21 Skrevet 12. juli 2019 Har noen av veterinærene undersøkt avføringsprøver under mikroskop, og sjekket etter parasitter? Anonymkode: ae153...740
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #22 Skrevet 12. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har noen av veterinærene undersøkt avføringsprøver under mikroskop, og sjekket etter parasitter? Anonymkode: ae153...740 Ja og dem fant ingenting. Var hos veterinær for 2 uker siden og da fikk jeg med ormekur til henne. Ga henne tabletten med engang vi hadde vært der. ts Anonymkode: ab970...a5e
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #23 Skrevet 12. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk! Vet du hvor lenge en sånn boks på 150 gram varer til en hund på 2,5 kg? ts Anonymkode: ab970...a5e Små hunder & katter skal ha 2g / 1 måleskje, store hunder skal ha 4g / 2 måleskjeer ( det følger med måleskje. ) I akutte perioder pleier jeg å bruke dobbel dose, så varigheten varierer hos oss. Har i tillegg stor hund. Hvis du bruker 1 måleskje per dag, vil den vare i 75 dager, siden du har liten hund. Anonymkode: 47965...9ff
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #24 Skrevet 12. juli 2019 Tusen takk! da bestiller jeg den. jeg fant den forresten billigere på animail. https://animail.no/pro-soluble Anonymkode: ab970...a5e
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #25 Skrevet 12. juli 2019 Ser at du har prøvd allergimat. Er det den fra RC, solgt hos veterinær? Min hund responderte heller ikke noe spesielt på det fôret. Han har lagermiddallergi, så vi styrer derfor unna tørrfôr. Fullfôrer på vom & hundemat, taste-serien med 100% av en proteinkilde. Får i tillegg grønnsaker, frukt og bær. Vom & hundemat kan være hardt for enkelte mager, så det kan være lurt å tilsette fiber. Har du prøvd ut elimineringsmetoden? Det kan være én eller flere proteinkilder hunden reagerer på. Kylling er ofte tilsatt det meste av hundemat, og mange allergihunder reagerer på kylling. Noen tåler heller ikke fisk. ( Det finnes hvalolje og selolje, som et alternativ til fiskeolje. ) Anonymkode: 47965...9ff
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #26 Skrevet 12. juli 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk! da bestiller jeg den. jeg fant den forresten billigere på animail. https://animail.no/pro-soluble Anonymkode: ab970...a5e Oh, nice. Har pleid å kjøpe hos veterinæren. Lykke til! Anonymkode: 47965...9ff
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #27 Skrevet 12. juli 2019 1 time siden, Hanne67 skrev: Du skriver at tørrfôr gir henne forstoppelse og våtfôr gir henne diarè. Jeg tenker at våtfôr kan være et for kraftig fôr for henne og at hun dermed får diarè. Jeg ville ha redusert på mengden våtfôr og heller økt mengden tørrfôr, og gitt fôr i mindre mengder og oftere. Selvfølgelig fri tilgang på friskt vann. Da vi hadde hund fikk hun mest tørrfôr, var blank i pelsen og hadde aldri problemer med magen. Hun var en aktiv gjeterhund. Lite mosjon kan føre til forstoppelse. Vom og hundemat er rått kvernet kjøtt, bein og slakteavfall. Dette er et for med høy opptakelighet. Derav blir det i utgangspunktet lite og hard avføring. De fleste tørrfor er fulle av unyttige fyllstoffer som skal ut igjen. Veldig ofte i form av bløtere og mye avføring. Våtfor fra Royal Canin og div. butikkvåtfor kan ikke sammenlignes med Vom og hundemat, da disse har mye av fyllstoffene som er i tørrfor. Anonymkode: 831c0...6b4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #28 Skrevet 17. august 2019 Hei! Nå har hunden min fått probiotika hver dag siden tråden ble laget. Hun har gått ifra å ha diaré hver dag til og ikke ha det lenger. Tusen takk for alle tips! Dette har virkelig reddet oss. Endelig slutt på ukentlig dusjing og diaré i pels. Ts Anonymkode: ab970...a5e 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #29 Skrevet 17. august 2019 På 12.7.2019 den 16.40, AnonymBruker skrev: Tørrfor fra royal canin har gitt henne forstoppelse. Men alle andre tørrfor har gitt samme reaksjon som vom og hundemat. Vi brukte orijen i over ett år og da hadde hun også diare. Så gikk vi over til orijen lamb da vi mistenkte allergi. Det brukte hun i nesten 7-8 måneder, men det hjalp heller ingenting. Nå har vi brukt vom og hundemat i kombinasjon med acana tørrfor i rundt 9 måneder. og det er fortsatt ingen bedring.. Hun får 60 gram vom og hundemat midt på dagen også spiser hun litt tørt på kveld og morgen. Når hun gikk på royal canin når jeg kjøpte henne, så fortsatte jeg på det. Da gikk hun på do en gang i uken og jeg fikk beskjed om å ta en teskje matolje i maten hennes slik at hun fikk gått på do. Da fikk hun også diare. Helsen hennes ellers er veldig fin. Hun er sprek og leken, er med på lange turer. Hun drikker også godt med vann. Det virker nesten som om det er noe kronisk, men når jeg har fått prøvd ut litt forskjellig så skal jeg oppdatere her. https://www.dyrlegebutikken.no/products/pro-soluble-probiotika-pulver tenkte å prøve denne i første omgang. Hvis det ikke virker så får vi ta en tur til vet igjen. Hvis noen har en vet i Oslo området å anbefale så tar jeg gjerne imot. Vi har prøvd evidensia, anicura, gamle oslo dyreklinikk. Ingen av dem finner noe. ts Anonymkode: ab970...a5e Du kan jo kontakte veterinærhøyskolen i Oslo. De har jeg god erfaring med, riktig nok ikke diaré. Anonymkode: 97b7c...658
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå