Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det farlig å jogge med vanlig barnevogn med bag?

Anonymkode: 8e6eb...e8f

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer sikkert litt an på vogn, tempo og terreng, men personlig hadde jeg ikke gjort det. En liten unge uten sikring i en bag humpende bortover i fart. Plutselig er det en kant eller stein du ikke ser og vogna velter. Bedre med en sportsdel hvor du kan spenne fast ungen, og da har den mest sannsynlig bedre nakkekontroll også. 

Anonymkode: a6924...8c1

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer sikkert litt an på vogn, tempo og terreng, men personlig hadde jeg ikke gjort det. En liten unge uten sikring i en bag humpende bortover i fart. Plutselig er det en kant eller stein du ikke ser og vogna velter. Bedre med en sportsdel hvor du kan spenne fast ungen, og da har den mest sannsynlig bedre nakkekontroll også. 

Anonymkode: a6924...8c1

Jeg hadde ikke vært redd for at vogna skal velte av ingenting, man holder jo tross alt i den. Men jeg syns det høres humpete ut for baby inni baggen, og ville latt vær av den grunn. 

Anonymkode: f332c...ce2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man bør ikke jogge med vognen når barnet er under 8 mnd. Det blir for mye humping og risting for et så lite barn. 

Jeg ville heller ikke jogget så lenge barnet er i bagdelen, og ikke sitte-delen. Pga alt den over sier. 

Anonymkode: 607a6...abe

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det, pga humping og at barnet er så lite. Ville heller kjøpt en (brukt) joggevogn når barnet er stor nok til å sitte i bagdel. 

AnonymBruker
Skrevet

Går helt fint. Vi kjøpte joggevogn rundt 5 mnd. Og har jogget masse siden:) 

Anonymkode: 65cd0...d99

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jogget masse fra vi kunne bruke sportsdel ved 5-6 mnd. Baby elsket det, spesielt i 11-12 km/t. Før det jogget jeg på helt fint asfalt eller oppoverbakke og trillet ned igjen, med bag. Pakket godt rundt baby og hadde «lokket» på, fulgte godt med og jogget veldig sakte (7km/t). 

Anonymkode: 281d3...578

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...