Gå til innhold

Sunn smoothie oppskrift

mortilen.

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg trenger sunne oppskrifter på smoothie som jeg kan drikke mye av. Skal ned i vekt og er alltid ekstremt sulten. Funker noe så enkelt som fyrste bær blandet med vann? Før har jeg blandet med eplejuice og noe melkeprodukter. For eks yoghurt. Jeg får i meg alt annet sunt av nøtter osv så trenger ikke Serbia smoothiene. Men gjerne noe protein pulver med smak for eks. Noen som har no tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Om du er sulten, spis i stedet for å drikke smoothie. Mat som tygges metter mer enn væske som du ikke trenger tygge. 

Så spis bærene, og fyll på med væske utenom det. Ikke drikk kaloriene, spis dem. 

Anonymkode: 5b96b...9cd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg blir aldri mett av smoothie. Jeg drikker det bare som kos jeg da. Anbefaler heller omelett eller havregrynsgrøt. Det metter.

Anonymkode: db2a1...dce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Smoothieoppskrift skrives i ett ord. Fyrstebær, serbiasmoothiene og proteinpulver også :)

Anonymkode: 99bef...cb7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Desire Andersen sine smoothier er veldig gode, og sunne.

det er viktig å sette sammen måltidet riktig for at du skal holde deg mett lenge, dvs at den må inneholde fettkilde, protein osv. Lager du smoothie kun av vann og bær vil du blir raskt sulten fordi den ikke inneholder  nok av de ulike næringene.

Har et par favoritter;

rødbet, jordbær, hvite bønner, 2-3 dadler, kokosmelk. Vann til ønsket konsistens.

Eller;

cottage cheese, kefir/tjukkmelk, bringebær, 2-3 dadler, en neve cashew nøtter, evt et egg eller proteinpulver.

Jeg bruker også kollagen i mine smoothier, men det er fordi det er bra for hud og hår, ikke for mettheten sin del.

Anonymkode: dfaea...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde kanskje lagt med mer info. Jeg har et helt riktig balansert kosthold satt opp med riktig mengde fett, proteiner osv. Dette er kun noe jeg tenkte når jeg har spist opp alt jeg skal for dagen, som jeg kan få i meg uten og gå over kcal. Så kostholdet ellers er helt riktig sammensatt. Dette er kun for ekstra når jeg higer etter noe mer, som ikke skal inneholde masse kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne synes jeg er veldig god

1 gulrot
3–4 cherrytomater
½ rød paprika
1 banan
3–4 valnøtter
Litt cayennepepper
2 dl eplejuice
6 isbiter

Du kan droppe isbitene og vannøttene om du vil. 173 kcal for en porsjon, med nøttene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Desire Andersen sine smoothier er veldig gode, og sunne.

det er viktig å sette sammen måltidet riktig for at du skal holde deg mett lenge, dvs at den må inneholde fettkilde, protein osv. Lager du smoothie kun av vann og bær vil du blir raskt sulten fordi den ikke inneholder  nok av de ulike næringene.

Har et par favoritter;

rødbet, jordbær, hvite bønner, 2-3 dadler, kokosmelk. Vann til ønsket konsistens.

Eller;

cottage cheese, kefir/tjukkmelk, bringebær, 2-3 dadler, en neve cashew nøtter, evt et egg eller proteinpulver.

Jeg bruker også kollagen i mine smoothier, men det er fordi det er bra for hud og hår, ikke for mettheten sin del.

Anonymkode: dfaea...0c6

Smoothie, og frukt er ikke sunt om man skal slanke seg. Er veldig mye karbohydrater og kalorier i en smoothie, i tillegg fyller det ikke opp magesekken slik fiber gjør.

Må le av alle de selverklærte helseguruene som tror smoothie er og blir sunt bare man putter rødbeter, cottage cheese, dadler eller annet tull nedi. Det er ikke slik at resten av kaloriene i smoothien forsvinner bare fordi man tilsetter noe annet i tillegg som man tror høres sunt ut.

For et bedrag. Kan like gjerne drikke vanlig smoothie med kun frukt og isbiter, fortsatt like «sunt» for vekta.

Anonymkode: afd28...79e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må le av alle de selverklærte helseguruene som tror smoothie er og blir sunt bare man putter rødbeter, cottage cheese, dadler eller annet tull nedi. Det er ikke slik at resten av kaloriene i smoothien forsvinner bare fordi man tilsetter noe annet i tillegg som man tror høres sunt ut.

Rødbeter, dadler, etc blir ikke usunt fordi det er kalorier i smoothien.

Anonymkode: a6824...aea

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rødbeter, dadler, etc blir ikke usunt fordi det er kalorier i smoothien.

Anonymkode: a6824...aea

Det var aldri poenget mitt heller.

Les igjen det jeg skrev. Jeg skrev at frukt ikke ble sunt (med tanke på vekt/slanking) bare fordi man legger på andre ting som er sunt, slik som rødbeter og dadler.

Hadde det kun vært smoothie med rødbeter og dadler, uten frukt som har høy GI hadde salen vært en helt annen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
På 12.7.2019 den 9.00, mortilen. skrev:

Hei. 

Jeg trenger sunne oppskrifter på smoothie som jeg kan drikke mye av. Skal ned i vekt og er alltid ekstremt sulten. Funker noe så enkelt som fyrste bær blandet med vann? Før har jeg blandet med eplejuice og noe melkeprodukter. For eks yoghurt. Jeg får i meg alt annet sunt av nøtter osv så trenger ikke Serbia smoothiene. Men gjerne noe protein pulver med smak for eks. Noen som har no tips?

Jeg lager smoothie på kokosmelk,og bær,lite kalorier, bruker oftest bringebær,er lite karbohydrat,så sukrin gold som søtning,er veldig godt,liker best å lage på frosne bær,blir mer som is😊

Endret av Tears in heaven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kesam, frosne røde bær, melk og flytende natreen smaker som is!

Anonymkode: 31d9b...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...