Gå til innhold

Hva er grunnen til enorme mengder cellulitter når man er slank? (Med bilde)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

cellulite.jpg

Bildet er hentet fra internett, men det er så likt mine bein at det nesten er skremmende. Jeg er nok litt slankere enn vedkommende på bilde, og har en BMI på 20. Før noen nevner det; ja, jeg vet at de fleste damer har cellulitter, det har jeg observert over flere år siden jeg begynte å henge meg opp i mine egne. Allikevel ser jeg aldri slanke mennesker med denne mengden cellulitter. Jeg er faktisk ganske tynn rundt knærne, men tør allikevel ikke gå i korte shorts eller skjørt fordi jeg vemmes av beina mine. Det hjelper ikke at de ser slanke ut i klær når det er dette som befinner seg under.

Hva er grunnen til at slanke mennesker kan bli så hardt angrepet av cellulitter, er det arv som spiller inn? 

Anonymkode: 986b0...a6c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lite muskelmasse. Man kan være feit selvom man ser tynn ut. 

Anonymkode: 2bd1e...f9a

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

^ legger til at ja, det er arv. Noen kan jo bli tjukkeuten å få cellulitter også. Det som skjer er at enkelte av fettcellene utvider seg større enn andre, derfor blir det bulker. Når de først er utvidet så er det ingen ting å gjøre med det annet enn å redusere fettmassen betraktelig (omtrent til 0 for å bli 100% kvitt det å øke musklemassen. Så lenge det er fett på lårene, så vil det også være bulker der fordi det er en blanding av små og store fettceller. 

Anonymkode: 2bd1e...f9a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Arv.

Anonymkode: 9fe39...109

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres egentlig ut som en beskrivelse av meg. Jeg tror nok mange av oss rett og slett vegrer oss for å gå i kjoler/skjørt/shorts, og derfor ikke gjør det. Jeg går mye i skjørt på jobb, men med strømpebukser under dekkes jo cellulittene over

Anonymkode: 98183...555

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er overkroppen din? 

Anonymkode: 85144...65a

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er overkroppen din? 

Anonymkode: 85144...65a

Hva tenker du på? Jeg har typisk timeglassfigur med store bryster og smal midje. Ingen cellulitter på overkroppen. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du begynner å trene eller være mer fysisk aktiv, burde i hvert fall mengden reduseres.

Anonymkode: 5a827...81c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du begynner å trene eller være mer fysisk aktiv, burde i hvert fall mengden reduseres.

Anonymkode: 5a827...81c

Ja, har tenkt på det, men er litt redd for å bli for tynn også. Jeg har allerede noe muskler som synes på i både legger og lår, men jeg bør vel kanskje trene lårene mer? 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får det dersom jeg ikke trener nok. Men får uansett bare litt.. liker best kondisjonstrening.

Anonymkode: 7ad8b...455

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring/observasjon er at noen kvinnekropper har cellulitter, nesten uansett hva man gjør. Jeg kommer fra en svært aktiv familie som bruker mye tid på fjellturer, klatring etc., og hvor alle kvinnene er slanke - men alle har cellulitter på rumpa og lårene likevel, inkludert meg selv. Vi har også typisk timeglassfigur, hvor kroppsfettet er konsentrert rundt bryster og rumpe/lår. De damene jeg kjenner som er helt cellulitt-fri, er som regel mer rette i fasongen, eller epleform med tynne bein og fett på magen. 

Normal trening kan gjøre deg litt fastere i fisken, men ikke fjerne cellulittene helt. Da må du i så fall begynne med masse hardcore fitness, som jeg håper du ikke gidder å bruke tid på. Jobb heller med å bli glad i den kroppen du har, og se det positive. Mens du går rundt og misunner andres glatte lår, går de kanskje rundt og misunner din smale, innsvingte midje - som for andre kroppstyper er uoppnåelig. 

Anonymkode: 657ee...f92

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er genetisk dessverre.  

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver at du har timeglassfasong ts. Da er du heldig, for da har du ikke store fettlager på magen. Fettet som finnes i store fettlager på magen er det mest helsefarlige fettet. Fett som vi har på rumpe og lår er sunt fett for kroppen og helsa vår.

OG kvinner SKAL ha en viss minimum fettprosent på kroppen. For  lav fettprosent er helsefarlig.

Slutt å sammenlign kroppene deres med fotoshoppa reklamebilder!

Anonymkode: 8fb5a...12f

• Liker 13
Gjest Familytree
Skrevet

Gjør du fysisk aktivitet, eller vil du si at livet ditt er stillesittende?

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver at du har timeglassfasong ts. Da er du heldig, for da har du ikke store fettlager på magen. Fettet som finnes i store fettlager på magen er det mest helsefarlige fettet. Fett som vi har på rumpe og lår er sunt fett for kroppen og helsa vår.

OG kvinner SKAL ha en viss minimum fettprosent på kroppen. For  lav fettprosent er helsefarlig.

Slutt å sammenlign kroppene deres med fotoshoppa reklamebilder!

Jeg er helt enig med dette. De fleste av oss ser ikke ut som instagrammodeller i tide og utide, selv ikke de som er instagrammodeller ser sånn ut, bildene er redigert. De fleste av oss har skavanker som cellulitter og strekkmerker. 

Det eneste du kan prøve TS er å trene styrke og spise proteinrik kost så du legger på deg muskelmasse

Anonymkode: 02f93...a38

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Cellulitter blir til ved at bindevevet i underhuden trekker huden ned, mens fettet i underhuden trykker huden opp. Da blir det ujevnheter i overflaten.

Jeg så en engelsk dokumentar på nrk en gang, som blant annet tok opp problemet med cellulitter, og hva man eventuelt kan gjøre for å bli kvitt dem. Jeg har lett etter dokumentaren, men finner den ikke igjen, dessverre. De gjorde i hvert fall et forsøk med et antall damer over ganske mange uker (lurer på om det var ni uker, men husker ikke sikkert), hvor alle fikk utdelt ulike remedier/metoder for å,redusere eller fjerne cellulitter. Det enes som fungerte godt var daglig tørrbørsting av huden i sirkulære bevegelser. Deltageren som i løpet av ukene forsøket pågikk brukte tørrbørsting fikk redusert cellulittene med over 30%, faktisk.

Jeg er som ts, slank, og har cellulitter kun på lårene. Jeg gikk til innkjøp av en slik børste, og har merket stor endring. Litt slitsomt, men det blir en rutine etter hvert. :)

Anonymkode: 97e3d...509

• Liker 3
Gjest Familytree
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Cellulitter blir til ved at bindevevet i underhuden trekker huden ned, mens fettet i underhuden trykker huden opp. Da blir det ujevnheter i overflaten.

Jeg så en engelsk dokumentar på nrk en gang, som blant annet tok opp problemet med cellulitter, og hva man eventuelt kan gjøre for å bli kvitt dem. Jeg har lett etter dokumentaren, men finner den ikke igjen, dessverre. De gjorde i hvert fall et forsøk med et antall damer over ganske mange uker (lurer på om det var ni uker, men husker ikke sikkert), hvor alle fikk utdelt ulike remedier/metoder for å,redusere eller fjerne cellulitter. Det enes som fungerte godt var daglig tørrbørsting av huden i sirkulære bevegelser. Deltageren som i løpet av ukene forsøket pågikk brukte tørrbørsting fikk redusert cellulittene med over 30%, faktisk.

Jeg er som ts, slank, og har cellulitter kun på lårene. Jeg gikk til innkjøp av en slik børste, og har merket stor endring. Litt slitsomt, men det blir en rutine etter hvert. :)

Anonymkode: 97e3d...509

Wow takk for ditt svar. Dette vil hjelpe henne mye🕊❤

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig med dette. De fleste av oss ser ikke ut som instagrammodeller i tide og utide, selv ikke de som er instagrammodeller ser sånn ut, bildene er redigert. De fleste av oss har skavanker som cellulitter og strekkmerker. 

Det eneste du kan prøve TS er å trene styrke og spise proteinrik kost så du legger på deg muskelmasse

Anonymkode: 02f93...a38

MEN man skal ikke overdrive proteininntaket, ettersom overskuddsprotein legger seg som helsefarlig fett rundt innvollene.

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har tenkt på det, men er litt redd for å bli for tynn også. Jeg har allerede noe muskler som synes på i både legger og lår, men jeg bør vel kanskje trene lårene mer? 

Ts

Hvis du trener styrke, blir du ikke for tynn.

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Det er genetisk, og det er naturlig for kvinner, spesielt kvinner med din kroppstype. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...