Gå til innhold

Jeg er slem mot samboeren min..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han er en flott og snill mann. Tror aldri jeg får bedre! 

Likevel er jeg sur, maser og gnåler. Klager og kjefter. Ikke med på mye sex. Tjukk er jeg blitt og, bleik og feit og sur er ikke en fin kombo.. 

Har mye personlig gjeld som han ikke vet av og... 

Jeg klarer ikke styre meg! Trenger inspo til nytt tankesett som gjør at jeg kan bli snillere!! 

Vet jeg mister han om jeg ikke skjerper meg! 

Anonymkode: e9996...53d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det akkurat som deg! Bortsett fra spillegjelden. Kjipt å føle at man egentlig er verdens heldigste, men ikke klarer å sette pris på det. 

Anonymkode: df3fe...622

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det akkurat som deg! Bortsett fra gjelden. Kjipt å føle at man egentlig er verdens heldigste, men ikke klarer å sette pris på det. 

Anonymkode: df3fe...622

AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke endrer deg, så vil han en dag forsvinne. Folk som hele tiden gnåler, klager og kjefter for alt og ingenting blir for slitsomme i lengden.

Anonymkode: a974f...ab1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du ikke endrer deg, så vil han en dag forsvinne. Folk som hele tiden gnåler, klager og kjefter for alt og ingenting blir for slitsomme i lengden.

Anonymkode: a974f...ab1

Jeg vet det!!!! Det er derfor jeg må få råd..... 

Gjest RødeFare
Skrevet

Hva er det som gjør deg så ulykkelig TS? Tror du må finne ut av hvorfor du er trist og sint og få løst det. I mellomtiden må du øve deg på å ikke la det gå ut over andre.

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Likevel er jeg sur, maser og gnåler. Klager og kjefter. Ikke med på mye sex. Tjukk er jeg blitt og, bleik og feit og sur er ikke en fin kombo.. 

Jeg klarer ikke styre meg! Trenger inspo til nytt tankesett som gjør at jeg kan bli snillere!! 

Slapp helt av, du er et troll pga han, ikke pga deg. 

Det er han som må skjerpe seg, ikke du. 

Anonymkode: bafe5...9d1

• Liker 3
Skrevet

Du må rett og slett ta deg sammen. Kanskje snakke med noen. Kan det være for at du har satt deg selv i knipe med gjeld og i tillegg begynner å veie altfor mye? Tror du at det trigger en del? Kan være at du sliter med deg selv og derfor lar det gå utover den du elsker mest? 

Ta tak i deg selv og gå ned i vekt, få hjelp til å ordne med gjelda di, unn deg selv en ny frisyre, hudpleie, smink deg og kle deg pent. Du må huske på deg selv og pleie deg selv også. Gjør du det? Husk at du kommer til å angre som fy den dagen han går. 

• Liker 4
Skrevet

Stresser du mye? Gjør du nok ting som du blir glad av? 

Har du sluttet med å gjøre ting som du tidligere pleide å bruke tid på? 

Jeg tror at mye av dette kommer av at du ikke er helt fornøyd med livet ditt og deg selv for tiden. 

Uansett; snakk med kjæresten din om hvorfor du oppfører deg som du gjør og at du vet at du kan være « et hespetre» innimellom. Folk tåler mer av slike ting, dersom man ikke får dem til å tro at de er årsaken, men at det er noe som du selv sliter med. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, absinthia skrev:

Stresser du mye? Gjør du nok ting som du blir glad av? 

Har du sluttet med å gjøre ting som du tidligere pleide å bruke tid på? 

Jeg tror at mye av dette kommer av at du ikke er helt fornøyd med livet ditt og deg selv for tiden. 

Uansett; snakk med kjæresten din om hvorfor du oppfører deg som du gjør og at du vet at du kan være « et hespetre» innimellom. Folk tåler mer av slike ting, dersom man ikke får dem til å tro at de er årsaken, men at det er noe som du selv sliter med. 

Stresser mye. Jobber mye. Vil gjøre mange tilfreds, men kanskje ikke han som står nærmest meg. 

Må ta meg sammen.. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stresser mye. Jobber mye. Vil gjøre mange tilfreds, men kanskje ikke han som står nærmest meg. 

Må ta meg sammen.. 

Det sies at det er de nærmeste som får lide. Du må slutte å please andre og begynne å tenke mer på deg selv og din flotte kjære mann. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Må ta meg sammen.. 

Du må nok roe ned litt. Jeg kjenner nesten ikke meg selv igjen, når jeg er sliten av langvarig stress. Jeg klarer heldigvis stort sett å ta meg i det. 

Du bør nok gå konstruktivt til verks: 

Hva kan du kutte ut å gjøre, for å få tid til å trekke pusten?

Kan noen av de du vil gjøre til lags, gjøre noe selv? 

Hvilke oppgaver pålegger du deg selv  som du godt kan kutte ut? 

Sett av litt tid til å gjøre noe der du har sjansen for å få litt ro i kroppen, hver dag, samtidig som du forsøker å unngå at dette innebærer surfing på nettet eller lignende. Dette kan være å: gå en tur, løpe, sykle, høre på musikk, lese noe, tegne, lage noe, som er lystbetont, høre lydbok eller hva det nå enn er som du liker. Du kan f.eks kombinere å gå en tur og ta bilder eller høre på lydbok/ musikk. 

Selv om det bare er en halvtime ekstra, vil det hjelpe deg.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man kan ikke gjøre alle til lags, og man kan iallefall ikke gjøre noen til lags før man FØRST tar vare på seg selv.

Det er der du må begynne ts. Du høres selvdestruktiv ut. Gjelden du har fått, det at du har et destruktivt spisemønster, går opp i vekt så du ikke føler deg bra osv. Du er altså kjip mot deg selv, kjip mot din nærmeste som er din mann, men opptatt av å gjøre andre til lags...fordi du søker ytre bekreftelser. Her må du gå inn i deg selv. Du må jobbe med å endre mønster i deg selv. Kan være at du har godt av å snakke med en psykolog. Det kan også være at du har med deg mønster fra dine foreldre ( din mor, din far, din oppvekst ), men derfor er det så viktig å gå inn i det, prøve å forstå hvorfor du handler som du gjør, utena at du dømmer deg selv, for så at du kan endre det. 

Anonymkode: e227a...a10

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, wintergirl skrev:

Du må rett og slett ta deg sammen. Kanskje snakke med noen. Kan det være for at du har satt deg selv i knipe med gjeld og i tillegg begynner å veie altfor mye? Tror du at det trigger en del? Kan være at du sliter med deg selv og derfor lar det gå utover den du elsker mest? 

Ta tak i deg selv og gå ned i vekt, få hjelp til å ordne med gjelda di, unn deg selv en ny frisyre, hudpleie, smink deg og kle deg pent. Du må huske på deg selv og pleie deg selv også. Gjør du det? Husk at du kommer til å angre som fy den dagen han går. 

Jeg tror du har rett i alt du skriver.. 

Tror jeg sliter mye med meg selv. 

Gode tips! 

Jeg kommer garantert til å angre.... Garantert!!!

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du har rett i alt du skriver.. 

Tror jeg sliter mye med meg selv. 

Gode tips! 

Jeg kommer garantert til å angre.... Garantert!!!

Dette klarer du å snu. Du vil ut av denne onde sirkelen og det er meget bra. Klem❤️ 

Bruk oss som dagbok hvis der hjelper 😊

Skrevet

Jeg kan ha det sånn i perioder, der jeg føler jeg kunne slått ned samboer i sinne, helt uten grunn! Er bare sur og snakker til han som en gretten tenåring. Blir helt flau av meg selv! Men jeg har blitt flink til å si fra på forhånd når jeg føler meg sint/sur og forklare at det ikke har noe med han å gjøre. Det gjør at han slipper å bli usikker. 

Og noe som hjelper VELDIG, er trening. Et jævlig kjedelig råd, jeg har brukt å bli irritert når andre har gitt meg det rådet, men det har gjort underverker her altså. 

• Liker 2
Skrevet

Kom deg mer ut og begynn å tren. Det gjør underverker. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Hun er lei av deg. Tid for brudd, kanskje.

Anonymkode: 856e6...1c7

Skrevet (endret)

Er du sikker på at det er så ille som du tror...? 

Ellers: enig med hun over her. Begynn å tren. Det gjør veldig godt- særlig for hodet. 

Endret av Kvinne30
Skrivefeil
AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Slapp helt av, du er et troll pga han, ikke pga deg. 

Det er han som må skjerpe seg, ikke du. 

Anonymkode: bafe5...9d1

🙄

Anonymkode: 5a91b...cb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...