Gå til innhold

Overnatting på trampoline

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dattera mi på 12 og venninnene på 12-13 skal ha en felles overnatting ila sommeren, hos en av jentene. De er 4 stk. Alle begynner på ungdomsskolen til høsten. De sier at de har planlagt en overnatting på trampoline til den de skal overnatte hos. Foreldrene skal sove inne. 

Blir litt utrygg jeg. Mulig det går bra, men jeg er litt skeptisk av meg og tenker at det skal ikke mye til før hvem som helst kan ta seg inn og kidnappe den nærmeste jenta. Hvor vanlig er en trampoline overnatting og er det egentlig trygt? 

Anonymkode: 36ada...75e

AnonymBruker
Skrevet

Det synes jeg absolutt de skal få lov til! Man kan ikke bli kritisk til alt, og tenke hva hvis... om alt..

Anonymkode: a1a5f...935

• Liker 36
Skrevet

Høres veldig koselig ut, og som en typisk jenteting å gjøre 😀

• Liker 17
Skrevet

Kommer vel litt an på hvordan man bor. Her hos oss (rolig villastrøk) er det helt vanlig at unger sover ute om sommeren, enten i telt, i hengekøye, på terassen osv. Også mye mindre barn enn dine. De har hatt noen herlige sommernatt opplevelser!

• Liker 17
Skrevet

Hvorfor skulle ikke det være trygt...?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er jo flere unge som har overnattet i telt på sin egen tomt. Man kan virkelig ikke tenkte "Hva hvis..." til en hver ting.

Anonymkode: c0005...9f3

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

veldig vanlig! 

Eneste du evt kan forberede henne på er en påminnelse om at det er temmelig lytt på en trampoline, så står den rett utenfor soverommet til foreldrene tipper jeg de kan ha en underholdende kveld. 

(Hilsen en som som 13åring ikke  tenke på at telt var lytt, og dermed gav sine foreldre en ettertrykkelig innføring i alle forelskelser, mensen og første tanker om sex da jentegjengen teltet i hagen rett utenfor foreldrenes soveromsvindu). 

Anonymkode: a26f0...d78

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dattera mi på 12 og venninnene på 12-13 skal ha en felles overnatting ila sommeren, hos en av jentene. De er 4 stk. Alle begynner på ungdomsskolen til høsten. De sier at de har planlagt en overnatting på trampoline til den de skal overnatte hos. Foreldrene skal sove inne. 

Blir litt utrygg jeg. Mulig det går bra, men jeg er litt skeptisk av meg og tenker at det skal ikke mye til før hvem som helst kan ta seg inn og kidnappe den nærmeste jenta. Hvor vanlig er en trampoline overnatting og er det egentlig trygt? 

Hvor hysterisk er dte mulig å bli tankemessig? Er det noe vanskeligere å gjøre barn som sover på en trampoline noe enn barn som sover i telt? Barn i den alderen har vel også mobil og kan varsle? 

Ja, verden er et farlig sted å leve for alle. Men vi kan ikke gå rundt og tenke det verste om alt og alle. Barnet ditt kan like gjerne bli gjort noe ugreit mot når hun går hjem fra en venninne, fra skolen, eller noe annet. Men faren er nok størst av alt for at hun roter seg bort i noe ugreit på nettet, uten at du vet noe om det. 

Er du så redd, så får du spenne opp en hengekøye i nærmeste oppheng ved trampolinen og ligge nattevakt. Men barnet ditt vil neppe like denne ideen. :riste:

Anonymkode: 77c9a...7dc

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Dattera mi og nabojenta pleier å sove en natt i telt ute i hagen hver sommer. Det går fint, ta det med ro og la de ha det gøy. 

Anonymkode: 96a9f...352

• Liker 4
Skrevet

Det er veldig sjeldent ungdommer blir kidnappet sovende på trampoliner 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Åhh, det å sove på trampoline under stjernene er ett av mine favoritt barndomsminner😍 Det gjorde vi fra jeg var  7-8(?) til 16 års alderen🙌🏻

Vi bodde riktig nok på bygda, men E18 gikk forbi 100m på bortsiden, så hadde støtt og stadig tilfeldige biler i tunet som kjørte feil å trengte veibeskrivelser🙈😅 

Var ingen som tenkte to ganger på det, vi var jo rett på utsiden av døren! Telt sov vi også i, ikke bare i Hagen, over alt, helt trygt☺️

Anonymkode: 4966f...fce

• Liker 7
Skrevet

Slapp av, de kommer ikke til å sovne før det blir lyst, for de kommer til å kose seg glugg ihjel med å skravle å fnise. Ingen kommer til å kidnappe noen som helst av dem,for de kommer til å høre alt og alle som nærmer seg. Utesoving er en viktig del av det å vokse opp. Ps; ha ytterdøren ulåst, så de kan gå på do å få ut all brusen. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var mest bekymret for at de må ha noe isolerende under seg, ellers blir det kaldt 😂 La jentene kose seg. De tar ansvar når de får det.

Anonymkode: ed78d...771

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så jenta di får ikke lov å sove i telt heller da? Jeg sov masse ute i hele barndommen, var noen av de beste minnene. Vi sov i telt i hagen til venninnen min, under åpen himmel div steder osv. Jeg er mye mer bekymret for den pedofile læreren og jentas fotballærer for å si det sånn. 

Anonymkode: 3182b...c51

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

ser ikke problemet.

Skal man lage et problem av det, så blir det problemer av det. Man kan ikke nekte  dem og sove ute om dem vil det,i telt eller på en trampolien. Alt du gjør er og usosialere dem med å ikke vær ute når dem faktisk vil være ute.

Tilbake i tid så lå jeg ute både på gresset, hagen, trampoline, telt. 

Over tenker man, så er alt farligt. Da er livet også farligt.

Anonymkode: 4ea07...6ca

Skrevet

To av mine barn sov på trampolinen i natt.  De er 8 og 10. Det største problemet var igrunn at de er oppspist av mygg...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte kidnappes tilfeldige barn i Norge egentlig?

Anonymkode: ac8ca...131

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvor ofte kidnappes tilfeldige barn i Norge egentlig?

Anonymkode: ac8ca...131

128 ble meldt savnet i 2016. Men selvfølgelig , det trenger ikke og bety at de ble kidnappet. De fleste tilfeller er at unger går og går seg selv vil og blir meldt savnet ganske så fort, men de blir alltid funnet.. Det er værre i USA. Bor man i et godt nabolag, så er ikke dette et problem

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var mest bekymret for at de må ha noe isolerende under seg, ellers blir det kaldt 😂 La jentene kose seg. De tar ansvar når de får det.

Anonymkode: ed78d...771

Det samme var min tanke da jeg så overskriften. tenkte det var viktig å komme med råd om isolering. ;-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men kjære vene da! Hvor hysterisk er det mulig å bli? Er vel ikke akkurat daglig at det kidnappes barn i Norge? Det er vel ikke akkurat noen som lusker omkring og ser om barn/tenåringer sover på trampolinene. 

Anonymkode: b52a4...fe9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...