Gå til innhold

ELSKER pizza/pølse/pasta osv... Flere som gjør det men som likevel streber etter sunn livsstil?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ELSKER pizza,pølse,pasta (alt av lasagne,pasta bolognese eller andre matretter som inneholder pasta. ) 
Hater kjøtt med mindre det er kvernet og er utrolig glad i typisk kjøttkaker, karbonader osv. 

Det nytter jo ikke å spise Grandiosa til middag på en manda, pølser på TIrsdag og pastaretter med diverse kvernet kjøtt resten av tiden dersom man skal ha en velfungerende og glad kropp. 

Er det flere her som elsker slik mat og sliter med "vanlig" mat som andre elsker? 
Flere av mine venner kunne drept for en biff liksom, jeg kunne gått gjennom ild og vann for en grandis og hadde LETT valgt det om jeg spiste ute, dersom jeg kunne :P

Skal sier at jeg er aktiv, normalvektig og trener mye styrke. Veier 65 kg og er 173 høy så jeg er absolutt innenfor der jeg skal med tanke på vekt og høyde. 

Anonymkode: f9f3f...533

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter med det samme. Elsker burger, pomfri, bearnesause, pølser, pasta, ost,ka you name it. 

AnonymBruker
Skrevet

Pizza og pasta kan du lage i sunnere varianter. Lager hjemmelaget rugbunn med grsaker på. Pastasalat eller med hjemmelaget tonatsaus med grsaker.

Anonymkode: e571d...1c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker alt av mat, men jeg vil egentlig bli vegetarianer, spesielt etter at grisebondeterroristene ble eksponert.

Prøver å bli pescatarianer i første omgang, men jeg er svak for storfe, kylling osv... Dessuten overraskende mye svineprodukter som gjør det om til en vanskelig overgang. Hadde vært en drøm å date en vegetarianer som kunne ha skolert meg.

Anonymkode: 074e7...ea9

• Liker 1
Skrevet

Samme her. Nytter ikke å holde seg unna for jeg sprekker uansett.  

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan klarer du å forbli mett av grandis til middag forresten? Blir sulten igjen etter 1 time jeg, grandis er skikkelig søppel 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker alt av mat, men jeg vil egentlig bli vegetarianer, spesielt etter at grisebondeterroristene ble eksponert.

Prøver å bli pescatarianer i første omgang, men jeg er svak for storfe, kylling osv... Dessuten overraskende mye svineprodukter som gjør det om til en vanskelig overgang. Hadde vært en drøm å date en vegetarianer som kunne ha skolert meg.

Søk opp blogger på nettet, veganmisjonen, vegetarbloggen osv. Ikke vanskelig.

• Liker 1
Gjest Familytree
Skrevet

Pizza og pasta, min svakhet

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Søk opp blogger på nettet, veganmisjonen, vegetarbloggen osv. Ikke vanskelig.

Takk for tipset, det skal jeg absolutt gjøre. Må bare være flink til å ta seg tid til å researche og planlegge, noe jeg ikke er så flink til

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser veldig lite utenom middag, så jeg kan stort sett spise hva jeg vil til middag og allikevel holde meg innenfor på kalorier. I  tillegg er ingen av de tingene du nevner usunne i moderate mengder. Bruk f.eks tynn bunn på pizzaen og sunt fyll, eller spiste pasta med salat.

Anonymkode: 9c954...c8a

Skrevet

Man kan spise slik mat, men kommer an på mengde. Jeg er veldig glad i pizza og pasta, men det trenger ikke å være så usunt. Grandis er nok usunt, men du kan prøve å lage hjemmelaget?

Det er ikke noe i veien for å spise slike ting så lenge det ikke er hver dag. Jeg vil heller spise slike ting enn å kun spise mager mat hver dag.

Jeg spiser normalt sunt. Klarer ikke kjipe dietter, mager mat hver dag eller å tenke sunnhet hver eneste dag. Vil allikevel si at jeg er opptatt av å spise næringsrik og sunn mat, men jeg vil gjerne ha de karbohydratene også :)

AnonymBruker
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg var akkurat slik selv. Men det er slik at smaksløkene endrer seg etter hva man spiser. Om man kutter ned på sukker og fett får man mindre behov for det og mat smaker mer og bedre selv uten å bruke ketchup, dressing, pomfri osv på det. Ja, det høres tullete ut, men kroppen vår fungerer slik. Jeg hadde aldri trodd på at erter eller brokkoli skulle bli noe av det beste jeg visste for 10 år siden. 

Det er litt som med sukkeravhengighet, de som alltid må spise sjokolade eller drikke cola. Gå 2 uker uten og kroppen din omstiller seg. 

Liker fortsatt junk innimellom, men liker mye bedre sunn og god mat nå en noen gang. Jeg vokste opp i en junk food familie, så jeg måtte gjøre dette på egen hånd. Man merker også hvordan ulik mat påvirker kroppen, hvor dårlig det føles om man går flere dager på junk og uten noe grønt

Anonymkode: a7901...dee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ingen problem å spise en pizza i uken, fremdeles kan man være slank og fit. hverdagskostholdet som teller.

Anonymkode: a1e8e...b26

AnonymBruker
Skrevet

Pølser er jeg ikke så glad i, men spiser mye pizza og pastaretter. Synes egentlig jeg spiser ganske sunt likevel jeg da.  Favorittpizzaene mine er: reker (el scampi) og skivet hvitløk i store mengder, eller en vegetarpizza med f.eks champignon, løk, chili og spinat.  Lager alltid pizza med tynn deig og tomatsaus, og serverer stort sett salat ved siden av.

Mine favoritter med pasta er vegetarlasagne, spaghetti med grønnsakssaus, tortelini med ost og spinat, og så denne da:  https://www.matprat.no/oppskrifter/rask/lun-pastasalat-med-kjottdeig-og-pesto/   Jeg synes denne er minst like god kald, og er en gjenganger her på varme sommerdager :)  

Anonymkode: 32ee9...be2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...