Gå til innhold

Mistet rumpa mi etter kraftig sykdom

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nettopp vært gjennom en del kraftige infeksjoner som har gjort at jeg har vært sengeliggende og uten matlyst i nærmere 2 uker. Nå er rumpa totalt borte. Bare litt som henger rett ned. Jeg er veldig lei meg for dette, særlig siden det er sommer.

Trenger noen tips til effektive øvelser (ikke så mye vekter da jeg fremdeles ikke er frisk). 

Jeg er så lei meg over dette. Det skal sies at jeg ikke hadde en stor rumpe fra før, men det var hvertfall noe å ta tak i. Nå går rumpa og lårene nærmest i hverandre:((

Anonymkode: 7aeb5...33d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uff a meg, nå går verden under ass

Anonymkode: 00ba5...41c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ntåå, moroklumpen ❤️

Jeg har også mistet rumpa etter sykdom, men forstår det slik at man ikke kan «spot-trene», eller hva det heter. Kan ikke bare stramme rumpa uten å jobbe med hele skrotten. Tar gjerne imot tips om det går også.

Føler liksom rumpa var blant mine bedre kvaliteter.

Anonymkode: 16769...e0b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet selv mye muskler på grunn av kreftbehandling (over fem måneder), og det gikk jo hardest utover lår og rumpe. Det tar dessverre litt lenger tid å bygge opp enn å miste muskler, men bare det å klare å gå trapper og oppoverbakker igjen har gjort mye for meg. Ellers driver jeg litt med spinning og (ikke så hard) styrketrening på bein og rumpe. Så får det ta den tiden det tar. Men ser klart bedring, og fra jeg begynte med målrettet trening har det gått greit oppover. Jeg begynte virkelig på bånn da. :)

Anonymkode: d4211...875

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du tuller? 😑😂

Anonymkode: 43d63...6f5

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂

Anonymkode: 6b6fb...abf

AnonymBruker
Skrevet
På 11.7.2019 den 21.57, AnonymBruker skrev:

Ntåå, moroklumpen ❤️

Jeg har også mistet rumpa etter sykdom, men forstår det slik at man ikke kan «spot-trene», eller hva det heter. Kan ikke bare stramme rumpa uten å jobbe med hele skrotten. Tar gjerne imot tips om det går også.

Føler liksom rumpa var blant mine bedre kvaliteter.

Anonymkode: 16769...e0b

Det er bare endring av fettets plassering som man ikke kan bestemme selv. Man kan absolutt trene muskler i spesifikke områder for at de skal vokse akkurat der. Men hvis man spiser mer og legger litt på seg, så vil kroppen selv ha en måte å distribuere fettet på. En bodybuilder kan jo feks bestemme om han/hun vil at enten feks leggene eller biceps skal vokse ved å trene området. ;) 

Noen øvelser er feks

Knebøy hvor man kjenner at man aktiverer rumpa skikkelig

Hoftehev med ryggen på en benk og beina i baken - hvis man gjør det hjemme er det lurt å gjøre det med ett bein om gangen, for at det skal bli tungt nok

Utfall, både på stedet og gående, med noe tungt i hver hånd eller en sekk på ryggen fylt med bøker feks

man finner mange øvelser bare man søker litt også. Det viktigste når man trener er at man faktisk presser seg, og kjenner at man tar skikkelig i. Hvis man gir seg og egentlig hadde fått til 10 knebøy til etter økten, så har man egentlig mer å gå på.

Anonymkode: cd481...60d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...