Gjest gjest1 Skrevet 5. mai 2005 #1 Skrevet 5. mai 2005 Vi kommer fra en ikke så sangglad familie så vi har gitt beskjed til familien om at vi ikke ønsker oss noen sanger denne dagen. Våre fedre skal ønske velkommen og onkel til sambo skal holde takk for maten tale. Vi syns det er ok at de ønsker velkommen siden de står for det økonomiske. Om det skulle dukke opp noen med en sang så kommer vi selvsagt ikke til å nekte å synge den Er det noen andre som har valgt å gjøre det som oss??
Calla Skrevet 5. mai 2005 #2 Skrevet 5. mai 2005 Tror ikke det blir så mange sanger i vårt bryllup heller faktisk..(ikke tenkt så mye over det før nå... :oops: ). Men det er rett og slett fordi jeg ikke vet om noen andre enn mamma som er glad i å skrive sanger...
prikkeline Skrevet 5. mai 2005 #3 Skrevet 5. mai 2005 Hos oss blir det nok sanger, slik har det alltid vært i de andre bryllupene jeg har vært i, og det er greit for oss - Men vi vil ikke ha for mange sanger, man skal jo ha tid til å synge de også. (Håper ikke det kommer tanter springende i siste liten med ett eller annet håndskrevet papir.......forundrer meg ikke). En velkomstsang, sikkert 1 sang fra hver side av familien og 1 fra min datter, og gjerne en kaffivise - det får holde.
Rioja Skrevet 5. mai 2005 #4 Skrevet 5. mai 2005 Jeg vet at min forlover ikke under noen omstendigheter vil holde noen tale, så hun skal skrive sang. Mine besteforeldre holder på å lage sang, også tenkte jeg å skrive en liten sang fra vår datter som er 1 år når bryllupet er... Synes det er koselig med sanger, de kan du ta vare på! Mine besteforeldre har fortsatt sanger fra deres bryllup, 60 år siden! :-)
Gjest Betty Boop Skrevet 5. mai 2005 #5 Skrevet 5. mai 2005 Jeg er veldig lite glad i sanger i sånne anledninger, og har lagt ned veto mot de i vårt bryllup.
Tigi Skrevet 5. mai 2005 #6 Skrevet 5. mai 2005 Vi har sagt nei til sanger i vårt bryllup. Bestemor hadde sett for seg å lage sang, og syns nok vi er litt rare, men hun får lese den i steden.
Edie Skrevet 5. mai 2005 #7 Skrevet 5. mai 2005 Vi har også sagt at vi ikke vil ha sanger i vårt bryllup. Ingen av familien er sangglade, og noe av det verste jeg vet er å høre mumling til en dårlig dikta sang.... ::grøss:: Kan jo ikke nekte andre å ordne det, men har sagt klart i fra at vi ikke vil ha sanger. Og hvis noen er redd for å holde tale, og hadde sett for seg sang - da gjør det oss ingenting om de ikke gjør noen av delene. Bare takk oss personlig og det holder for oss. Middagen blir sikkert lang nok uansett, har flere sikre talere på listen og en pratesyk toastmaster.
Annie78 Skrevet 5. mai 2005 #8 Skrevet 5. mai 2005 Synes sanger hører med til bryllup, jeg.... Laget en selv for et par uker siden, og den ble veldig godt mottatt på bryllupsfesten. :-) Folk lo og alle sang med. Klart det kan bli vanskelig å synge om teksten ikke passer helt med melodien, men det er jo litt sjarm med slike "hjemmesnekra" sanger, synes jeg. Så, jeg skal selv lage velkomstsang til bryllupet vårt, og regner med i alle fall en sang fra familien, om ikke flere. Kanskje jeg lager en takk-for-mate sang også hvis velkomstsangen blir bra... :-)
Minerva Grey Skrevet 5. mai 2005 #9 Skrevet 5. mai 2005 Vi har nedlagt veto mot hjemmesnekrede sanger. Står på bryllupssiden vår, toastmaster vet om det, og vi har gitt beskjed til mange muntlig. Toastmaster har fått beskjed om å være streng med talelengde, og si nei til sanger. Dersom noen har ideer til kjente sanger som kan synges, er det til nød greit, men ingen nødrim om brudens sceneflause som 12-åring eller brudgommens sykkeleventyr som fireåring...
TeddyToria Skrevet 5. mai 2005 #10 Skrevet 5. mai 2005 Er ikke storfan av sanger vi heller, og vet ærlig talt ikke hvor mange sanger det ender opp med å bli... Men noe veto har vi ikke lagt ned, rett og slett fordi vi vet at svigermor skal lage sang. Hun holder aldri taler, bl.a fordi hun tar veldig lett til tårene, og har sagt at hun lager sang til alle ungene isteden...det er hennes måte å gjøre det på, og det er selvsagt veldig koselig, så da lar vi det bli med det! Ellers vet jeg bare at en del kommer til å holde tale, for jeg kommer fra en heller taletrengt familie!
Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2005 #11 Skrevet 5. mai 2005 Vi har totalforbud mot alt av sanger under bryllupsmiddagen vår. Skjønner ikke helt hvorfor man skal måtte synge om at kaffien blir servert... kan den ikke bare plasseres pent på bordet foran hver gjest? Dersom noen klager på forbudet kan vi jo alltids bruke den halvparten av gjestene som ikke snakker norsk som unnskyldning...!
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2005 #12 Skrevet 6. mai 2005 Vi skal kun ha evt. sanger som har blitt skrevet til oss. Ingen velkommen, takk for maten eller kaffesanger.
Gjest Gjesta Skrevet 6. mai 2005 #13 Skrevet 6. mai 2005 Vi har ikke lagt opp til noen sanger i forbindelse med "velkommen, spis eller takk for maten" - og vi skal ha et lite, uformelt bryllup med få gjester, så jeg tror kanskje ikke at det blir så mange sanger nei. Vi har også gitt beskjed om at evt. taler/sanger ventes med til kaffeselskapet - sånn at alle gjestene får ta del i det. K
smilepia Skrevet 6. mai 2005 #14 Skrevet 6. mai 2005 Vi hadde i utgangspunktet ikke tenkt å ha sanger, men så har vi begge lite taletrengte familier, så det blir jo nesten ingen taler heller. Så nå begynner jeg å lure på om vi skal ha en sang eller to likevel. Svigers sa de kunne skrive sang istedet for å holde tale nemlig. Men da må gjerne vi skrive noen også. Og vet ikke om mamma og pappa dikter noen sang. Lurer veldig på hvilken underholdning vi ellers skal ha da, dersom det hverken blir taler eller sang (eller liveband)... vil jo ikke at middagen skal være kjedelig og stille heller... :klø:
Miori Skrevet 6. mai 2005 #15 Skrevet 6. mai 2005 Vi synes ikke vi kan legge ned veto mot sanger, Men det betyr ikke at vi er veldig glade i dem.. Vurderer å ha en sang for å takke foreldrene våre, og det er det.... Og kanskje en sånn "aktivitetssang", slik at gjestene får beveget litt på seg... Om andre skriver sanger til oss, det vet jeg ikke.. men det blir en 8 taler. Om jeg sier noe da:=)
Tinema Skrevet 6. mai 2005 #16 Skrevet 6. mai 2005 er redd for at det kan bli litt stille omkring bordet dersom det ikke er noen sanger. Vi skal ha sanger, både de "obligatoriske" og så regner jeg med at der kommer et par fra forskjellige kanter. Jeg syns litt at det hører med jeg, syns at det er litt koselig. Det har også en tendens til å løse opp stemningen rundt bordet. Gleder meg til vi skal synge sangen jeg har begynt å dikte til min kjære.
Søta Skrevet 6. mai 2005 #17 Skrevet 6. mai 2005 Vi har gitt beskjed om at sanger er ikke aktuelt - synes det blir litt dumt vi da - mange som sitter å synger falskt! Sanger skal gies til toasmaster vel - og han har fått klar beskjed om å ikke ta i mot sanger. Det er våres dag og ingen andres - de får heller si noen ord om det er så viktig for de!
Gjest lillelou Skrevet 6. mai 2005 #18 Skrevet 6. mai 2005 Jeg "frykter" for at sanger kan komme til å dukke opp- begge forloverne mine har truet med å ta fram "den rooosa sangen". Ellers håper jeg at måten bryllupet blir arrangert på ikke gjør at synging blir naturlig- har vært borti bryllup der folk har brukt gamle bryllupssanger fra 60tallet, og det var utrolig pinlig. Tekster à la "ja nå har jeg blitt din lille frue,skal skape hygge i vår lille stue, har lovt deg å elske og lyde, og å til hver dag meg fryde". Skrekkelig, men desverre sant...
Gjest gjest1 Skrevet 6. mai 2005 #19 Skrevet 6. mai 2005 Jeg "frykter" for at sanger kan komme til å dukke opp- begge forloverne mine har truet med å ta fram "den rooosa sangen". Ellers håper jeg at måten bryllupet blir arrangert på ikke gjør at synging blir naturlig- har vært borti bryllup der folk har brukt gamle bryllupssanger fra 60tallet, og det var utrolig pinlig. Tekster à la "ja nå har jeg blitt din lille frue,skal skape hygge i vår lille stue, har lovt deg å elske og lyde, og å til hver dag meg fryde". Skrekkelig, men desverre sant... Å fy flate - det er jo en helt tragisk tekst på en bryllupssang!! *grøss*
Amarone Skrevet 6. mai 2005 #20 Skrevet 6. mai 2005 Nå har ikke vi planlagt noe bryllup i nærmeste fremtid, men jeg er helt sikker på at vi ikke skal sanger når tiden kommer. Skal i bryllup i sommer, og krysser fingre hardt for at sanger uteblir...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå