Deseo Skrevet 11. juli 2019 #1 Del Skrevet 11. juli 2019 (endret) Hei! Var på tidlig ultralyd 5+6 grunnet en blødning og mistanke om ny SA, men ble positivt overrasket med tvillinger ❤ Har derimot ingen særlige symptomer bortsett fra ømme bryst og litt murringer innimellom. Er dette normalt? 😬 Har du vært / er du gravid med tvillinger og har noen erfaringer å dele? Takk❤ Endret 11. juli 2019 av Deseo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #2 Del Skrevet 11. juli 2019 Hadde ingen symptomer før jeg begynte å kaste opp i uke 6, men det har jeg gjort med enling-søsknene og så merket ingen forskjell Anonymkode: fa7da...1b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deseo Skrevet 11. juli 2019 Forfatter #3 Del Skrevet 11. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hadde ingen symptomer før jeg begynte å kaste opp i uke 6, men det har jeg gjort med enling-søsknene og så merket ingen forskjell Anonymkode: fa7da...1b0 Takk for svar. 😊 har lest at man burde få "kraftigere " symptomer når man har tvillinger så når jeg ikke merker så mye så begynner jeg å lure litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #4 Del Skrevet 11. juli 2019 Det første jeg kjente, bortsett fra vanlige symptomer som ømme bryst ol, var veldig mye og sterke murringer, til tider sterke smerter. Jeg hadde det gjennom hele svangerskapet, men de første 12 ukene var ekstreme. JM begrunnet det med at livmoren min vokste så fort. Jeg hadde også tidlig kynnere. Ellers så var ikke symptomene noe annerledes enn det vanlige i starten. Ble jo gigantisk etterhvert, klarte såvidt å gå - vraltet meg bortover, Var også veldig sliten og lå mye på sofaen. Husker det var vanskelig å snu seg på slutten for magen var så tung, måtte støtte den opp og nesten kaste den rundt. Det var veldig morsomt å være gravid med to. Det var så kos å lære dem å kjenne. Jeg lærte fort hvem som bevegde seg hvor. Jeg savner å være gravid. Anonymkode: c9136...212 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deseo Skrevet 11. juli 2019 Forfatter #5 Del Skrevet 11. juli 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det første jeg kjente, bortsett fra vanlige symptomer som ømme bryst ol, var veldig mye og sterke murringer, til tider sterke smerter. Jeg hadde det gjennom hele svangerskapet, men de første 12 ukene var ekstreme. JM begrunnet det med at livmoren min vokste så fort. Jeg hadde også tidlig kynnere. Ellers så var ikke symptomene noe annerledes enn det vanlige i starten. Ble jo gigantisk etterhvert, klarte såvidt å gå - vraltet meg bortover, Var også veldig sliten og lå mye på sofaen. Husker det var vanskelig å snu seg på slutten for magen var så tung, måtte støtte den opp og nesten kaste den rundt. Det var veldig morsomt å være gravid med to. Det var så kos å lære dem å kjenne. Jeg lærte fort hvem som bevegde seg hvor. Jeg savner å være gravid. Anonymkode: c9136...212 Takk😊 Mine murringer/stikkinger kommer innimellom(mest om kvelden) og varer i maks 1-2 min. Blir skremt hver gang, men begynner å venne meg til det. Er litt småkvalm innimellom men trodde jeg skulle kjenne mer. Har aldri vært gravid før lengre enn 5+4 som endte i spontanabort og da hadde jeg kun veldig ømme og kløende bryst. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #6 Del Skrevet 11. juli 2019 Jeg var ikke kvalm en time engang, så det var veldig deilig. Jeg ble også veldig redd i starten når jeg hadde "menssmerter". Jeg blødde masse på kort-kort tid en dag i uke 6. Da var jeg sikker på at jeg mistet. Fra det og frem til uke 12 så spottet jeg brun/rødt. Jeg var sikker på at dette gikk til h**** hver eneste dag. Var på UL i uke 7 og fikk diagnosen "truende abort", det hjalp ikke akkurat på nervøsiteten. Men alt gikk så bra. Litt svangerskapsdiabetes og preklampsi som endte i eklampsi, men det gikk det også. Man får tettere oppfølging som tvillinggravid, da det regnes som et risikosvangerskap. Jeg gikk til kontroller på sykehuset hver 3-4 uke, med ul av livmorhals og babyer fra uke 20. Så det blir mye ul. Anonymkode: c9136...212 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deseo Skrevet 12. juli 2019 Forfatter #7 Del Skrevet 12. juli 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var ikke kvalm en time engang, så det var veldig deilig. Jeg ble også veldig redd i starten når jeg hadde "menssmerter". Jeg blødde masse på kort-kort tid en dag i uke 6. Da var jeg sikker på at jeg mistet. Fra det og frem til uke 12 så spottet jeg brun/rødt. Jeg var sikker på at dette gikk til h**** hver eneste dag. Var på UL i uke 7 og fikk diagnosen "truende abort", det hjalp ikke akkurat på nervøsiteten. Men alt gikk så bra. Litt svangerskapsdiabetes og preklampsi som endte i eklampsi, men det gikk det også. Man får tettere oppfølging som tvillinggravid, da det regnes som et risikosvangerskap. Jeg gikk til kontroller på sykehuset hver 3-4 uke, med ul av livmorhals og babyer fra uke 20. Så det blir mye ul. Anonymkode: c9136...212 Uff kan tenke meg at det var noen nervepirrende uker i starten, men godt å vite at det gikk bra ❤ Blir nok litt oftere kontroll her privat her fremover til jeg føler meg litt mer trygg, men har kastet opp 4 ganger idag så jeg er lykkelig 😂 Jeg hater å kaste opp, men nå gjør jeg det faktisk med glede 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #8 Del Skrevet 12. juli 2019 Jeg hadde ingen mistanke om at jeg var gravid med tvillinger før vi så det på ul uke 12. Hadde vært gravid en gang før og hadde mer kvalme og oppkast med nr 1 enn med tvillingene. Ellers ble jo alt tyngre litt tidligere, men jeg hadde egentlig et fint svangerskap. Det blir en del ekstra kontroller på sykehuset, men det er jo fint at de følger med. Mine er snart et år, og den gleden de har av hverandre er fantastisk. Gratulerer! Anonymkode: 11045...fe1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå