Gå til innhold

Hva har dere på bebisen i vogn når tempen er mellom 20-24 grader?! Skal på ferie, vil gjerne ha tips

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Vi skal fra Vestlandet til Oslo nå de nærmeste dagene og ser at temperaturen er noe varmere enn sommeren på Vestlandet. I disse dager her hjemme har jeg gjerne på vesle gutt et antrekk i bomull, hue i bomull og gjerne ull sokker - over han tar jeg gjerne et lett bomullsteppe + dundyne.  Noen dager dropper jeg teppe. Jeg er veldig redd for å ta på han for lite klær eller la han ligge for lite lunt oppi vognen. Men ser jo at mange har baby lett kledd sammen med et tynt pledd, Er dette noe å kle babyen med i Oslo de neste dagene? Vi bor ute ved havet på Vestlandet, derav meget mye kald vind.

Har vurdert å ligge et lammeskinn i vognen, blir dette for varmt?🙊

Tar veldig gjerne i mot tips og erfaringer! 

Anonymkode: 6308b...594

AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo an på alder på babyen. 

Min på 11 mnd har korterma body og bomullsbukser. Solhatt.  Bor i Kautokeino... 

Med et bomullspledd kommer du langt. Er jo bare å ha med en liten jakke og lue med seg.

Anonymkode: d1583...f75

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min på 4 mnd har kortermet body og helseteppe over bena. 

Anonymkode: c58d9...82d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor litt syd for Oslo, så vi har det i gjennomsnitt 1-2 grader varmere enn Oslo. Jeg kler ungen i bomullsbody med korte ermer og bomullsbukse uten ben. Har med sokker og jakke i bomull hvis det blir litt kaldt. Har også et helseteppe jeg legger over hvis det blåser. Tynn lue i bomull er greit hvis det blåser mye, men ellers ligger hun uten. Hun ligger på lammeullskinn med en sommerplate fra easygrow over (lukker den på kveldstid når det blåser kaldt, ellers ligger den helt åpen.)

Anonymkode: ffb85...78b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Baby er 4 mnd i Oslo. Ligger i kortermet body eller bare bleia/shorts. Ikke på lammeskinn eller noe, bare laken. Har et helseteppe som jeg legger over beina, men han sparker det av. I stelleveska har jeg med bukse, sokker, en jakke og solhatt.

Anonymkode: 9cc0b...a4c

Gjest BethD
Skrevet

Kortermet body,teppe om det er vind. 

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor litt syd for Oslo, så vi har det i gjennomsnitt 1-2 grader varmere enn Oslo. Jeg kler ungen i bomullsbody med korte ermer og bomullsbukse uten ben. Har med sokker og jakke i bomull hvis det blir litt kaldt. Har også et helseteppe jeg legger over hvis det blåser. Tynn lue i bomull er greit hvis det blåser mye, men ellers ligger hun uten. Hun ligger på lammeullskinn med en sommerplate fra easygrow over (lukker den på kveldstid når det blåser kaldt, ellers ligger den helt åpen.)

Så ein shorts?

Anonymkode: a9299...4f7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Husk at det er mye verre å kle baby for mye enn å kle for lite! Baby blir lett overopphetet nede i en vogn. 

Sånn som du kler din lille nå i juli, kledde jeg min lille i februar 🤔 Bor på vestlandet..

Anonymkode: a6812...db5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så ein shorts?

Skulle til å kommentere det samme :fnise: 

Anonymkode: 2bc90...77c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i Oslo og på dagtid nå har baby på seg kortermet body, shorts eller tynn bomullsbukse og helseteppe over. Tar av teppet om trengs og om det er litt vind/kjøligere skygge, tar vi på en sommerulljakke og sokker. Bomullslue eller solhatt.

Anonymkode: c33e5...f96

Skrevet

Frøkna på to mnd her har som regel kortermet body eller drakt med korte ben i tillegg, og tynne ullsokker. Er ca samme temperatur og vind her som i Oslo. Bruker solhatt med øreklaffer om jeg tar henne opp av vogna og ofte en tynn bukse og/eller jakke pga sol.

Har som regel en tynn musselinklut som teppe, har med et tynt ullteppe hvis behovet oppstår. 

Jeg har alltid vindtrekk over bagen, skjermer både vind og sol. 🙂

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

Vi skal fra Vestlandet til Oslo nå de nærmeste dagene og ser at temperaturen er noe varmere enn sommeren på Vestlandet. I disse dager her hjemme har jeg gjerne på vesle gutt et antrekk i bomull, hue i bomull og gjerne ull sokker - over han tar jeg gjerne et lett bomullsteppe + dundyne.  Noen dager dropper jeg teppe. Jeg er veldig redd for å ta på han for lite klær eller la han ligge for lite lunt oppi vognen. Men ser jo at mange har baby lett kledd sammen med et tynt pledd, Er dette noe å kle babyen med i Oslo de neste dagene? Vi bor ute ved havet på Vestlandet, derav meget mye kald vind.

Med alt det her risikerer du at babyen blir alt for varm og kan i verste fall dø.

Anonymkode: 280fd...b78

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så ein shorts?

Mente uten føtter! Noen bukser for babyer er med og uten fot. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er bedre at de er litt for kalde enn litt for varme. Litt for kald er ikke farlig, men overoppheting er farlig. Unngå ull om sommeren, det er ikke så temperaturregulerende som reklamen sier. 

Anonymkode: 68778...15b

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

Hvor kommer dette kallenavnet bebisen i hauger av tråder fra? Noe mer udelikat kallenavn på en baby skal man lete lenge etter. 

Du står i større fare for å overopphete barnet ditt enn at han fryser. Saueskinn har ingenting i vogn å gjøre på varme sommerdager, eller ellers heller. 

Du må kle på og av barnet ditt slik at barnet ikke blir verken overopphetet eller fryser. Hvor mye eller lite det er må du prøve deg frem med. Husk og at kalesjene på vognene kan gøre vogna glohet, særlig om du dekker åpningen til med noe.

Anonymkode: 3342c...244

• Liker 2
Annonse
Gjest Familytree
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Baby er 4 mnd i Oslo. Ligger i kortermet body eller bare bleia/shorts. Ikke på lammeskinn eller noe, bare laken. Har et helseteppe som jeg legger over beina, men han sparker det av. I stelleveska har jeg med bukse, sokker, en jakke og solhatt.

Anonymkode: 9cc0b...a4c

Lykke til! ❤️ 

Ta det du tror du trenger

AnonymBruker
Skrevet

Vår baby på 4 måneder har kun på seg bleie. Evnt tynn body. Veldig enig med en over som skrev at det er bedre at baby er litt for kald enn for varm. 

Anonymkode: b41f0...f86

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor kommer dette kallenavnet bebisen i hauger av tråder fra? Noe mer udelikat kallenavn på en baby skal man lete lenge etter. 

Anonymkode: 3342c...244

Bebis, bebis, bebbi!!! 

Anonymkode: f1c44...e4b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så ein shorts?

Hun mener sikkert uten fot nederst på buksen. Noen bukser har med fot/«sokker» 😄

Anonymkode: 9560d...386

Skrevet

Jenta vår er 6 uker og har nesten kun hatt på bleie og body siden hun ble født. Tynt teppe over beina i vogna i skyggen. Vi bor på Østlandet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...