AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #1 Skrevet 11. juli 2019 Nesten så jeg tror jeg har det bedre med barna selv. Han er flink med økonomien, nesten for flink. Uansett hvor mye penger som kommer inn er det «ja men husk at denne mnd har vi kommunale avgifter» etc. Han er veldig flink far!! Stiller opp og er trener og er helt super. Han vet og bruke det mot meg da, selv om jeg vil påstå at det nesten er like mye jobb i å være hjemme med to småsøsken mens han trener. Men så er han så innmari lat når det gjelder huset. Han tar det mest forefallende ja, han kan sette på en maskin og henge opp. Han henger opp klærne som en klump og bretter de som en klump og med armer og bein vridd inni hverandre. Men han gjør det, så da skal jeg vel være fornøyd? Selv om jeg ofte må gjøre det opp igjen.. Klærne i hans skuffer er bare som en klump, hvor han presser skuffen igjen. Hagearbeid er det bare å glemme. Han klipper plen. Men raker ikke plen. Det gidder han ikke. Det gjør jeg. Det er ikke EN gang noe gjøres uoppfordret av vedlikehold her hjemme uten at jeg har maset veldig om det! Det er jeg som rydder og organiserer boden. Rom til barna. Jeg som rydder vekk de klærne som er for små. Rydder og vasker skuffer og skap. Og listen fortsetter. I går kostet han faktisk litt på gårdsplassen, og da må jeg skynde meg og skryte! Nå må garasjen ryddes, men han gjør det f*** ikke. Er vel jeg som må gjøre det og. Jeg liker å ha litt system i skuffer i gangen f eks. Votter i en, luer i en osv. Men dette klarer han ikke å følge opp, Og bare slenger en vott i en vilkårlig skuff. Det er vanskelig for meg som elsker system... Lurer litt på om hvordan deres menn er? Og om dette går an og endres? Eller må jeg godta det eller gå ifra ham... Begge deler er vanskelig.. kan jeg leve med en lat mann, men som er snill.. Er vanskelig å bare godta at jeg må ha hovedansvar i huset., Anonymkode: e7aeb...6c4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #2 Skrevet 11. juli 2019 Jada la oss late som at det bare er mannfolk som er late, la oss late som at det ikke finnes late kvinnfolk. Anonymkode: d76cd...e67 1
Gjest O.G. Skrevet 11. juli 2019 #3 Skrevet 11. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jada la oss late som at det bare er mannfolk som er late, la oss late som at det ikke finnes late kvinnfolk. Anonymkode: d76cd...e67 Ja, la oss late som at det ikke finnes late kvinner siden vi diskuterer late menn på kvinneguiden.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #4 Skrevet 11. juli 2019 Min mann er både ryddig og handy. Vi var begge rotete når vi var yngre, men skjerpet oss og nå har vi det for det meste strøkent hjemme. Anonymkode: 6a7f7...d36 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #5 Skrevet 11. juli 2019 Er du litt kravstor, ts? Anonymkode: 31fbb...2fa 9
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #7 Skrevet 11. juli 2019 Akkurat nå, xfs367 skrev: Ah, enda en arbeidsleder... Jeg ville gjerne hatt en annen rolle da. Men nå har det gresset ligget her i en uke. Han rører det ikke. Den boden som skulle ryddes sto slik i et år. Garasjen er ikke rørt enda, og det går ikke an å komme inn i den.. Hvis han hadde sagt at vi skal rydde den hadde jeg blitt med jeg! Jeg er lei av å mase!! Men det blir jo ikke gjort da... Anonymkode: e7aeb...6c4 3
Chantielle Skrevet 11. juli 2019 #8 Skrevet 11. juli 2019 Hvorfor skal han egentlig gidde å gjøre noe,når du synes å aldri bli fornøyd med det han faktisk gjør... 11
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #9 Skrevet 11. juli 2019 Lev som om du hadde vært singel på den fronten da😉 Og så har du en deilig og snill mann i bonus ✨ Anonymkode: fc575...09b 2
Gjest Warrior Skrevet 11. juli 2019 #10 Skrevet 11. juli 2019 Først og fremst får du bli fornøyd med det han gjør. Han prøver i det minste. Er du ikke fornøyd så ikke forvent at han gidder. Det viktigste er at han er en super far for barna.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #11 Skrevet 11. juli 2019 Syntes ikke han hørtes så lat ut egentlig Anonymkode: 274e0...d87 10
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #12 Skrevet 11. juli 2019 Akkurat nå, Chantielle skrev: Hvorfor skal han egentlig gidde å gjøre noe,når du synes å aldri bli fornøyd med det han faktisk gjør... Åååhh...... Endelig et kvinnfolk som skjønner ting. Altså, du (TS) har sikkert enkelte ting du er god på, og ikke du og. Noen er veldig gode på det praktiske i hjemmet, andre ikke så gode. Noen er superelskere, andre kløner i senga. Andre er flinke med det administrative, økonomi osv. Noen er supersosiale, andre introverte, osv. osv. + mange andre ting, alt jeg har ramset opp nå gjelder for begge kjønn. Alle har vi ting vi er gode på, og ikke. Slutt å irritere deg over bagateller, og gled deg heller over det han er flink til. Ingen av oss er supermennesker. Anonymkode: 32181...89b 5
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #13 Skrevet 11. juli 2019 Synes ikke man skal være fornøyd med dårlig utført jobb av en voksen mann. Han trenger ikke skryt for å ha rullet sammen klærne og stappet dem i skuffen. Det er helt greit å ha forskjellig standard, men det går da grenser. Min mann er litt lik, men ikke når det gjelder ute. Han gjør det meste ute, men det blir jo mye sesongarbeid da, stort sett på sommeren det er noe å gjøre. Vi bor et sted det ikke snør, så ingen måking. Han har hundrevis av unnskyldninger når jeg spør om han kan gjøre noe og det er fryktelig irriterende. Det er ikke så rart at kvinnen ender opp som husets masete sjef når man er gift med en unge som ikke gidder å rydde. Jeg skulle veldig gjerne lagt beina på bordet og latt mannen styre og sjefe, men da hadde vi ikke hatt rene klær, noe å spise på og av, vi hadde ikke sett gulvet, ungene hadde ikke hatt klær og sko som passer, ingen hadde fått bursdags eller julegaver osv. Anonymkode: 40d3e...4bc 6
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #14 Skrevet 11. juli 2019 Det du skriver ser ikke fælt ut i det hele tatt, kanskje er følelsene dine av frustrasjon så sterke at det virker verre ut enn det er? Noen her inne skrev noe veldig smart som jeg vil gjenta: man må ikke se på hvem som gjør mest av hva, men hvem som får mest fritid; hvem får se mest TV, slappe av i sofaen, være med venner etc? Skjønner at du liker system, jeg gjør også det, men jeg skjønte for lenge siden at det ikke er fint å tvinge på folk sine tvangstanker. Anonymkode: 213c6...584 6
juni Skrevet 11. juli 2019 #15 Skrevet 11. juli 2019 Det er mange late menn, men din høres ikke særlig ille ut. Det er ganske vanskelig å følge opp andres systemfrikgreier. 7
Martin13 Skrevet 11. juli 2019 #16 Skrevet 11. juli 2019 Sånn går det når noen er veldig opptatt av hva naboen mener. Ikke nok med det, men det glansbildet folk skal leve etter er ikke sundt i lengden. Det er greit å ha det noenlunde reint og ryddig, men tror mange blir helt kokko av det. Må være slitsomt å være TS og føle på alt dette her! 2
Hactar Skrevet 11. juli 2019 #17 Skrevet 11. juli 2019 Når du skal vurdere for og imot, ville jeg først tatt en runde med hva slags ting du trenger å henge deg opp i. For eksempel ser jeg ikke hvorfor du skal bry deg om at klærne hans ligger i skuffene i en klump. Det er hans klær, og de ligger ikke i veien for deg? En periode jeg hadde trøbbel med hendene, sluttet jeg å vrenge tilbake klær og hefte sokker sammen to og to fordi det rett og slett gjorde vondt. Det tok ikke lange stunden før guttene gjorde det selv, både seksåringen, treåringen og noen-og-førtiåringen. Her er det også slik at den som legger på plass vottene, er den som skal lete etter dem igjen siden. Barna skal ikke være så gamle før de klarer dette også selv. Jeg skjønner frustrasjonen med at du ønsker slik og sånn system, men jeg tror du er for detaljorientert. La ungene få en skuff hver, og la dem legge på plass og lete frem selv. Så når du har skrelt bort detaljkontrollen og gitt barna ansvar for en del ting som angår dem, gjenstår den generelle latskapen. Kanskje er det lettere å få mannen med på en felles innsats og bedre arbeidsfordeling når det ikke er småtterier som tas opp hele tiden? Det blir i alle fall lettere å synliggjøre hvor mye dere begge bidrar med, og eventuelle skjevheter om du tar de store linjene og utelater krøllete sokker i en skuff som ikke er ditt ansvar eller ditt problem. 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #18 Skrevet 11. juli 2019 Så lenge ting ikke flyter overalt, så ser jeg ikke at dette er så ille. Viktigste er at det er hygienisk. Ikke at man har riktige votter og luer sortert helt til riktig farger i riktig skuffe... Anonymkode: 95afd...470 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #19 Skrevet 11. juli 2019 Hvorfor kan dere ikke rydde sammen slik at du kan vise ham hvordan du vil ha det? Det er ikke sikkert at han helt vet hvor han skal gjøre av seg og ikke enhver manns interesser og gjøremål knyttes til klipping av plen, rydding av garasje og så videre. Kommunikasjon er viktig. Anonymkode: 1a866...144
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #20 Skrevet 11. juli 2019 1 time siden, juni skrev: Det er mange late menn, men din høres ikke særlig ille ut. Det er ganske vanskelig å følge opp andres systemfrikgreier. Det er å være systemfreak å foretrekke at våte klær ikke henges opp til tørk sammenfiltret? Anonymkode: ca6bd...b57 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå