AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #1 Del Skrevet 11. juli 2019 Hei, hvilken størrelse bør et sofabord ha? Sofaen min er ca 44cm høy. Anonymkode: 37638...ec9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #2 Del Skrevet 11. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, hvilken størrelse bør et sofabord ha? Sofaen min er ca 44cm høy. Anonymkode: 37638...ec9 Størrelsen bør tilpasses sofaen og rommet begge deler står i. Dernest bør du tneke på hva sofabordet skal brukes til. Skal du spise eller arbeide ved bordet? Da bør bordet være høyere enn om bordet bare en skjelden gang brukes til spising og arbeid. Har du små fingre hjemme hos deg? Da er det en fordel med høyt bord, fordi du da u ngår krabbing og klatring på bordet og kan sentralisere pynten på midten uten at små fingre i verste plukkealder når dette. Har du spurt om råd der sofaen ble kjøpt? Anonymkode: 5ed2f...4bc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #3 Del Skrevet 12. juli 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Størrelsen bør tilpasses sofaen og rommet begge deler står i. Dernest bør du tneke på hva sofabordet skal brukes til. Skal du spise eller arbeide ved bordet? Da bør bordet være høyere enn om bordet bare en skjelden gang brukes til spising og arbeid. Har du små fingre hjemme hos deg? Da er det en fordel med høyt bord, fordi du da u ngår krabbing og klatring på bordet og kan sentralisere pynten på midten uten at små fingre i verste plukkealder når dette. Har du spurt om råd der sofaen ble kjøpt? Anonymkode: 5ed2f...4bc Jeg skal bare spise ved bordet, og ikke arbeide ved bordet. Nei, det er ingen barn hjemme hos meg. Hittill har jeg ikke spurt om råd hvor jeg kjøpte sofaen nei. Anonymkode: 37638...ec9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CabinCruiser Skrevet 12. juli 2019 #4 Del Skrevet 12. juli 2019 Sofabordet skal være høyere enn sofaen. DVS at de fleste bordene du finner i møbelbutikkene er helt feil designet 😂 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frostrose Skrevet 12. juli 2019 #5 Del Skrevet 12. juli 2019 Noen liker å ha beina på bordet. Da bør det være ca samme høyde som sofaen. Om dere spiser ved dette bordet, bær det være høyere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #6 Del Skrevet 13. juli 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal bare spise ved bordet, og ikke arbeide ved bordet. Nei, det er ingen barn hjemme hos meg. Hittill har jeg ikke spurt om råd hvor jeg kjøpte sofaen nei. Anonymkode: 37638...ec9 Tenker du bør ha ett litt høyt sofabord, når du skal spise ved det, slik at kan sitte rett. Vil anbefale minst 50 cm høyt, men prøv deg litt frem og se ulike sofabord sammen med sofaen din i møbelbutikken om mulig. Fargen på bordet vil og ha betydning når du skal se sofaen og bordet sammen som en enhet. Anonymkode: 5ed2f...4bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #7 Del Skrevet 13. juli 2019 Takk for tipsene folkens. Fargen til sofaen er turkis. Anonymkode: 3f3d2...d4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #8 Del Skrevet 14. juli 2019 På 12.7.2019 den 19.56, CabinCruiser skrev: Sofabordet skal være høyere enn sofaen. DVS at de fleste bordene du finner i møbelbutikkene er helt feil designet 😂 Ja, det er sant. Nyere sofabord er altfor lave! Skjønner ikke greia med det i det hele tatt, for sittestillingen blir jo helt unaturlig. Ikke ser det bra ut heller. Selv har jeg et gammelt stuebord i passe høyde. Hvorfor er absolutt ALLE nye stuebord så lave? Anonymkode: b9577...d64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #9 Del Skrevet 16. juli 2019 On 7/14/2019 at 9:32 AM, AnonymBruker said: Ja, det er sant. Nyere sofabord er altfor lave! Skjønner ikke greia med det i det hele tatt, for sittestillingen blir jo helt unaturlig. Ikke ser det bra ut heller. Selv har jeg et gammelt stuebord i passe høyde. Hvorfor er absolutt ALLE nye stuebord så lave? Anonymkode: b9577...d64 Det synes jeg er dårlig og hehe. Anonymkode: 3f3d2...d4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #10 Del Skrevet 16. juli 2019 Jeg har sofabord 5-10 cm høyere enn sofaen, og synes det er fin høydeforskjell. Anonymkode: 79e38...da2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #11 Del Skrevet 16. juli 2019 Noen kjøper små spisestuebord og kapper beina på disse. Greit tips inntil stuebord igjen får normal høyde. Anonymkode: 85fc6...a54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #12 Del Skrevet 16. juli 2019 Jeg har gått for dette https://www.ikea.com/no/no/p/havsta-settbord-sett-med-2-stk-hvit-60404201/ . Til vanlig er det bare meg i stuen, og dette er da mer enn stort nok. Har jeg gjester, trekker jeg ut det mindre bordet. Fungerer fint. Anonymkode: a860f...93f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå