AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #1 Skrevet 11. juli 2019 Jeg har kjøpt en brukt dobbel viking emaljunga. Sittedelene var veldig skittne men de fikk en vask i vaskemaskinen og ser nå helt fine ut... badelen derimot har ingen flekker men trekket kan ikke tas av selve madrassen skal vi kaste å heller kjøpe ny. Har ringt rundt på diverse renserier men enten så må vi vente i 2-3 uker pga ferie eller så kan de bare steame (det samme de stryker tøy med) vil den bli ren med skumrens, strykearrangeaming og en natt i fryseren ? Treplata i bunn kan heller ikke fjernes så ikke kan den taes i dusjen heller Anonymkode: 1d74f...314
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #2 Skrevet 11. juli 2019 Oi... nå tror jeg du må roe deg ned noen hakk... DUSJE bagdelen, faktisk? Er det er problem for deg at du ikke får gjort det? Det går helt fint å bruke bagdelen som den er.. Den trengs ikke renses og styres med. Anonymkode: ffe58...7b6 5
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #3 Skrevet 11. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Oi... nå tror jeg du må roe deg ned noen hakk... DUSJE bagdelen, faktisk? Er det er problem for deg at du ikke får gjort det? Det går helt fint å bruke bagdelen som den er.. Den trengs ikke renses og styres med. Anonymkode: ffe58...7b6 Vogna var 5 år gammel, og fikk ingen info om tidligere eier. Kjøpte den av en somalisk dame (ingen lukt av vogna) Vi så ikke at trekket ikke kunne taes av før etter at vi kom hjem.. Og vêt at den ble oppbevart i en bod. Så vil ha den så ren så mulig når vi ikke vet noe særlig mer om den.. og sittedelene var laangt ifra rene så det satte et bittelite støkk. Men ja fult mulig vi må roe ned på det 🙄 vil bare vite at den er 100% ren.. Anonymkode: 1d74f...314
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #4 Skrevet 11. juli 2019 Jeg har vasket bagdelen i dusjen på min vogn(Simo duo.) gikk over med en svamp og såpevann, før jeg dusjet av såpevannet. Tørket den på terrassen en dag det varmt og vind ute(passet på å vaske den en dag det var passelig vær for det da) Tørket ganske kjapt da. Lot den stå på badet natta over så den fikk tørket helt. Anonymkode: 6676b...2cd 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #5 Skrevet 11. juli 2019 Vask så godt du kan og bruk heller et laken eller et teppe nederst i vogna Anonymkode: 4544d...85e
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #6 Skrevet 11. juli 2019 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kjøpt en brukt dobbel viking emaljunga. Sittedelene var veldig skittne men de fikk en vask i vaskemaskinen og ser nå helt fine ut... badelen derimot har ingen flekker men trekket kan ikke tas av selve madrassen skal vi kaste å heller kjøpe ny. Har ringt rundt på diverse renserier men enten så må vi vente i 2-3 uker pga ferie eller så kan de bare steame (det samme de stryker tøy med) vil den bli ren med skumrens, strykearrangeaming og en natt i fryseren ? Treplata i bunn kan heller ikke fjernes så ikke kan den taes i dusjen heller Anonymkode: 1d74f...314 https://www.clasohlson.com/no/Philips-GC300-20-steamer/44-9000 vask med denne? Anonymkode: dd476...7e7
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #7 Skrevet 11. juli 2019 Bør sjekke slik før du kjøper brukt. Og du får den aldri 100% ren altså.. Anonymkode: 3b054...025 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #8 Skrevet 11. juli 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kjøpt en brukt dobbel viking emaljunga. Sittedelene var veldig skittne men de fikk en vask i vaskemaskinen og ser nå helt fine ut... badelen derimot har ingen flekker men trekket kan ikke tas av selve madrassen skal vi kaste å heller kjøpe ny. Har ringt rundt på diverse renserier men enten så må vi vente i 2-3 uker pga ferie eller så kan de bare steame (det samme de stryker tøy med) vil den bli ren med skumrens, strykearrangeaming og en natt i fryseren ? Treplata i bunn kan heller ikke fjernes så ikke kan den taes i dusjen heller Anonymkode: 1d74f...314 Skal babyen ligge i en kjemisk suppe av lukter fordi du må forsøke å sterilisere bagdelen? Jeg har aldri hørt om noen som trenger en så ekstrem rens av en bag på en vogn. Og er den så skittennsom den er så burde du vel ikke kjøpt den, eller? Og du, selv om det er en treplate i bunnen så kan du til nød spyle bagen i dusjen med rent vann ved å holde baggen med platen opp og å la den renne av og tørke med platrn opp. Madrassen er vel plasttrekk på og dermed ikke farlig å bruke? Anonymkode: e77fa...1e4 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #9 Skrevet 11. juli 2019 Kan vi få et bilde av herligheten slik at vi lettere kan forstå situasjonen? Anonymkode: e77fa...1e4 4
Nerine_ Skrevet 11. juli 2019 #10 Skrevet 11. juli 2019 Hvorfor inspiserte du ikke vognen før du kjøpte den? Det er uansett logisk at en vogn som er fem år ikke er ren lenger.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #11 Skrevet 12. juli 2019 Ts her ! Fikk steamet den på renseri etter en runde med skumrens så da er det i orden spørsmålet var vel om det blir rent nok, ikke om jeg bør vaske den eller ikke til de av dere som mener at det ikke er nødvendig Og nei den lukter ikke kjemikaler 😩 Anonymkode: 1d74f...314
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #12 Skrevet 12. juli 2019 På 11.7.2019 den 14.09, AnonymBruker skrev: Vogna var 5 år gammel, og fikk ingen info om tidligere eier. Kjøpte den av en somalisk dame (ingen lukt av vogna) Vi så ikke at trekket ikke kunne taes av før etter at vi kom hjem.. Og vêt at den ble oppbevart i en bod. Så vil ha den så ren så mulig når vi ikke vet noe særlig mer om den.. og sittedelene var laangt ifra rene så det satte et bittelite støkk. Men ja fult mulig vi må roe ned på det 🙄 vil bare vite at den er 100% ren.. Anonymkode: 1d74f...314 Kjøpte du vogna usett eller? Jeg kjøpte også brukt vogn, men en som var ren og pen. Anonymkode: ea1b8...bc7
Frukthage Skrevet 12. juli 2019 #13 Skrevet 12. juli 2019 På 11.7.2019 den 14.09, AnonymBruker skrev: Kjøpte den av en somalisk dame (ingen lukt av vogna) Hvorfor anser du det som relevant å opplyse om selgerens nasjonalitet/opprinnelse? Syns sånn informasjon bærer preg av hverdagsrasisme som jeg anser som totalt unødvendig. 6
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #14 Skrevet 12. juli 2019 5 timer siden, Frukthage skrev: Hvorfor anser du det som relevant å opplyse om selgerens nasjonalitet/opprinnelse? Syns sånn informasjon bærer preg av hverdagsrasisme som jeg anser som totalt unødvendig. Altså jeg hadde da ikke kjøpt vogna av dem om jeg hadde vært rasist. Nevnte det siden somaliere gjerne bruker visse type kremer osv som skaper en sterk lukt (hadde ei nabo tidligere og hu forklarte hvorfor det var en sånn lukt) så ta det med ro! Men husker at hun også sa at den lukta er vanskelig å bli kvitt men den kremen de lager er nødvendig for å holde huden fuktig. Så slapp helt av nå! Satt å prata med dem i en halvtime om matretter og alt mulig rart så nei jeg er ingen rasist! 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjøpte du vogna usett eller? Jeg kjøpte også brukt vogn, men en som var ren og pen. Anonymkode: ea1b8...bc7 Så vogna, men det var ikke vasket 😕 mannen foreslå å la den bli men jeg har leita etter den vogna i en evighet så jeg orka ikke lete noe mer og tenkte at etter vask så vil den se fin ut igjen og det gjør den heldigvis. Anonymkode: 1d74f...314
Frukthage Skrevet 13. juli 2019 #15 Skrevet 13. juli 2019 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nevnte det siden somaliere gjerne bruker visse type kremer osv som skaper en sterk lukt (hadde ei nabo tidligere og hu forklarte hvorfor det var en sånn lukt) så ta det med ro Siden du selv skriver at vognen ikke luktet så ser jeg fortsatt ikke poenget med å nevne det, krem eller ikke. Jeg syns det er viktig at du, som uttalt ikke-rasist, i større grad er oppmerksom på at beskrivelser du selv har kommet med faktisk kan føre til hverdagsrasisme. Endret 13. juli 2019 av Frukthage 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #16 Skrevet 13. juli 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her ! Fikk steamet den på renseri etter en runde med skumrens så da er det i orden spørsmålet var vel om det blir rent nok, ikke om jeg bør vaske den eller ikke til de av dere som mener at det ikke er nødvendig Og nei den lukter ikke kjemikaler 😩 Anonymkode: 1d74f...314 Du forstår ikke at alle de kjemikaliene du nå har etterlatt i vogna kan skade og i verste fall ta livet av barnet du skal legge i vogna? Et spebarns lunger er svært sensibel mot kjemikalier av ymse slag her skumrens. Håper virkelig ikke for barnets skyld at vogna og hadde blåmann/mugg på seg. Alt hva folk utsetter barna sine for, sksl vi tro alt som skrives her inne. En fem år gammel vogn er vel også en meget utslitt og skranglete vogn, i understellet når baggen var så ekstrem? Er det tillatt å spørre om du betalte noe for den dårlige vogna eller om den ble gitt bort gratis? Anonymkode: e77fa...1e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå