Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hund med løs mage

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hunden har diare og jeg har kjøpt inn Zoolac, men det står ikke noe om hvor lenge man skal bruke den :klo:

Har gitt dobbel dose første gangen som anbefalt og planlegger å gi hver 6-8 time som det står på pakken, men i hvor mange dager?

Anonymkode: 2ca7e...86c

AnonymBruker
Skrevet

Til det blir bedre. Men jeg ville ha prøvd det i 3 dager, om hunden ikke blir bedre innen da så ville jeg ha kontaktet veterinær. Har brukt det mye på våre hunder og vi trenger kun å gjøre det i 1 døgn så er alt bra. 

Du bør også tenke på hvorfor hunden har diaré. Husk at diaré kan være kroppens måte å fjerne noe som ikke skal være der, eller et symptom på at noe er galt. Som f.eks at hunden har spist noe farlig. Da må du ikke behandle det ved å fjerne symptomene, du må fjerne årsaken til symptomene. 
Er det pga fôr bytte, hunden har fått mat som hen ikke er vandt til eller bare stressmage så går det greit å behandle med zoolac. Men om du mistenker at hunden har spist noe farlig som et objekt, så burde du ikke behandle symptomene uten å også behandle årsaken uten å ha snakket med veterinær. For når du stopper diaré, så gjør du at det kroppen prøver å fjerne, forblir i kroppen og hunden kan bli sykere, om du forstår hva jeg mener. De får diaré av en grunn, og noen ganger så er det viktig at de får fjernet det utav kroppen uten at du stopper prosessen med medisiner uten samråd med veterinær. 

Anonymkode: a0e9f...593

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Til det blir bedre. Men jeg ville ha prøvd det i 3 dager, om hunden ikke blir bedre innen da så ville jeg ha kontaktet veterinær. Har brukt det mye på våre hunder og vi trenger kun å gjøre det i 1 døgn så er alt bra. 

Du bør også tenke på hvorfor hunden har diaré. Husk at diaré kan være kroppens måte å fjerne noe som ikke skal være der, eller et symptom på at noe er galt. Som f.eks at hunden har spist noe farlig. Da må du ikke behandle det ved å fjerne symptomene, du må fjerne årsaken til symptomene. 
Er det pga fôr bytte, hunden har fått mat som hen ikke er vandt til eller bare stressmage så går det greit å behandle med zoolac. Men om du mistenker at hunden har spist noe farlig som et objekt, så burde du ikke behandle symptomene uten å også behandle årsaken uten å ha snakket med veterinær. For når du stopper diaré, så gjør du at det kroppen prøver å fjerne, forblir i kroppen og hunden kan bli sykere, om du forstår hva jeg mener. De får diaré av en grunn, og noen ganger så er det viktig at de får fjernet det utav kroppen uten at du stopper prosessen med medisiner uten samråd med veterinær. 

Anonymkode: a0e9f...593

Takk for svar :) Det er stressmage etter veterinærbesøk.

AnonymBruker
Skrevet

Denne er fin. Jeg tror du får den i Norge også.

PURINA PPVD CANINE Fortiflora - PRO PLAN CANINE Fortiflora 30X1g

Anonymkode: 25732...905

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Denne er fin. Jeg tror du får den i Norge også.

PURINA PPVD CANINE Fortiflora - PRO PLAN CANINE Fortiflora 30X1g

Jeg har kjøpt Zoolac som også er probiotika :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kjøpt Zoolac som også er probiotika :) 

Da satser vi på at det hjelper på magen :) 

Skrevet

Kokt ris,fiskeboller/pudding med en skvett Biola gjør samme nytten 👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...