Gå til innhold

Nabokatten pissa på meg!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Da jeg skulle ut og lete etter den lille pusen vår i sted, traff jeg både han og hans nye kompis, en åpenbart litt eldre hankattunge... Kompisen var lurvete og jeg aner ikke om han bor hos noen, men han var i hvert fall hyggelig og tøff og kom bort for å hilse. Etter å ha vært søt en liten stund snudde han rompa til og tissa på hånda mi!!

Sjarmerende. Vi har tenkt å kastrere vår katt snart, og jeg lurer på hvilke konsekvenser det får når vår er kastrert og den omstreifende naboen er ukastrert? De har et stort område med skog og jorder som territorium. Dessuten lurer jeg på om det BARE er hankatter som markerer sånn? For hvis naboen mot formodning skulle være en dame kan jo vår rekke å bli pappa hvis vi ikke forter oss..?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det der hørtes ut som "strinting", altså markering av revir. Tipper nabokatten er en hannkatt. Jeg tror ikke hunnkattene gjør slikt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Du har nok rett i at det er en hankatt, ja... Det meste tyder på det, også at vår lille ikke har vært nevneverdig "betatt".

Men litt kjipt gjort å markere på MEG, da, jeg er da ikke en del av dens revir selv om jeg tilfeldigvis befant meg like ved tissetreet hans:(

Gjør forresten ukastrerte hankatter sånn på sine egne eiere også..?

Gjest Anonymous
Skrevet

Ta det som et kompliemt :hoho:

Gjest Anonymous
Skrevet

Men litt kjipt gjort å markere på MEG, da, jeg er da ikke en del av dens revir selv om jeg tilfeldigvis befant meg like ved tissetreet hans:(

Katten syntes nok du burde være en del av hans revir... Og skyndte seg vel å markere så den lille katten skulle skjønne tegninga?

Tror ikke alle ukastrerte gjør det, men de mest driftige muligens. Vel, jeg vil tro at i ditt tilfelle var den andre katten svært ivrig med å annektere deg som eiendom (husk; du var en veldig hyggelig, kosete katteklapper), og kanskje kombinert med markeringsbehov for den lille. At den fra starten av skulle skjønne hvor hans plass var i rangen.

Hankatter kan streife ca 2 km unna hjemmet, mens hunkatter max går 800 meter hjemmefra. Slik du bor er det sikkert plass nok til alle. Og det kan virke som om din lille har akseptert den andres dominans, og så lenge det er avklart og akseptert, går det bra med nabokatter.

Forresten var jeg borti en gang at en annen katt ble strintet på! Jeg antar at det er en av de sterkeste demonstrasjonene av dominans katter har? Bortsett fra å banke livskiten utav hverandre.

Skrevet

Da min kat på 17 år var ung og ukastrert strintet han på oss 2 ganger før vi bestillte time hos veterinæren.

Første gang hadde jeg netopp stellt meg og parfumelukten var kanskje litt stærk. Han hoppet opp på fanget mit og snudde baken til. Andre gang strintet han på faren i huset som netopp kom inn utefra.

Etter kastasjonen strintet han aldrig på oss igjen.

Hilsen Trille

Gjest Gjest 1
Skrevet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...