AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #1 Skrevet 11. juli 2019 Noen med erfaringer i dette området?Hvor bo eller ikke bo? Bra skoler?Miljø?Litr mobbing? Lett å bli kjent med andre? Trygt oppvekstmiljø for barn? Fritididsaktiviteter? Været? Takk Anonymkode: 37071...de6
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #3 Skrevet 11. juli 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen? Anonymkode: 37071...de6 Et av de stedene i Norge med finest vær synes jeg da. Foreldrene mine bor på Vestsiden og det ser ganske trygt og rolig ut. Tror ikke det er noen spesielt belasta områder der, i motsetning til Skien for eksempel. Sosialtmessig så kommer det vel ann på deres interesser? Det er jo ikke en akkurat en storby og jeg synes dessverre at storgata er alt for trist. Bare masse ledige lokaler. Ikke det mest spennende plassen for yngre folk uten barn. Bare to timer unna Oslo med tog så det er jo pluss. Anonymkode: 28a0f...e20
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #4 Skrevet 11. juli 2019 Porsgrunn er jo en koselig by da. Hva mobbing angår, er umulig å svare på. Været? Det er iallefall ikke som Bergen 😄 Men Porsgrunn (Grenland) er gjerne skånet for ekstremvær av noe slag. Grenland ligger veldig "sentralt" i landet. Kort vei til hovedstaden, til sjøen og til fjellet. Det er kort vei til Sandefjord lufthavn (utenlandsreiser) og kort vei til Sverige (harryhandel) og Danmark. Grenland Hvor lett det er å bli kjent med folk, er jo litt vanskelig å svare på. Det kommer jo veldig mye an på deg og hva slags miljøer du søker. Men det er mange hyggelige folk i Grenland. Fritidsaktiviteter er det nok av. Hva liker du å gjøre? Hilsen Grenlandbeboer. Anonymkode: 32c1a...8c6 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #5 Skrevet 11. juli 2019 Hvor bo/ikke bo: Vestsiden er kjempe fint, lite belastet sted, 1-10 skole og mange gode barnehager. Gode bussforbindelser, gåavstand til sentrum samt noen matbutikker på selve «vessia». Nære skogen er det også! Ellers så kan jeg anbefale flåtten men da må ungene gå på to ulike skoler. Ikke flytt til Heistad. Veldig belastet ungdomsmiljø der og langt fra byen. Klyve er vel Skien men kommer an på hvilken side av «grensa». Ville absolutt ikke bodd der eller hatt barna mine på skole der. Det er vanskelig å bli kjent med folk i Grenland. Da må du eventuelt bli med på noen aktiviteter slik at du får en omgangskrets. Været er vel generelt fint og vi har fre fint vær på sommeren! Porsgrunn er liksom midt av alt. To timer til Oslo, to timer til Sørlandet. Helt perfekt! Anonymkode: 1f93a...d8b 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #6 Skrevet 11. juli 2019 Er med på litt aktiviteter selv så si fra så kan jeg alltids ta deg med 🙂 Anonymkode: 1f93a...d8b
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #7 Skrevet 11. juli 2019 Jeg bor egentlig i Skien, men porsgrunn er jo rett i nærheten. Vet ikke om det er aktuelt for dere, Porsgrunn har internasjonal skole, hvis det er aktuelt. Anonymkode: d1a60...74e
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #8 Skrevet 11. juli 2019 Geografien er midt i smørøyet. Kystby med stort sett fint vær(I norsk sammenheng) og kort vei til Sørlandet, Oslo og vintersteder. Er du vant til å bo i en storby vil du nok bli skuffet over sentrum, selv om det har blitt ganske fint her langs strandpromenaden. Kan bekrefte at Heistad har vært kjent for å være et belasta miljø. Har samme inntrykk av Stridsklev og Klyve. Ellers er Porsgrunn en gammel industriby og vil vel si arbeiderklasse mentaliteten henger igjen. Anonymkode: 69241...ba8
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #9 Skrevet 12. juli 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor bo/ikke bo: Vestsiden er kjempe fint, lite belastet sted, 1-10 skole og mange gode barnehager. Gode bussforbindelser, gåavstand til sentrum samt noen matbutikker på selve «vessia». Nære skogen er det også! Anonymkode: 1f93a...d8b 👍👍 Ganske enig her!! Bodd her siden 1999 og stortrives. Har barn som har gått i barnehage her og skal nå begynne i 7. Klasse, aktiv i Pors Idrettsforening og som familie benytter vi oss mye av andre tilbud i byen. Anonymkode: 55348...c5f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå