Gå til innhold

Sure klær.


Gjest Lizzi

Anbefalte innlegg

Gjest Lizzi

Jeg har vært sløv noen ganger med å tømme vaskemaskinen. Klærne er da blitt sur; de lukter forferdelig. Selv etter neste vask lukter de ille. Er det noen som har tips til meg om hvordan jeg kan få det bort? Er redd jeg må bytte ut halve garderoben snart... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesten

Det er etter mi erfaring berre ein måte å få det vekk på, men den verkar kvar gong: Du må tørke alt i tørketrommel. Eg har og gjort den feilen, og prøvd å tørke alt ute, bruke ulike skyllemiddel, you name it. Men tørketrommel verkar faktisk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lizzi
Det er etter mi erfaring berre ein måte å få det vekk på, men den verkar kvar gong: Du må tørke alt i tørketrommel. Eg har og gjort den feilen, og prøvd å tørke alt ute, bruke ulike skyllemiddel, you name it. Men tørketrommel verkar faktisk :-)

Takk!! Skal sjekkes ut med en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller du kan vaske en 90 graders maskin. Håndklær eller noe som tåler det.

Da får du "vaska" maskinen.

Så tar du vaska det lukter surt av og vasker den på 60 grader. Stort sett så tåler alle klær det selv om de er merka 40 grader. Klesprodusentenes måte å sikre seg mot de reklamasjonene.

For det er det som attegløyma også gjør på en annen måte bare. Mer varme i klærne og bakteriene dør (for det er de som lukter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

La de ligge noen timer/over natta i vann tilsatt eddik og vask de så på vanlig måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv latt vasken ligge i maskinen i noen timer (ihvertfall 6 timer), uten at det kom lukt. Hvor lang tid er det snakk om før man merker noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv latt vasken ligge i maskinen i noen timer (ihvertfall 6 timer)' date=' uten at det kom lukt. Hvor lang tid er det snakk om før man merker noe?[/quote']

En dag eller to ialfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...