GÃ¥ til innhold

Start nr to i 2019... 🙄

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var nyttårslanker. Jeg gikk fra 92 kilo til 80.5 kg til 17 mai. Jeg hadde streng diett og begynte å trene 3-5 ganger i uka. Lykken over å endelig passe bunaden igjen var stor, og dietten.. Ikke sprakk, men jeg glemte den. Jeg følte meg ferdig. 

Jeg er ganske høy, så jeg når sunn BMI ved 72 kilo, noe som egentlig var målet mitt. I juni veide jeg meg en dag og veide 85 kilo. Jeg reagerte litt mentalt med å tenke at vekt ikke betyr noe og at jeg er fornøyd. Men noen nye klær satt så trangt. Så etter noen dagers tenkepause begynte jeg treningen igjen og en litt snillere versjon av dietten. Jeg spiste saftis og jordbær i mengder, men fjernet tull som potetgull som juksedag-kos og sluttet helt (igjen) med take-out. 

Nå er jeg endelig på 80.9 igjen og nesten tilbake ved utgangspunktet! 

Skriver mest for å gjøre meg selv litt ansvarlig, men også for å kanskje få trøst fra andre som har gjort tilsvarende, eller høre solskinnshistorier fra de med større sprekker? 

Nå er målet 72 kilo til jul. Det føles veldig overkommelig på 5 måneder. 

Og grur meg aller mest til ferieuke i Spania (mat og vin) samt et bryllup vi er invitert i. 

Anonymkode: 7089b...3ee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd flere ganger å gå ned i vekt. Feilen jeg gjorde de gangene var at jeg forventet urealistisk store resultater på veldig kort tid og ga opp når jeg ikke så en enorm forskjell med en gang. Gikk også for hardt inn, og kjørte et opplegg som ikke var realistisk for meg å leve med i lengden.

Når jeg tenker meg om vet jeg at jeg gikk opp i vekt fordi jeg ikke orket å bry meg med hva jeg puttet i munnen. Så fikk jeg plutselig panikk rett før sommeren når jeg innså at jeg skulle gå i bikini og mindre klær. Og i løpet av sommerferien skeiet jeg ut så mye at det «var ikke vits å gå tilbake til det gamle regimet. Klarer det ikke uansett». 

Nå har jeg tatt det sakte nedover, og fokuserer på å ta bedre valg både på ferie og i hverdagen. Er mer obs på hva jeg putter i meg av både mat og drikke for å ikke overskride kaloribehovet.

Noen uker er det lettere å ligge i underskudd enn andre, men jeg prøver å tenke at jeg skal i hvertfall ikke ligge i overskudd og gå opp i vekt noen uker. (Jeg teller uke for uke, så kan fint ligge nesten 1000 kcal i overskudd på lørdagen og så ligge 500 kcal i underskudd de resterende dagene f.eks.)

Syns absolutt det er levelig å leve på denne måten.

Veier selv 70 kilo, trives best på i underkant av 60 kg. Første store målet er 64, da er jeg normalvektig 🙂 håper å nå det i løpet av høsten.

Anonymkode: 0df00...0ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...