AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #1 Skrevet 11. juli 2019 Hei! Etter en lang tid med dårlige rutiner, lite trening, selvtillit på bunn har jeg endelig tid og overskudd til å få orden på livet igjen. Jeg er 25 år og har surret rundt i en evighet med å føle meg dårlig, ikke tørre ting jeg vil, osv. Har rett og slett mistet meg selv. Planen min er som følger de to første ukene: - meditere 5 min hver dag (i starten til det går greiere). - skrive ned 3 ting jeg er takknemlig for hver dag. - sykle til jobben - jogge med hunden etterfulgt av yoga tre dager i uken - spise så rent som overhode mulig (fisk, kjøtt, grønnsaker) - kveldstur med hunden og selvutviklingsbok på øret Etter hvert vil jeg også begynne å trene styrke og kanskje ta et kurs. Jeg lurte på å logge det en plass men er usikker på hvor. Noen som har tips til noen apper feks? Noe mer dere ville hatt med i planen? Tips til bøker som gir motivasjon? Anonymkode: 95064...0c8
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #2 Skrevet 11. juli 2019 Last ned appen habbit bull. Det kan du legge inn nye vaner, hvor ofte du vil gjennomføre og krysse av når gjennomført. Vet at du ikke spurte om innspill på planen, men jeg syns det hørtes mye ut på en gang? Hvis du får til en og en ny vane og kanskje halvparten totalt så er det veldig bra😊 Anonymkode: 8c49c...5f3 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #3 Skrevet 11. juli 2019 Takk! Jeg kan godt få innspill på planen også forresten. 😃 Anonymkode: 95064...0c8
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #4 Skrevet 11. juli 2019 Habitica kan være morsomt. Det er gamifisering av vaner/todo-lister. De blander rollespill-elementer inn i det hele. Du levler opp, vinner utstyr til avataren din, aler opp kjæledyr, osv :p Jeg synes planen høres litt voldsom ut, jeg da... Hvor mye av dette gjør du i dag? Om det er sånn at du aldri gjør yoga i dag, men nå skal du plutselig gjøre det tre kvelder i uken, OG gå tur med hunden, er det realistisk? Jeg ville kanskje begynt litt mer i det små? Én dag med yoga og tur. Og skal du sykle til jobben, og så jobbe, og så yoga, og så enda en tur..? Anonymkode: 9bde5...192
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #5 Skrevet 11. juli 2019 Jeg ville begynt med én og en ting. Kanskje to. Og gjennomført den ene/de to tingene så ofte som du ønsker i 30 dager. Evaluer, Finn ut om dette er noe du klarer å ta med deg videre og fortsette med. Det er veldig lett å tenke «ja men dette klarer jeg! 5-6 nye vaner, det går så greit!» fordi man legger planen mens man er supermotivert. Men etter en viss tid er det sannsynlig at noen av vanene sklir ut, fordi det blir for voldsomt. Anonymkode: 9f883...8d0 1
sunnfriskogpositiv Skrevet 22. juli 2019 #6 Skrevet 22. juli 2019 Lage dagbok inne på treningsforumet her? Skriv ned planen, og fortell hvordan det gikk? Synes også det var mange ting på en gang, hva med å dele det opp litt? Start med tre av dem, og kanskje ikke satse på alt alle dager 👌🏻
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #7 Skrevet 22. juli 2019 On 7/11/2019 at 11:19 AM, AnonymBruker said: Last ned appen habbit bull. Det kan du legge inn nye vaner, hvor ofte du vil gjennomføre og krysse av når gjennomført. Vet at du ikke spurte om innspill på planen, men jeg syns det hørtes mye ut på en gang? Hvis du får til en og en ny vane og kanskje halvparten totalt så er det veldig bra😊 Anonymkode: 8c49c...5f3 Liker den appen, jeg klarte å slutte å bite negler med den Anonymkode: 774a0...83a
smilo Skrevet 22. juli 2019 #8 Skrevet 22. juli 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Liker den appen, jeg klarte å slutte å bite negler med den Anonymkode: 774a0...83a Jeg finner ikke den appen. 😭Skulle gjerne funnet noe som fungerer på mine uvaner også
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #9 Skrevet 25. juli 2019 På 22.7.2019 den 19.10, smilo skrev: Jeg finner ikke den appen. 😭Skulle gjerne funnet noe som fungerer på mine uvaner også Skriver habit bull, og deretter kommer den øverst på lista: Habit Tracker. Anonymkode: 93898...100
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå