AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #21 Skrevet 11. juli 2019 Kjøp en barbermaskin! Du blir ikke helt 100% glatt, men man ser ikke hårene og du slipper alt av inngrodde hår. Anonymkode: b054f...788
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #22 Skrevet 11. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så lei av å ha røde nupper på ferie.. Ser mange ikke har dette problemet når de går rundt i små bikinier. Men hva kan jeg gjøre før jeg drar, for å få best resultat?? : Anonymkode: c62cb...c6a Bikinier skal ikke være små, de skal være passe. Anonymkode: c6339...852
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #23 Skrevet 11. juli 2019 1 time siden, Million skrev: Jeg vokset bikinilinjen som yngre, var i tjueårene. Det skulle jeg ikke ha gjort.... når man vokser, river man håret ut med roten dypt under hudens overflate. Når håret da skal vokse ut igjen, er det av og til hår som krøller seg og ikke finner veien ut! Kanskje er utgangen tilstoppet av hudfett. Dette kan da ende med at det blir et inngrodd hår, eller rett og slett en stor verkebyll. Jeg fikk en så stor verkebyll akkurat på kanten der trusen går, at jeg haltet når jeg gikk. Det var utrolig vondt. Måtte gå fra jobben en dag og dra på legevakten, for å få åpnet byllen og tømt den, så jeg kunne gå normalt igjen. Den var diger. Det første legen på legevakten sa da han så byllen var; "Har du fjernet hår med voks?" Jeg svarte ja, og da kunne han opplyse om at slike byller pga voksing så han stadig vekk. Jeg har aldri vokset meg siden der nede, bruker høvel. Byller får jeg av barbering også.... får flete titalls kviser som gjør vonde og ser ikke ut. Har vokset i mange år, både bikinilinje og ben, og har hatt kanskje 1 inngrodd hår. Anonymkode: 44a26...670
Million Skrevet 11. juli 2019 #24 Skrevet 11. juli 2019 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Byller får jeg av barbering også.... får flete titalls kviser som gjør vonde og ser ikke ut. Har vokset i mange år, både bikinilinje og ben, og har hatt kanskje 1 inngrodd hår. Anonymkode: 44a26...670 Vel, det er nok ikke sånn at "alle" får byller av voksing, så du er vel en av de heldige da. Men mange får vonde byller av det, iflg. legen jeg var hos i alle fall. Stoler på at han visste hva han pratet om. Du bør skifte blad oftere, og passe på at høvelen ligger tørt og ikke i en vanndam mellom bruk. Rens bladene med pyrisept før hver bruk, og rens huden etter barbering, for å unngå å få bakterier nedi hullene der hårsekkene er. Det er bakterier som gir kviser og byller. Endret 11. juli 2019 av Million 2
Antoinette Skrevet 11. juli 2019 #25 Skrevet 11. juli 2019 Hun som vokser meg smører huden med noe som forhindrer inngrodde hår etter hver beh. Ellers er peeing et godt tips.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #26 Skrevet 11. juli 2019 Ville ikke vokset nå før du drar om du ikke har gjort det før og ikke vet hvordan huden vil reagere 😳 du kan jo få nuppe bonansa. Om du prøver husk å sprute området før og etter. ville brukt hårfjerningskrem. Så smøre godt med håndsprit mot infeksjon Og så la område være udekket en stund. Anonymkode: c0b83...d96 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #27 Skrevet 11. juli 2019 Sprite ikke sprute ( autokorr.) Anonymkode: c0b83...d96
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #28 Skrevet 11. juli 2019 Eller ev kjøpe større bikini 😉god tur forresten 😄 Anonymkode: c0b83...d96 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #29 Skrevet 11. juli 2019 5 minutter siden, Million skrev: Vel, det er nok ikke sånn at "alle" får byller av voksing, så du er vel en av de heldige da. Men mange får vonde byller av det, iflg. legen jeg var hos i alle fall. Stoler på at han visste hva han pratet om. Du bør skifte blad oftere, og passe på at høvelen ligger tørt og ikke i en vanndam mellom bruk. Rens bladene med pyrisept før hver bruk, og rens huden etter barbering, for å unngå å få bakterier nedi hullene der hårsekkene er. Det er bakterier som gir kviser og byller. Alt dette vet jeg. Jeg tåler ikke barbering, pga hypersensitiv hud. Jeg spriter både før og etter. Med en gang jeg begynner å bruke truser, blir det irritert, rødt og befynner å klø. Når hårene vokser ut, kommer en uutholdelig, stikkende kløe. Jeg har enormt kraftig hårvekst. Med sorte, tykke hår, som går i ett med hårene på låret hvis jeg ikke tar de bort. Ikke noe behagelig for partneren heller å kjenne "skjeggstubbene" mine 😜. Ved barbering ser man de svarte stubbene under huden, og jeg må barbere morgen og kveld. Siste årene har jeg brukt epilator istedet for voks, og resultatet blir MYE bedre. Anonymkode: 44a26...670 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #30 Skrevet 11. juli 2019 2 timer siden, Million skrev: Hæ? Har du lest det du selv linker til? Du sitter her og kaster ut merkelige diagnoser som ikke har det fjerneste å gjøre med hva jeg hadde? Jeg hadde en betent hårsekk, den satt i lysken akkurat der hvor trusestrikken gikk. I linken om bartholinitt står det jo noe helt annet! Skjedeåpningen! Det var ikke i nærheten av skjedeåpningen det jeg hadde. Sitat fra din link "Bartholinitt er en betennelse i Bartholinkjertlene som gir smerter, hevelse og rødhet i bakre del av skjedeåpningen. " Ja jeg har lest det jeg linket til. I tillegg har jeg behandlet en rekke pasienter med problemet. Kanskje du bør lese hele innlegget? Anonymkode: 301a6...73f
Thyra Skrevet 11. juli 2019 #31 Skrevet 11. juli 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Voks der fungerer ikke for meg - håret virker å være for tykt og stivt, og fester seg ikke på stripsen, slik det gjør på leggene. Min bikinilinje er 10-15 cm bred på det minste, går 2/3 ned lårene, og unngår derfor også korte shortser. Håper noen har gode tips her!! Anonymkode: b6ca6...40e Epilator.
Million Skrevet 11. juli 2019 #32 Skrevet 11. juli 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg har lest det jeg linket til. I tillegg har jeg behandlet en rekke pasienter med problemet. Kanskje du bør lese hele innlegget? Anonymkode: 301a6...73f Jeg tror du skal stoppe å kaste diagnoser rundt deg. Som jeg fortalte i første post, ble jeg behandlet av lege, som sa hva det kom av. Ikke fjerndiagnose over nett fra noen jeg aldri har møtt.
Kitcat Skrevet 11. juli 2019 #33 Skrevet 11. juli 2019 Vasker over med pyrisept og smører bikinilinjen med kortisonkrem etter barbering. Sluttet å få nupper og kløe/irritasjon etter at jeg begynte med det. I tillegg er det viktig å bruke ren og skarp høvel.
applestories Skrevet 11. juli 2019 #34 Skrevet 11. juli 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker Veet sin trimmer! Den kutter ikke hårene fult så kort som barbering, så om man studerer så ser man alltids litt hår, men da skal man se på relativt kort avstand. De hårene som er igjen blir heller ikke så stive som stubbene som vokser ut etter barbering, det klør ikke, det blir ikke nupper eller rødhet. Fikk trimmer før bikinisesongen i fjor, og det har vært helt himmelsk å slippe nuppene og kløen som barberingen ga meg! Har relativt kraftig vekst, så måtte barbere annen hver dag tidligere, nå bruker jeg trimmeren 1-2 ganger i uka. Anonymkode: 7322b...e66 Kan anbefale denne. Bruker batterier og er enkel å ta med på tur. Koster ikke allverdens og fås kjøpt på nærmeste Cubus (det er vel sesong for -40% på alt fra Veet snart, så vel verdt et forsøk). Har også en epilator fra Philips som man kan bruke som barbermaskin - det blir da helt glatt, men den har ledning og blir litt vanskeligere å bruke (er du som meg spirer og gror det godt et par timer etter barbering) .
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #35 Skrevet 11. juli 2019 Du kan jo bare bruke shorts Anonymkode: 3aead...3ff 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #36 Skrevet 11. juli 2019 Jeg bruker høvel og barberer alltid med hårene, så jeg barberer alltid nedover fremme og innover nede ved kjønnsleppene. Om jeg barberer mothårs får jeg nupper jeg og. Anonymkode: 0172a...875
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #37 Skrevet 11. juli 2019 12 timer siden, Antoinette skrev: Hun som vokser meg smører huden med noe som forhindrer inngrodde hår etter hver beh. Ellers er peeing et godt tips. Peeing? Anonymkode: bf0cf...287
FlikkFlakk Skrevet 12. juli 2019 #38 Skrevet 12. juli 2019 Jeg har alltid brukt barbermaskin, men jeg har lite hårvekst og hårene er tynne, ganske myke. Siden jeg ikke har så mye hårvekst så er det heller ikke så mye hår å fjerne på kantene og bakover, så jeg har funnet ut at barbermaskin passer best for meg.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #39 Skrevet 12. juli 2019 Jeg testet voks for første gang i år. Det var godt å gå hårfri, men for meg var det verken verdt smerten eller hvor lenge jeg kunne gå uten å høvle over høna. De sier det er bedre etterhvert, men jeg stoler ikke på venner som sier det blir bedre 😂 Andre gang holdt det kun med bikini, lår og legger. Er en vurderingssak om jeg skal ta det neste år også. Har en hormonell ubalanse som får håra til å gro som gresset bak do. Barberer meg nesten kun om sommeren nå. Det får bare gro i vintermnd. Men du skulle kanskje tenkt på dette med nupper før. Jeg ble rådet til å vokse en gang før jeg gikk all in, og er litt glad for det. Når det gror som verst, så bruker jeg barbermaskin, som hindrer at alt lugger når jeg tørker meg her og der. Det holder for min del. Har kommet i en alder hvor skille spiller liten rolle, og går oftere og oftere inn for å kjøpe bikini som har boxer-truse. Er ikke andre enn husbonden som skal se det uannsett, og han er fornøyd med det. (ikke har han lov til å klage heller, da det vokser villt der også) Anonymkode: 98719...61c 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #40 Skrevet 12. juli 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker Veet sin trimmer! Den kutter ikke hårene fult så kort som barbering, så om man studerer så ser man alltids litt hår, men da skal man se på relativt kort avstand. De hårene som er igjen blir heller ikke så stive som stubbene som vokser ut etter barbering, det klør ikke, det blir ikke nupper eller rødhet. Fikk trimmer før bikinisesongen i fjor, og det har vært helt himmelsk å slippe nuppene og kløen som barberingen ga meg! Har relativt kraftig vekst, så måtte barbere annen hver dag tidligere, nå bruker jeg trimmeren 1-2 ganger i uka. Anonymkode: 7322b...e66 Kunne du ha linket til produktet? Anonymkode: d15bd...4d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå