AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #1 Skrevet 11. juli 2019 Jeg er så lei av å ha røde nupper på ferie.. Ser mange ikke har dette problemet når de går rundt i små bikinier. Men hva kan jeg gjøre før jeg drar, for å få best resultat?? : Anonymkode: c62cb...c6a 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #3 Skrevet 11. juli 2019 1 minutt siden, Antoinette skrev: Voks. Barbering er for amatører. Kan jeg gjøre dette selv med bra resultat? Har ikke tid til å gjøre u salong. Anonymkode: c62cb...c6a
Antoinette Skrevet 11. juli 2019 #4 Skrevet 11. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan jeg gjøre dette selv med bra resultat? Har ikke tid til å gjøre u salong. Anonymkode: c62cb...c6a Ja, bikinistrips fra Veet. kjøpes i parfymeri, Vita el.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #5 Skrevet 11. juli 2019 Det finnes vel sånne voks-strips man kan få kjøpt. Det kan jo hende du blir litt rød, hvis det er første gang du vokser, men det blir mye bedre enn barbering. Gjør det i dag, så vil rødheten gå bort til du drar. Jeg vokser i salong, og vil aldri gå tilbake til høvel. Anonymkode: 6b74f...851 1
Million Skrevet 11. juli 2019 #6 Skrevet 11. juli 2019 Jeg vokset bikinilinjen som yngre, var i tjueårene. Det skulle jeg ikke ha gjort.... når man vokser, river man håret ut med roten dypt under hudens overflate. Når håret da skal vokse ut igjen, er det av og til hår som krøller seg og ikke finner veien ut! Kanskje er utgangen tilstoppet av hudfett. Dette kan da ende med at det blir et inngrodd hår, eller rett og slett en stor verkebyll. Jeg fikk en så stor verkebyll akkurat på kanten der trusen går, at jeg haltet når jeg gikk. Det var utrolig vondt. Måtte gå fra jobben en dag og dra på legevakten, for å få åpnet byllen og tømt den, så jeg kunne gå normalt igjen. Den var diger. Det første legen på legevakten sa da han så byllen var; "Har du fjernet hår med voks?" Jeg svarte ja, og da kunne han opplyse om at slike byller pga voksing så han stadig vekk. Jeg har aldri vokset meg siden der nede, bruker høvel. 8
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #7 Skrevet 11. juli 2019 Jeg pleier å nappe bikinilinjen og resten, men det er tidkrevende😅 Napper ikke ved kjønnsleppene, der barberer jeg Anonymkode: 493df...eaa 1
Mrs Robinson Skrevet 11. juli 2019 #8 Skrevet 11. juli 2019 45 minutter siden, Million skrev: Jeg vokset bikinilinjen som yngre, var i tjueårene. Det skulle jeg ikke ha gjort.... når man vokser, river man håret ut med roten dypt under hudens overflate. Når håret da skal vokse ut igjen, er det av og til hår som krøller seg og ikke finner veien ut! Kanskje er utgangen tilstoppet av hudfett. Dette kan da ende med at det blir et inngrodd hår, eller rett og slett en stor verkebyll. Jeg fikk en så stor verkebyll akkurat på kanten der trusen går, at jeg haltet når jeg gikk. Det var utrolig vondt. Måtte gå fra jobben en dag og dra på legevakten, for å få åpnet byllen og tømt den, så jeg kunne gå normalt igjen. Den var diger. Det første legen på legevakten sa da han så byllen var; "Har du fjernet hår med voks?" Jeg svarte ja, og da kunne han opplyse om at slike byller pga voksing så han stadig vekk. Jeg har aldri vokset meg siden der nede, bruker høvel. 🤘 this. Sliter med nøyaktig det samme, 4 år etter jeg slitt å med voks. Har fortsatt 3 verkebyller som jevnlig kommer opp på samme plassene. Ikke voks 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #9 Skrevet 11. juli 2019 Hårfjerningskrem gir ikke nupper. Anonymkode: 62df2...4bb 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #10 Skrevet 11. juli 2019 Har vokset i noen år, og opplever ikke slike byller. Jeg forebygger inngrodde hår ved å bruke en skrubb. Det bør man bruke ved barbering også. Dersom jeg får et inngrodd hår, gjør jeg som om jeg skulle ha fått en flis. Fjerner håret og bruker litt Pyrisept el.l. Anonymkode: 6b74f...851 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #12 Skrevet 11. juli 2019 Jeg bruker shortslignende badebukse av den grunn. Syntes absolutt det burde være normen, så kunne de få som elsker voksing og barbering og riiskere nupper for en snaukort bikini gjøre det... Anonymkode: b0b24...e34 5
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #13 Skrevet 11. juli 2019 Voks der fungerer ikke for meg - håret virker å være for tykt og stivt, og fester seg ikke på stripsen, slik det gjør på leggene. Min bikinilinje er 10-15 cm bred på det minste, går 2/3 ned lårene, og unngår derfor også korte shortser. Håper noen har gode tips her!! Anonymkode: b6ca6...40e 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #14 Skrevet 11. juli 2019 1 time siden, Million skrev: Jeg vokset bikinilinjen som yngre, var i tjueårene. Det skulle jeg ikke ha gjort.... når man vokser, river man håret ut med roten dypt under hudens overflate. Når håret da skal vokse ut igjen, er det av og til hår som krøller seg og ikke finner veien ut! Kanskje er utgangen tilstoppet av hudfett. Dette kan da ende med at det blir et inngrodd hår, eller rett og slett en stor verkebyll. Jeg fikk en så stor verkebyll akkurat på kanten der trusen går, at jeg haltet når jeg gikk. Det var utrolig vondt. Måtte gå fra jobben en dag og dra på legevakten, for å få åpnet byllen og tømt den, så jeg kunne gå normalt igjen. Den var diger. Det første legen på legevakten sa da han så byllen var; "Har du fjernet hår med voks?" Jeg svarte ja, og da kunne han opplyse om at slike byller pga voksing så han stadig vekk. Jeg har aldri vokset meg siden der nede, bruker høvel. Voksing eller annen hårfjerningsmetode resultatet ville blitt det samme, da disse byllene kommer av hår som ikke kommer ut gjennom huden. Alternativt hadde du bartholinitt som ikke har noe med voksing/hårfjerning å gjøre. https://nhi.no/sykdommer/kvinne/infeksjoner/bartholinitt/ Og til ts noen får nupper uansett metode. La håret gro, så får du ingen nupper. Anonymkode: 301a6...73f 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #15 Skrevet 11. juli 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Voksing eller annen hårfjerningsmetode resultatet ville blitt det samme, da disse byllene kommer av hår som ikke kommer ut gjennom huden. Alternativt hadde du bartholinitt som ikke har noe med voksing/hårfjerning å gjøre. https://nhi.no/sykdommer/kvinne/infeksjoner/bartholinitt/ Og til ts noen får nupper uansett metode. La håret gro, så får du ingen nupper. Anonymkode: 301a6...73f Ts.her. Takk for svar! Bruker ikke fjerne hår, men har fått en fin bikini som ikke blir like fin med ustelt bikini linje. Tror jeg prøver veet bikini voks. Hva gjorde skuspillerne på baywatch? Haha. :-) Anonymkode: c62cb...c6a 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #16 Skrevet 11. juli 2019 Jeg bruker Veet sin trimmer! Den kutter ikke hårene fult så kort som barbering, så om man studerer så ser man alltids litt hår, men da skal man se på relativt kort avstand. De hårene som er igjen blir heller ikke så stive som stubbene som vokser ut etter barbering, det klør ikke, det blir ikke nupper eller rødhet. Fikk trimmer før bikinisesongen i fjor, og det har vært helt himmelsk å slippe nuppene og kløen som barberingen ga meg! Har relativt kraftig vekst, så måtte barbere annen hver dag tidligere, nå bruker jeg trimmeren 1-2 ganger i uka. Anonymkode: 7322b...e66 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #17 Skrevet 11. juli 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Voksing eller annen hårfjerningsmetode resultatet ville blitt det samme, da disse byllene kommer av hår som ikke kommer ut gjennom huden. Alternativt hadde du bartholinitt som ikke har noe med voksing/hårfjerning å gjøre. https://nhi.no/sykdommer/kvinne/infeksjoner/bartholinitt/ Og til ts noen får nupper uansett metode. La håret gro, så får du ingen nupper. Anonymkode: 301a6...73f Ved barbering fjerner du håret kun fra overflaten, og kan derfor ikke sammenlignes med hår som fjernes med rot og hele pakka. Hadde 0 problemer med byller da jeg barberte (10 år), før jeg prøvde voks. Anonymkode: 1e887...5bc
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #18 Skrevet 11. juli 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Voks der fungerer ikke for meg - håret virker å være for tykt og stivt, og fester seg ikke på stripsen, slik det gjør på leggene. Min bikinilinje er 10-15 cm bred på det minste, går 2/3 ned lårene, og unngår derfor også korte shortser. Håper noen har gode tips her!! Anonymkode: b6ca6...40e Laser 👌🏼 Anonymkode: a161c...dfc
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #19 Skrevet 11. juli 2019 Jeg epilerer. Og bruker IPS hjemmelaser, slik at det ikke er mange hårene som må nappes. Renser epilatorhodet med sprit før bruk. Smører inn med desinfiserende krem rett etter. Alltid hårfri. Og ingen nupper eller irritasjon. Anonymkode: 53372...b12 1
Million Skrevet 11. juli 2019 #20 Skrevet 11. juli 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Voksing eller annen hårfjerningsmetode resultatet ville blitt det samme, da disse byllene kommer av hår som ikke kommer ut gjennom huden. Alternativt hadde du bartholinitt som ikke har noe med voksing/hårfjerning å gjøre. https://nhi.no/sykdommer/kvinne/infeksjoner/bartholinitt/ Og til ts noen får nupper uansett metode. La håret gro, så får du ingen nupper. Anonymkode: 301a6...73f Hæ? Har du lest det du selv linker til? Du sitter her og kaster ut merkelige diagnoser som ikke har det fjerneste å gjøre med hva jeg hadde? Jeg hadde en betent hårsekk, den satt i lysken akkurat der hvor trusestrikken gikk. I linken om bartholinitt står det jo noe helt annet! Skjedeåpningen! Det var ikke i nærheten av skjedeåpningen det jeg hadde. Sitat fra din link "Bartholinitt er en betennelse i Bartholinkjertlene som gir smerter, hevelse og rødhet i bakre del av skjedeåpningen. " 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå