Gå til innhold

Har brukt 2000 kr på mat som jeg har spist de siste 10 dagene!?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at jeg bruker alt for mye penger på mat da jeg ofte spiser ute og kjøper en del dyr mat på butikken når jeg handler inn, men jeg har aldri regnet på det. Bestemte meg derfor for å skrive ned summen på alt jeg handler inn. De siste 10 dagene har jeg brukt 2000 kr på maten som jeg har spist. Jeg har da ikke kjøpt noen matvarer i store kvanta eller som varer over tid (som f.eks ris, pasta, krydder osv). Jeg fikk et lite sjokk av at det er mulig å bruke så mye på mat på bare 10 dager. 2000 kr er jo det mange bruker på mat på en hel måned og da har de også ofte kjøpt inn varer som de kan bruke i flere måneder fremover.

Jeg ønsker selvfølgelig å forbedre dette. Kjøpe sunnere mat, bruke mindre penger og lage mat fra bunnen av. Tenker også å fortsette å skrive ned det jeg kjøper slik at det blir vanskeligere å rettferdiggjøre å kjøpe potetgull, sjokolade, kaker, mat på restaurant osv. Er det noen som har flere tips til hvordan jeg kan fikse dette?

Anonymkode: 53dc5...f9d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva i alle dager er det du har kjøpt? Økologiske trøfler?

Fortsett å skriv hva du bruker.

Kjøp gjerne fra billigkroken. Alle butikker har nå en liten krok med varer som snart går ut på dato. Du kan også handle på tilbud.

Anbefaler også at du kjøper større pakker kjøtt og fryser ned det du ikke skal bruke.

Anonymkode: 542da...cb2

AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det var så mye jeg da 🤷‍♀️

Anonymkode: 721b4...c39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...