AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #1 Skrevet 11. juli 2019 Har gledet meg til å kjøpe leilighet lenge, men nå ser jeg bare mer og mer nyheter om at skjeggkre er blitt veldig vanlig. Er redd for at jeg kommer til å kjøpe en leilighet jeg er fornøyd med, for så å finne skjeggkre... Jeg er nesten sikker på at det kommer til å skje? At jeg endelig flytter inn, og første natta jeg legger meg i den nye senga i den helt nye leiligheten, finner jeg ut at hele greia er infisert... Det høres ut som noe typisk som kunne skjedd meg. Mange som selger boligene lyver jo også om det. Har hørt om flere tilfeller. Så finnes det egentlig en måte å forsikre seg 100% mot dette f*enskapet? Anonymkode: e74ca...672
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #2 Skrevet 11. juli 2019 Du kan aldri forsikre deg 100% mot skjeggkre desverre. De vil dukke opp, enten alene, i fåtall eller veldig mange. Er du heldig er de ikke der i det hele tatt. Anonymkode: d1c8f...129 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #3 Skrevet 11. juli 2019 Jeg oppdaget skjeggkre hos min mor for 15 år siden. Vi gjennomførte behandling og har aldri sett de siden. Selv har jeg kjøpt flett ny leilighet som dermed er for tørr til at insekter trives. Ny boliger har for lav luftfuktighet. Anonymkode: 908d1...9c8 3
Aragorn ll Elessar Skrevet 11. juli 2019 #4 Skrevet 11. juli 2019 Herregud dette skjeggkre greiene som foregår i Norge er ikke annet en patetisk. Man skulle tro de var digre giftige edderkopper som sugde blodet deres når dere sov. 16
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #5 Skrevet 11. juli 2019 Blir trist over at min dårlige barndom, oppvekst og livssituasjon gjør at jeg kanskje aldri kan kjøpe meg egen bolig jeg. Tror du trenger et annet perspektiv på livet om du blir trist og gruer deg før noe så trivielt. Anonymkode: ae0b5...bc6 11
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #6 Skrevet 11. juli 2019 10 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev: Herregud dette skjeggkre greiene som foregår i Norge er ikke annet en patetisk. Man skulle tro de var digre giftige edderkopper som sugde blodet deres når dere sov. Hallo, de kommer frem om natta når du ikke vet det... Man kan få de i senga. Hadde du likt å våkne opp med en skjeggkre i senga kanskje? Anonymkode: e74ca...672
Gjest Krampus Skrevet 11. juli 2019 #7 Skrevet 11. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hallo, de kommer frem om natta når du ikke vet det... Man kan få de i senga. Hadde du likt å våkne opp med en skjeggkre i senga kanskje? Anonymkode: e74ca...672 Har jeg gjort flere ganger etter en fuktig tur på byen. Noen ganger er det helt alright.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #8 Skrevet 11. juli 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Blir trist over at min dårlige barndom, oppvekst og livssituasjon gjør at jeg kanskje aldri kan kjøpe meg egen bolig jeg. Tror du trenger et annet perspektiv på livet om du blir trist og gruer deg før noe så trivielt. Anonymkode: ae0b5...bc6 Klarer ikke sånne som skal si hvordan perpsketiv man skal ha på livet. Hva vet du om min barndom og oppvekst? Det er kanskje nettopp fordi livet har vært så dritt tidligere at dette er en ekstra stor ting for meg. Men jeg klarer ikke insekter, og har sterk fobi mot alle insekter. Anonymkode: e74ca...672 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #9 Skrevet 11. juli 2019 Jeg er enig med deg ts har skjeggkre angst Anonymkode: cf287...f0d 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #10 Skrevet 11. juli 2019 Jeg blir like oppgitt hver gang noen som ikke har opplevd skjeggkre i hjemmet skal utale seg. Det er IKKE sammenlignbart med edderkopper og andre kryp. Skjeggkreene går OVERALT. Anonymkode: d1d76...e89
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #11 Skrevet 11. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir like oppgitt hver gang noen som ikke har opplevd skjeggkre i hjemmet skal utale seg. Det er IKKE sammenlignbart med edderkopper og andre kryp. Skjeggkreene går OVERALT. Anonymkode: d1d76...e89 Men de GJØR INGENTING! Etter 100vis av tråder her har jeg fortsatt ingen sjans til å forstå hva oppstyret er. De er ikke farlige, de ødelegger ingenting, de bare kryper rundt og stikker av når du slår på lyset.. 🤷♀️ Kan da ikke være lett å leve når man er så hysterisk for INGENTING.. 🤷♀️ Blir som hun dama på Oprah som hadde fobi for sylteagurk liksom.. 🤷♀️ Anonymkode: 4ee3c...992 9
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #12 Skrevet 11. juli 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg oppdaget skjeggkre hos min mor for 15 år siden. Vi gjennomførte behandling og har aldri sett de siden. Selv har jeg kjøpt flett ny leilighet som dermed er for tørr til at insekter trives. Ny boliger har for lav luftfuktighet. Anonymkode: 908d1...9c8 Tipper du så sølvkre hos din mor. Skjeggkre er svært vanlig i nye leiligheter og renoverte leiligheter fordi de kommer med byggematerialer og emballasje. Tar ca 3-5 før kolonien er så stor at de kommer ut av veggene.. Anonymkode: 6c5a3...931 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #13 Skrevet 11. juli 2019 Det er viktig å separere ekstremtilfeller fra normalen. Sakene hvor det er tusenvis av skjeggkre og en ser dem daglig/ofte er ikke den typiske situasjonen. Som oftest er ikke forholdene i en bolig tilrettelagt for det scenarioet. ... og hvis det skjer at din bolig har mange, er det likevel muligheter til å enten få dem helt vekk eller få bestanden ned på et nivå hvor det er sjeldent du ser dem. Fra og med 2019 er forgiftet åte standard bekjempelsesmåte. Selv om noen var skeptiske i begynnelsen, fortsetter studiene som gjøres både på laboratratorier og ute i faktiske boliger at det virker. Ikke kjekt med skjeggkre, men det kan nå bekjempes langt bedre enn for 1-2 år siden. Hysteriet henger fortsatt litt etter, men jeg er rimelig sikker på at det forsvinner når folk flest innser at en kan bekjempe dem til et nivå hvor en aldri/sjeldent har noe med dem å gjøre. https://www.fhi.no/globalassets/bilder/rapporter-og-trykksaker/2019/skjeggkre---biologi-og-rad-om-bekjemping-2019.pdf Anonymkode: c3d03...4ef 6
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #14 Skrevet 12. juli 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hallo, de kommer frem om natta når du ikke vet det... Man kan få de i senga. Hadde du likt å våkne opp med en skjeggkre i senga kanskje? Anonymkode: e74ca...672 Jeg har bodd 8 steder og det 9. stedet er leiligheten jeg kjøpte. Aldri opplevd skjeggkre. Du hører så mye om det i media nå at du sikkert har fått det for deg at de er overalt. Anonymkode: 7a81a...96c 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #15 Skrevet 12. juli 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bodd 8 steder og det 9. stedet er leiligheten jeg kjøpte. Aldri opplevd skjeggkre. Du hører så mye om det i media nå at du sikkert har fått det for deg at de er overalt. Anonymkode: 7a81a...96c Problemet er at det er vanskelig å finne ut om den er infisert eller ikke... Så jeg kan ikke jo ikke ta den sjansen om jeg skal kjøpe leilighet som jeg har spart opp til i 8 år... 😕 Anonymkode: e74ca...672
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #16 Skrevet 12. juli 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Problemet er at det er vanskelig å finne ut om den er infisert eller ikke... Så jeg kan ikke jo ikke ta den sjansen om jeg skal kjøpe leilighet som jeg har spart opp til i 8 år... 😕 Anonymkode: e74ca...672 Sånn jeg har skjønt er det smart å styre unna nybygg og leiligheter som er fuktige. Jeg bor i blokk fra 60 tallet og her har jeg ikke hørt om noen som har skjeggkre. Jeg kan tenke meg leiligheter i første etasje kanskje er mer risikabel? Les deg opp på det, eller kanskje noen her inne vet hva slags leiligheter skjeggkre liker seg i. Anonymkode: 7a81a...96c
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #17 Skrevet 12. juli 2019 Sjeggkre står du i risiko for å ta med deg hjem hver gang du har kjøpt deg noe som kommer i papp-emballasje. Anonymkode: 1da02...550 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #18 Skrevet 12. juli 2019 Det er jo godkjent et middel for skjeggkrebekjempelse nå: https://www.ebay.com/itm/Syngenta-Advion-Roach-Killer-Cockroach-Gel-Bait-4-Tubes-with-Plunger-and-Tips/323261612337?hash=item4b43e4c131:g:ifYAAOSw9h9Zn5qy:rk:3:pf:0 Anonymkode: 51f5e...99b
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #19 Skrevet 12. juli 2019 På 11.7.2019 den 21.42, AnonymBruker skrev: Men de GJØR INGENTING! Etter 100vis av tråder her har jeg fortsatt ingen sjans til å forstå hva oppstyret er. De er ikke farlige, de ødelegger ingenting, de bare kryper rundt og stikker av når du slår på lyset.. 🤷♀️ Kan da ikke være lett å leve når man er så hysterisk for INGENTING.. 🤷♀️ Blir som hun dama på Oprah som hadde fobi for sylteagurk liksom.. 🤷♀️ Anonymkode: 4ee3c...992 Nei de GJØR INGENTING. Men jeg tror ikke ett sekund du hadde syns det var ok å finne de kravlende i bestikk skuffen din før du skal ha middag eller i salat bollen som står i skapet. Eller på hodeputa di. For de KAN være så invaderende. Dette er personlig erfart. Så vær så snill ikke sammenligne det med fobi mot sylteagurk. Djeez 🙄 Anonymkode: d1d76...e89 2
Thyra Skrevet 12. juli 2019 #20 Skrevet 12. juli 2019 På 11.7.2019 den 5.19, AnonymBruker skrev: Jeg oppdaget skjeggkre hos min mor for 15 år siden. Vi gjennomførte behandling og har aldri sett de siden. Selv har jeg kjøpt flett ny leilighet som dermed er for tørr til at insekter trives. Ny boliger har for lav luftfuktighet. Anonymkode: 908d1...9c8 Det var vel ikke skjeggkre i Norge for 15 år siden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå