Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har vært hos dyrlegen og klipt Perser noen gang? eller evt annen langhåret katt da....

Regner med vi kommer til å gjøre det. Han har så mange floker som er vnskelig å børste ut så det beste hadde vært å få klippt han helt ned. Da blir det så mye bedre etterpå.

Han må vel dopes ned først da.

Noen som har peiling på hva det vil koste?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Naboen gjorde dette selv på sin langhårete katt, men den var ekstremt rolig. Katten så nokså merkelig ut etterpå. Hodet og føttene så enorme ut :ler: Men den var jo søt og morsom.

Men hva det koster vet jeg ikke...men naboen min mente katten likte å være barbert om sommeren. Er det flere dyrleger der, så ring og forhør deg om priser. Varierer en del.

Skrevet

Naboen min gjorde det nettopp, tror det kom på rundt 500 kroner. Katten blir dopet. Vi har også en katt som er halvt perser, den har en enormt lang pels og ser nå ut omtrent som en tovet håndveske! :ler: Vi er nok nødt til å ta turen til dyrlegen, vi også. Han greier aldri å ordne det selv, og jeg er livredd for å klippe ham til blods.

Skrevet

Kom jo akkurat på at jeg må uansett til vetten med mammas hund ettersom hun er på jobb når det er åpent så da spør jeg bare med det samme jeg er der. :-)

Skrevet

Væren sa: ser nå ut omtrent som en tovet håndveske!

For katten din sin skyld, håper jeg du gjør noe med disse flokene! Hvis det går for lenge vil det bli sår i huden under pelsen, og det er ikke noe behagelig for katten :-?

Skrevet

Jeg overtok en perser som var FULL av floker/tover! Jeg klippet henne selv (over tid). Kom borti huden hennes av og til, men jeg tror det føltes bedre enn de fæle tovene som lugget. Hele pelsen hennes var full, stakkars. Pelsen som vokste ut var fin, og jeg passet godt på at det ikke kom noen nye floker. Hadde også i talkum, og det funket fint.

Prøv å klipp bort tovene selv før du går til veterinær. Jeg tror det er bedre for katten. Men som siste nødvei ville jeg absolutt klippet den hos vetrinær!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...