AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #1 Skrevet 10. juli 2019 Vi er to stk som kjemper om en stilling, og jeg har vel egentlig fått beskjed om at jeg får den. Har drøftet prosessen med plasstillitsvalgt flere ganger og har gitt henne informasjon som egentlig er «hemmeli g» frem til dette er offentlig. Nå ser jeg at den andre som ønsker stillingen har hatt møter med den tillitsvalgte også, og jeg lurer på om hun har noen slags taushetsplikt på det jeg har fortalt henne? Kan hun bruke informasjonen fra meg mot meg på noe vis for å hjelpe den andre feks? Dette er et ganske prekært glasshus enda og jeg stresser mye med det - dette var tanker som kom til meg når jeg skulle sove nå 😛 Anonymkode: fb278...774
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #3 Skrevet 10. juli 2019 Har du snakket med henne i form av hennes rolle, så må hun holde kjeft. Har du kun fortalt ting til en kollega, så blir det noe annet Anonymkode: ab973...e60 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #4 Skrevet 10. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har du snakket med henne i form av hennes rolle, så må hun holde kjeft. Har du kun fortalt ting til en kollega, så blir det noe annet Anonymkode: ab973...e60 Nei hun er ikke min kollega i utgangspunktet, jeg har «tilkalt» henne i rollen som tillitsvalgt fordi jeg trengte råd iom at denne prosessen er så komplisert. Takk for svar! Anonymkode: fb278...774
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #5 Skrevet 10. juli 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi er to stk som kjemper om en stilling, og jeg har vel egentlig fått beskjed om at jeg får den. Har drøftet prosessen med plasstillitsvalgt flere ganger og har gitt henne informasjon som egentlig er «hemmeli g» frem til dette er offentlig. Nå ser jeg at den andre som ønsker stillingen har hatt møter med den tillitsvalgte også, og jeg lurer på om hun har noen slags taushetsplikt på det jeg har fortalt henne? Kan hun bruke informasjonen fra meg mot meg på noe vis for å hjelpe den andre feks? Dette er et ganske prekært glasshus enda og jeg stresser mye med det - dette var tanker som kom til meg når jeg skulle sove nå 😛 Anonymkode: fb278...774 Hvor lojal arbeidstaker er du som deler strengt fortrolig info enten det er med tillitsvalgt eller andre? Måtte den tillitsvalgte gå til ledelsen og fortelle at du deler fortolog info! I utgangspunktet har tillitsvalgte taushetsplikt, men utroe tjenere det finnes overalt, tydeligvis. Anonymkode: 208d1...8aa
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #6 Skrevet 10. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor lojal arbeidstaker er du som deler strengt fortrolig info enten det er med tillitsvalgt eller andre? Måtte den tillitsvalgte gå til ledelsen og fortelle at du deler fortolog info! I utgangspunktet har tillitsvalgte taushetsplikt, men utroe tjenere det finnes overalt, tydeligvis. Anonymkode: 208d1...8aa Har jeg skrevet «strengt fortrolig info» noe sted? Niks. Ikke ett eneste sted. Jeg skrev «hemmelig» i hermetegn for å illustrere at det bare er semi-hemmelig. Å dra den til «strengt fortrolig» er bare latterlig. Anonymkode: fb278...774 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #7 Skrevet 10. juli 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har jeg skrevet «strengt fortrolig info» noe sted? Niks. Ikke ett eneste sted. Jeg skrev «hemmelig» i hermetegn for å illustrere at det bare er semi-hemmelig. Å dra den til «strengt fortrolig» er bare latterlig. Anonymkode: fb278...774 Synonymer til hemmelig, hørt om det før? Eller må du ha alt på din måte utrn synonymer, her bokstaveligtalt? Anonymkode: 208d1...8aa
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #8 Skrevet 11. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synonymer til hemmelig, hørt om det før? Eller må du ha alt på din måte utrn synonymer, her bokstaveligtalt? Anonymkode: 208d1...8aa Hvorfor bruke synonymer når man har hermetegn? Min tråd, min måte. Er ikke obligatorisk for deg å svare. Anonymkode: fb278...774 2
mmd Skrevet 11. juli 2019 #9 Skrevet 11. juli 2019 Ja, den tillitsvalgte har taushetsplikt. Den tillitsvalgte er ikke medlemmenes "advokat", dvs at man ikke har enerett på å bruke sn tillitsvalgte. Om den andre søkeren er organisert i samme forbund så må den tillitsvalgte stille opp som rådgiver for begge.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #10 Skrevet 11. juli 2019 5 timer siden, mmd skrev: Ja, den tillitsvalgte har taushetsplikt. Den tillitsvalgte er ikke medlemmenes "advokat", dvs at man ikke har enerett på å bruke sn tillitsvalgte. Om den andre søkeren er organisert i samme forbund så må den tillitsvalgte stille opp som rådgiver for begge. Det forstår jeg selvsagt, bare lurte på om tillitsvalgt kunne «bruke» det jeg har fortalt henne «mot» meg til fordel for den andre liksom. Skjønner at jeg ikke har enerett på henne, men om min info kan brukes til den andres fordel liksom! Eller om min situasjon er taushetsbelagt i forhold til den andre liksom. Anonymkode: fb278...774
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #11 Skrevet 11. juli 2019 Det ble mange «liksom» i samme avsnitt, beklager det. Uvane. Anonymkode: fb278...774
mmd Skrevet 12. juli 2019 #12 Skrevet 12. juli 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det forstår jeg selvsagt, bare lurte på om tillitsvalgt kunne «bruke» det jeg har fortalt henne «mot» meg til fordel for den andre liksom. Skjønner at jeg ikke har enerett på henne, men om min info kan brukes til den andres fordel liksom! Eller om min situasjon er taushetsbelagt i forhold til den andre liksom. Anonymkode: fb278...774 Det er ikke lett å svare uten å kjenne sakens realiteter, hva slags informasjon det er snakk om og hvilken rolle den tillitsvalgte har i forhold til denne konkrete ansettelsesprosessen. Men generelt sett er det tillitsvalgte kun en rådgiver som skal bidra til at prosessene foregår etter gjeldende regler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå