AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #1 Del Skrevet 10. juli 2019 Er det noen som kan hjelpe meg her..? Min datter er på ferie hos sin fr i tre uker, hun kommer hjem om to dager. Jeg fikk det ærefulle oppdraget å passe på tomatplanten hennes. For to dager siden var den blitt så stor, så jeg plantet den om i en stor blomsterpotte, ca 15 l jord. Men den ser ut som den holder på å visne! Noen gode tips?? E Anonymkode: d9ab7...094 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 10. juli 2019 #2 Del Skrevet 10. juli 2019 Det er ikke så godt å si hva som har skjedd. Ble røttene skadet når du plantet den om? Tenker om f.eks. det falt av jord med røtter. Ellers kan det være for lite eller for mye vann? Annerledes jord? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 10. juli 2019 #3 Del Skrevet 10. juli 2019 Vannet du rikelig da du pottet den om? Har det vært varmt der dere bor, så den trenger ekstra mye vann også? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #4 Del Skrevet 10. juli 2019 Tomater trenger MYE vann. Vannet du etter å ha pottet den om? Når jeg pottet om agurkene mine tidligere i sommer så hang de med bladene i flere dager etterpå. Vannet og stelte de som vanlig, de kvikner til og jeg har til nå høstet fire agurker😊 Bare vann de skikkelig og gi de litt tid, mulig de fikk litt hard medfart når du pottet om. De setter også pris på litt gjødsel, hvis du ikke allerede gir dem det. Anonymkode: 371d9...f01 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #5 Del Skrevet 10. juli 2019 Jeg vet ikke. Jeg prøvde jo selvsagt så godt jeg kunne å få den over i ny potte med hele røtter og sånn. Den så fin ut da, og jeg vannet den med vann blandet i næringsmiddel. Satt den et sted der jeg vet det er lyst og fint, men ikke veldig varmt-vi bor i Bergen😳 men den henger sånn med bladene, og jeg vet ikke hvordan jeg kan få den frisk og rask igjen. Anonymkode: d9ab7...094 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #6 Del Skrevet 10. juli 2019 Alt henger noen dager etter ompotting. Den kommer seg. Husk stor potte, 20l til tomater. Anonymkode: 2b666...e86 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #7 Del Skrevet 10. juli 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg vet ikke. Jeg prøvde jo selvsagt så godt jeg kunne å få den over i ny potte med hele røtter og sånn. Den så fin ut da, og jeg vannet den med vann blandet i næringsmiddel. Satt den et sted der jeg vet det er lyst og fint, men ikke veldig varmt-vi bor i Bergen😳 men den henger sånn med bladene, og jeg vet ikke hvordan jeg kan få den frisk og rask igjen. Anonymkode: d9ab7...094 Den skal ikke gjødsles ved ompotting. Prøv å vanne den godt og la den renne godt av seg så noe av gjødselen renner ut. Anonymkode: bcfac...26e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemorbare Skrevet 10. juli 2019 #8 Del Skrevet 10. juli 2019 Jeg leste: Hjeeelp, min datter er en tomatplante 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #9 Del Skrevet 11. juli 2019 Bare vanne godt. Ikke gjødsel før den begynner å få tomater. Anonymkode: 8c6cc...5b1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 12. juli 2019 #10 Del Skrevet 12. juli 2019 Har du vannet for mye? Eller gjødsla for mye? Du må gi tomatplanta mye vann, men de kan også få for mye vann. Lys, varme, mye vann og god, næringsrik jord er viktig. Bruker man f.eks. krukkejord, skal man ikke gjødsle i tillegg siden jorda allerede er gjødsla og veldig næringsrik. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juniper Skrevet 12. juli 2019 #11 Del Skrevet 12. juli 2019 Det er jo ofte næring i jorda du bruker når du potter om. Gi vann uten gjødsel i minst en uke. Legg gjerne inn bilder, så er det enklere å si noe om hva problemet er. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 12. juli 2019 #12 Del Skrevet 12. juli 2019 Min erfaring er at de ofte faller litt sammen ved omplanting, men vanner du godt og gir de et par dager i fred, så tar de seg som oftest inn igjen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå