snowbreeze Skrevet 10. juli 2019 #1 Skrevet 10. juli 2019 Jeg lurer på om noen har ett bra produkttips til krøllete hår som holder krøllene samlet? Jeg har ikke tette korketrekkerkrøller, men kanskje mer midt imellom det og fall i håret. Tynt hår i tillegg, så jeg kan ikke bruke veldig tunge produkter. Håret blir bare brusete, kan være OK en liten stund om jeg har i olje, men i løpet av kort tid er det brusete igjen. Er heller ikke så glad i produkter som gjør håret stivt. Og føning av hår orker jeg kanskje to ganger i året, dessverre, så helst ett produkt man ikke trenger å bruke i kombinasjon med hårføner.
Cathj Skrevet 11. juli 2019 #3 Skrevet 11. juli 2019 Jeg liker gelé/gelprodukter til å samle krøllene. Jeg har mye hår, så jeg går ofte for litt tyngre produkter. Jeg liker godt både TIGI Catwalk Curls Rock Amplifier og Osis+ Bouncy Curls av geléprodukter. Synes ikke de er av de tyngste (men begge kan bli litt stive hvis man bruker mye produkt), men som sagt, det virker som om jeg er på jakt etter et litt annet resultat. Ellers liker jeg Bumble & Bumble Curl Defining Cream også. Jeg husker forresten at en frisør brukte Redken Curvaceous Ringlet på meg også, men at jeg synes den hadde for lite hold. Kanskje dere har bedre hell med den? Jeg synes generelt Redken-produkter er for lette, så jeg hadde sjekket ut dem! Og dette er dere sikkert klar over, men pass på at dere ikke bruker for tung balsam. Jeg elsker tunge balsamer nettopp fordi de tynger håret og roer det ned litt. En lettere balsam og et av de overnevnte produktene har jeg troen på!
annebanane Skrevet 11. juli 2019 #4 Skrevet 11. juli 2019 Bruker hovedsakelig Bed Head Small Talk eller Moroccanoil Smoothing Lotion om jeg ikke bruker olje. Tok litt til å finne riktig mengde for å ikke føles fett og stivt (spesielt ned moroccanoil), men med litt prøving og feiling går det bra. Nå får jeg ned krusene på toppen av hodet og samler krøllene i bunnen. Tar det i når håret er fuktig og tvinner seksjoner av håret med fingrene slik at det tørker sammen i et par større slake krøller rundt hodet. Da legger de seg mye finere når det endelig er tørt. Har også noen av redken sine varmebeskyttende produkt i den svarte og rosa-pakningsserien som jeg kan finne på å snike på som en stylingspray siden det er litt hold i et par.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #6 Skrevet 11. juli 2019 Hvordan tørker/styler du håret? Er det langt, kort? Krøller liker som oftest ikke for hyppig vask, og litt avhengig av hårfarge kan du med godt resultat drøye ut vaskedager. Jo lysere håret er, jo oftere vil man vaske, siden lyst hår ser mørkere ut hvis det er vått eller ikke vasket på en dag eller to. Det er allikevel ikke farlig eller ekkelt å ikke vaske håret hver dag, det er bare mer synlig på lysere hår. Ellers er andre tips å aldri børste vått hår, det sliter mer på håret og har du krøller skal du vel egentlig helst ikke børste i det hele tatt, hvis ikke man VIL ha hår som ser ut som en dårlig permanent fra 80-tallet. Det jeg har lest på forum som spesialiserer seg på hår er at de fleste som har markante krøller (altså alt innenfor såkalt hårtype 3) vasker, bruker balsam (uten silikon), klemmer håret delvis tørt og bruker en såkalt leave-in balsam (også uten silikon), eller en minimal mengde olje eller annen fuktighet i tillegg hvis man har tørt hår (som mange med krøller har), så legger de håret omtrent slik de vil at skillen skal være, og lar det lufttørke. Anonymkode: 56915...591
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #7 Skrevet 11. juli 2019 KMS Bounce back spray, eller noe sånt. Veldig god til å definere krøllene. Anonymkode: 8ab12...851
OppNedPåAlt Skrevet 11. juli 2019 #8 Skrevet 11. juli 2019 O-way sin Curly potion :D Den er genial, tas i vått hår og krøllene holder seg fine til du grer det ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå